Blog

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-09-03

Egy kis lökös egy kis tető!
Pár órán keresztül nézegettem, hogy mi lapul a zsák alatt. De jól tippeltem...

>> Tuning és extraKardosdoktor // Alfa 159 SW Q-tronic // 2012-08-28

Beszereztem az Alfadepo-ból egy 17"-os 432-es katalógusszámú gyári felnigarnitúrát szép állapotban (thx Dávid). Rögtön fel is szereltettem Michelin Primacy HP 225/50-es abroncsokkal. A 16"-osra meg majd mennek a téligumik, amik később kerülnek beszerzésre. Az új felnikkel egész másképp mutat. :-)

 
>> EseményPec // Alfa Alfasud Sprint 1.5QV // 2012-09-02

Miután kicsit hónap vége van anyagilag, így nem maradt más mint olyan problémák megoldása amit pénz nélkül is meg lehet oldani.
Van abból is elég :D
így aztán megcsináltam a kiesni készülő fényszórókat, leszedtem az ajtókárpitokat, egyrészt mert lógtak, másrészt mert komoly zsírproblémái voltak az ablakemelőknek is.
Meg aztán kapott egy kis takarítást is, mert botrányos állapotban volt a beltér.

Egyébiránt jól át is néztük és a hibalista a következő:

bal-jobb külső féltengelycsukló
bal kerékagycsapágy
első fékmunkahenger porvédői is cserések
hátsó fékbetétek
2 hátsó lengőkar szilent
a benzintank és a töltőnyílás közötti cső olyan mint a szita
ezentúl be kell állíttatni a karburátorokat, mert gázos volt az autó és már nem az.
egyenlőre ezek a sürgetőek.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-09-02

Kicseréltük a fékbetétet.
Az egyik oldalt szinte újak voltak a betétek, a másik oldalt szörnyű állapotban voltak.
Így műszaki elött megejtettük a cserét.
A tárcsákat szabályoztattattam, jóknak bizonyultak, majd gyönyörűen összekopnak.

A csere itt sem ment zökkenőmentesen, az istenért nem ment vissza a munka henger.
Mire kiderült,hogy ezt nem nyomatni kell,mint általába,hanem tekerni és nyomatni.
Jó móka volt...
Akkor a jobb oldalon az alsó csúszka teljesen bevolt rohadva,semmit nem mozgott.
Azt is orvosoltuk.

Az egész művelet vagy 3órán keresztül tartott (általában kb 30perc alatt megvan)

 
>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2012-08-31

Bejelentkeztem a Norautóhoz légszűrő cserére. Gondoltam a takarólemez problémája sem jelent gondot, így ott biztosan meg tudják oldani.

Majndem nem így lett, de kb. 1 óra szopás után sikerült a műtét. Mivel úgy gondolták 5 perces lesz a dolog, és itt előre viszik be az árat a gépbe, nagyon olcsón úsztam meg a dolgot (790Ft).

A takaró lemezzel annyit csinált, hogy kivette az összes többi csavart, a műanyag hajlékonysága révén, ki lehetett feszíteni a lökhárató alól. A műtét közben pedig tartottam, hogy ne törjön le, de eltartottam, hogy a szerelő hozzáférjen légszűrőházhoz.

A légszűrőt vittem (2.400Ft).

Ezúton is köszönöm a Norautónál a szerelő srácnak.
A takarólemez elforgó csavarjával valamit kellene kezdeni.

Km óra állás: kb. 143.800

>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2012-08-17

Vettem 2 új gumit (Continental PremiumContact2), mert a rajta lévők (Vredestein Sportrac3) kukásak. Bejelentkeztem futóműállításra is.

Gumik: 43.500Ft
Futóműbeállítás+gumicsere+centír: 11.000Ft

A rajta lévő négy gumiból kiválasztották a két legjobbat, azok kerültek hátra.Szeptemberben azok is cserélve lesznek.

Beállítás+csere után a jobb első kerék jobbra kanyarodáskor sebességfüggően kattogott. Először féltengelycsuklónak tűnt, de hála Adrián cartársnak (http://alfaamore.hu/forum/alfa_romeo_147!1?bookmark=16185956#16185956), kiderült, hogy a felnire ragsztott súly beleér a keréktatrtóba. 3 visszavitel után sikerült meggyőzni a mestert, hogy vegye le a kereket és ellenőrizze. Persze egyből látta, hogy valóban ez a probléma, így sűrű bocsánatkérések közepette javította a hibát. Azóta minden ok.

>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2012-08-14

Ahogy elhoztam az autót a kereskedésből, vittem olajcserére (http://szakiolajcsere.hu).
Olaj: 4,5 l Eni i-Sint 5w40 + olajszűrő

Kicserélték a pollenszűrőket, klímát tisztítottak. A légszűrőt nem tudták kicserélni, mert a kocsi alján a takarólemez egyik csavarja elforog, nem tudták levenni.

Km óra állás: 142.612

>> EseményT.a.m.a.s. // Alfa 155 1.8 T.S. 16v SPORT // 2012-09-02

Tegnap nem sikerült a tavalyi elsőséget megismételnem, a kategória döntőjében Kau áthúzta számításaim! :) Jó volt, szép volt, jövőre is!

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-09-03

Lacci33 cartárs tegnap (2012. 09. 01.) elvitte a lengőkarokat és szilenteket a nagybátyjához, hogy átpréseljék a poliuretán szilenteket. Elmondása szerint a felső lengőkarok aránylag könnyen megvoltak, viszont az alsó lengőkar egyik szilentjével rengeteget szívtak, mivel az eredeti gumi szilent szinte szétporladt. Még nincs kész a komplett szilentezés, viszont képet már tudtam csinálni.


Update (2012. 09. 03)

Ma az első stabilizátor szilenttel szívtunk. Végülis nem bonyolult művelet a cseréje, de mire rájöttünk a megfelelő technikára, már elég sok idő elment..... a 6. és 7. képen látszik a különbség.... remélem ez majd az utakon is megmutatkozik