Blog

>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.7 16V // 2012-10-22

Kicserélve, légtelenítve, össze szerelve!
Tökéletesen működik :)

 

Felkerültek a 18" téli kerekek Pirelli sottozero 225/40*18 w240 gumikkal.
Km:168
Felszerelési költség:8600,-

 
>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-10-22

Voltam a Fiat Szabónál egy Examineres diagnosztikán. Nincs nagy baj, sőt miután eljöttem tőlük sokkkal jobb lett minden, de a pillangószelep csere! Pesti bontóból hoztam egyet még fél éve amire megesküdtek h jts-é, de most jobban szemrevételezve 147 1.6ts-é, ezért nem nyit ki annyira a pillangószelep. ugyhogy kell néznem egy másik bontottat.

 
>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-10-22

Tegnap előtt megtörtént a fentiek cseréje, minden rendben ment. Km 122500

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-09-01

Bár sok és sokkal fontosabb tennivaló is lenne a Pókkal mégis tuningra adtam a fejem. Ráadásul már Alfás szelepsapkát is vettem korábban. Szórom a pénzt :-)
Szóval kicseréltem a már kissé kopott eredeti váltógombot egy újra. A gombot a Sparban találtam a leértékelt cuccok közt. Megtetszett a formája és az anyaga, így megvettem.
Kicsit nehéz volt a szoknya rögzítése, mivel nem volt rajta az erre a célra szolgáló hely, de megoldottuk. Fekete műanyagból lett egy esztergálva.

Pár csepp olajat vettem észre a kocsi alatt, utánajárván a dolgoknak a váltó lett a gyanúsított. Mintha a fedél alól kijött volna a tömítés és ott jönne ki az olaj. Persze tudtommal gyárilag nincs ott tömítés, de majd lesz.
Másnap fedél le, folyékony szilikongumi felugrik és láss csodát - kipp-kopp - a folyás meg is szűnt.
Huhhhhh, mégse kell leszedni a váltót. Mert ugye ha az ember leszedi, akkor már találhat még pár dolgot, amit ki lehetne cserélni.

Ma szólt Kru Cartárs, hogy nem egészen egyértelmű a rendszámom az oldalon. Lassan már meg kéne jegyeznem, emiatt kaptak el az első utamon is. Szóval a történet:
Június 22-én megkaptam a magyar rendszámot, másnap zöldkártyáztam és vettem egy autópálya matricát, hogy 24-én elindulhassak Pestre, majd onnan Szegedre.
Majd augusztus 6-án kaptam az autópálya felügyelettől (vagy mi a szösztől) egy levelet, hogy legyek szíves egy bizonyos komolyabb összeggel hozzájárulni a bevételeikhez, mert 24-én az M1-en a 98-as km-nél érvényes matrica nélkül autóztam.
Haha, mondom ez nagy kamu lesz, mert én vettem és a kesztyűtartóban van blokkom. (Megj.: Ki tart kesztyűt a kesztyűtartójában???) Megnézve a blokkot kiderült, hogy a vadi új rendszámot anno még nem tudta megjegyezni. A "matrica" egy betűvel eltér a tényleges rendszámtól, tehát a bünti jogos. Nem mondom jó kezdet :-(((((
Felhívva az ügyfélszolgálatot közölték, hogy az elírást 1e Ft-ért korrigálják és akkor a bünti stornó. Szóval másnap GOTO ügyfélszolgálat. Az elírást pik-pakk korrigálták, és kaptam egy felmentő határozatot a befizetés alól. Szóval udvariasan és simán lerendeztük.
Remélem ez volt az első és egyben utolsó "afférom" a Pókkal :-))))))

Végre vettem a fáradtságot, hogy a kocsival kapott számlákból kigyűjtsem, hogy mi mindent cserélt az előző gazdája, komoly meglepetések értek. A teljesség igénye nélkül az elmúlt 30e km története a vásárolt és beépített alkatrészek alapján:
- minden szíj és feszítőgörgő (vezérlés, balansztengely, generátor)
- hátsó rugótartó lengőkarok (már majdnem vettem bontottat)
- bal zár elektromotorral
- hátsó fék, tárcsa+betét
- jobb külső féltengely gumiharang
- kézifékkötél
- gyertyák (meg kéne néznem, hogy milyet tettek be, mert összesen 300 Eurót fizettek értük, tehát akár a 100e km-es is lehet)
- gyertyakábel készlet, no ez mi lehet? Tudtommal a gyertyákon van a trafó, tehát kábel nem kell, minden esetre a számlán 181 Euro szerepel érte, tehát valami komoly cucc lehet.
- 4 új gumi, ez mondjuk rögtön látszott
- lengőkar az első futóműben 99 Euro
- szívócső, ami a levegőszűrőtől megy
- jobb hátsó lengőkar (ezt is majdnem vettem)
- 2 db "Muffe" nevű valami, amit szintén nem tudtam beazonosítani, feltehetőleg olajcső összesen 25 Euróért
- Lambda szonda
- bal hátsó kerékcsapágy
- két alkalommal alvázvédelem javítása, viaszolása
- kipufogó hegesztése

Összese 5.727 Euró a számlák alapján. :-)
Az egyik régi számlán megtaláltam a korábbi tulaj nevét/címét is. :-)

>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.7 16V // 2012-10-21

Kb egy hete már, hogy reggel munkába menet mindenféle előjel nélkül egyszer csak felpuhult a kuplung majd egy lámpánál megállva üresbe rakva azt mondta, hogy neki ennyi elég volt. Elfáradt...
Sikerült beszereznem hozzá egy újat és most hétvégén neki is ugrottam. Még sosem csináltam ilyet szóval kicsit féltem tőle, de utólag is köszi a távsegítséget Ferkének!
Hihetetlen, hogy milyen nehéz hozzá férni... de ma sikerült kicserélnem. Már csak össze kéne raknom, mert addig nem jutottam el. A seeger gyűrű vissza tételével addig szarakodtam még nem teljesen rám sötétedett és már nem láttam össze is rakni. Holnap jön a légtelenítés és az össze szerelés ;)

 

Az idő szép, a nap süt, kirándulni kellene egyet a Pók-kal. A melegre való tekintettel valami hidegebb vidékre, ha lehet. Reggel ébredés után kapcsolgatok a TV-n és az osztrák adón live kamera megy Tirolból, ami ugye egy kicsit messze van, de ötletnek jó! Hopp-hopp ez kell nekem! GOTO internet. 5 percen belül megtalálom az lehetséges úti célt Semmering-et, igazi hegyvidék a térkép alapján elég kacskaringós út is vezet oda.
Navit előkap és célként beír, opciók közül kiveszem az autópályát és láss csodát kisze-kusza utat jelez.
Beszállás, indulás!
A táj csodaszép, az út kitűnő - szívesen elhoznám erre a magyar útépítőket, hogy LEHET olyan utat is csinálni, ami nem fagy fel és nem kátyúsodik.
A nap süt, a hajunk lobog és fogalmam sincs merre járunk, hagyom hogy a Mio 720 vezessen, én meg a Spider-t vezetem.
Most érzem csak igazán miért nem gyártottak anno kormos Spider-t, ide benzin kell! Hajtűkanyar, visszakettőpadlógáz, hadd üvöltsön. Aztán a következőt csendben és rezzenés mentesen ( hála a kiegyensúlyozó tengelyeknek) a patak csobogását hallgatva.
Hogy eddig miért nem volt nyitott kocsim?
A várost aztán alaposan körbejártuk, szálloda, szálloda hátán...
Mit is lehet csinálni egy sípályával nyáron? – Nos, kerékpárral és rollerrel lejönni rajta.
A felvonó üzemel, fel lehet menni a táj és egy "Wienerschnitzl" miatt is. Mi ez utóbbit választjuk, a vad dolgokat a többiekre hagyjuk. A táj csodálatos.
Hazafelé ismét élvezhettük a nyitott kocsikázást, bár volt olyan idő, amikor becsuktuk a tetőt az erős nap és a >35 fok miatt. Ekkor klíma be és a kellemes hűvösből nézegettük a többi izzadót, elsősorban a motorosokat. Megálltunk egy benzinkútnál italt venni, szegények a bőr ruhájukat félig levetve ott pihegtek az ezer fokban, az árnyékban.
Mégis jó döntés volt motor helyett a Spider :-)))