Blog

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-09-06

Selenia 20K Alfa Romeo 2 liter utántöltögetni. Eddig az olajcsere óta, 2 litert evett meg.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-07-20

Megdöglött, cellazárlat cca július 20-án, persze viharban, persze nem a garázsban, hanem pár kerülettel odébb fizetős parkolóhelyen. Lett bele úja hiperVarta.

 
>> SzervizCliotech // Alfa 156 sw 1.9JTD // 2012-09-09

2012. 08. 29 - én jöttem haza a vassal Belgiumból. Ugyanis a két hónappal ezelőtti átvételnél nem nagyon volt időm, különösebben semmire, menni kellett. Az eladót azért megeskettem, hogy ugye nem fog cserben hagyni? :) Kifelé menet vettem észre, hogy a vízhőfok nem nagyon akar feljebb menni 70-75 foknál. Ok. Fasza. Még egy meglepetés.....Németország közepén elfogyott a bal első fékpofáról a ferodol. Hurrá! Odaértem Belgiumba, ott felrakattam új első betéteket (140€).
A lényeg, h most van egy kis időnk "egymásra". Megejtettem a nagyszervízt is, amit két hónappal ezelőtt kellett volna, csak hát akkor nem volt rá idő. Km: 161200
Lista:
2db első féktárcsa (Jurid, 284mm)
2db hátsó féktárcsa (Jurid)
első-hátsó fékbetétek
termosztát (EPS)
összes szűrő (csak MANN filter)
vezérlés (feszítők, görgők, szíj, vízpumpa -- Gates, Ruiville)
hosszbordás szett (feszitő, görgő, szíj -- Ruiville)
motortartó bak (felső kutyacsont, hátsó-alsó)
olaj (Selenia Wrd 5-40)

És a piszkos anyagiak.... anyagköltség: 164000 Ft + szerelés 25000 Ft = 189000 Ft
Így most teljesen rendben van az autó, így már tudok benne bízni! Az autó beállt fóliázásra is (Rs-shark hővédős), így már a nap sem melegít üvegen át + elegáns fekete ablakai vannak!!! Természetesen műbizonylattal! Egy itteni írás alapján pedig kicseréltem a nem világító műszerfalizzókat.
Továbbá kapott még két darab használt gumit hátra, csak két hónapra kell, utána mennek fel a téliek.
2db használt Michelin: 8000 Ft volt szereléssel (szerintem ajándék)

Beújítottam továbbá 4db 205/55 16" Kumho téligumit is (80000 Ft)

Végszónak h mennyit is költöttem az autóra (meg később én is vissza tudom nézni:)
Nagyszervíz szereléssel együtt: 189000,-
Két darab használt abroncs: 8000,-
4 db Kumho téli: 80000,-
Fóliázás: 45000,-
322000,- a vége :)

Hamarosan jönnek a fotók is!

 
>> EgyébCliotech // Alfa 156 sw 1.9JTD // 2012-07-08

Kezdjük az elején..... 2012. 07. 06- án vettem át az autót, 155400 km-rel óra szerint. Rétegvastagság mérés szerint az autón teljesen gyári fényezés van mindenhol, itt-ott látszik egy két kisebb kavicsfelverődés. Két első gumi rendben van/volt, a hátsók cserések. Amit észrevettem az az, hogy a középkonzol óráinál mintha nem világítana, egy -két izzó. Sebaj!

 
>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2012-09-09

Az akkumulátor megadta magát, már furcsa volt, hogy itthon nehezebben indult a megszokottnál, a közeli városba bementem, ott kb 3X megálltam, de mire negyedjére indulni akartam haza, már nem indult be. Nem akartam nagyobb bajt csinálni, így inkább hazahuzattam magam, feltöltöttem az akksit, de 2 indítás után ismét nem indult be- ez már csere lesz. Épp akciós volt a 45ah-s BOSCH akkumulátor, így azt vettem bele 19500Ftért. Azóta tökéletesen indul. (zárójelben megjegyezném, hogy az előző tulaj csak 45ah tett bele, ami 2006 évjáratú volt, tehát egész sokáig bírta az is)
Ezzel egyidőben a jobb első tompított világításom is kialudt, hiába cseréltem fel a baloldalival, az az égő bal oldalt világított, jobb oldalt nem, gondoltam, hogy nagyobb a baj egy izzócserénél. Elmentem az autóvillamossági szerelőhöz, kimérte, és azt mondta, hogy át kell nézni az egész vezetékelést, mert valószínű, hogy szálszakadt (ez 5-6 órás munka lenne). Mikor meglátta, h milyen égő van benne, azt javasolta, hogy nézzük meg egy "normális" égővel is. Láss csodát, a Bosch égővel világított, és a csatlakozóba is lett áram (pár perccel azelőtt nem volt) Tehát megúsztam egy égőcserével. 3000 Ft 2db Bosch izzó+ munkadíj.
Ha már itt vagyok, gondoltam nézzünk rá a légzsák visszajelzőre is, hogy miért világít már egy ideje. (sajnos az én kkl kábelem nem fér hozzá, csak a motor elektronikához).
3 hibakódot hozott ki: jobb oldali oldallégzsák szakadt csatlakozás, jobb oldali függönylégzsák túl magas feszültség és bal oldali függönylégzsák túl magas feszültség. Hibatörlés után csak egy maradt fent, a bal oldali függönylégzsák hibája. A szerelő azt mondta, hogy kb 2 órás munka lenne széptkapni a kárpitokat, és megkeresni a csatlakozót. Ebbe nem mentem bele, mert időm sem volt rá, és gondoltam először itt utánakérdezek a dolognak, és szerencsére aranytl cartárs blogjában megtaláltam az elméleti megoldást a problémámra, amint lesz időm, megkeresem azokat a csatlakozókat. Még jó hogy nem álltunk neki az utastérben keresni, mert kiderült, hogy a csomagtartó jobb oldalán van mind 2 oldali függönylégzsák csatlakozója.
A kiolvasás 3500Ftba került

 
>> EseményGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2012-09-09

Ahogy időm engedte lassan elkészültem a garázs belsejével is, szép alfa piros színt kapott, majd szeretnék rá egy nagy Alfa jelet, és egy Alfa Romeo feliratot is.

 

Ismét ellátogattunk Kiskunlacházára a gyorsulási versennyel összekötött klubbos találkozóra.
Már az odaút is izgalmasan telt, mert a Dunán komppal keltünk át. Fehérvártól rettenetes utakon mentünk. A 62-es még a balkáni jelzőt sem érdemli meg. Mély nyomvályú, felpúposodott út, kontár javítások, letört szél. A 80-as tempó már életveszélyes. A Spiderrel gyakorlatilag csak úgy lehetett haladni, hogy a bal kerék a szaggatotton, a jobb pedig a sáv közepén lévő púpon volt, különben folyamatosan leért volna az alja. Szerencsére nem volt nagy forgalom. Háromszor így is leért.
A Dunán átkelve csak rosszabb lett a helyzet. Ennyire töredezett aszfaltot még nem láttam.
A találkozón meglepően sokan voltak. Ahogy tavaly, az idén is mentem egy kört az Alfás fél órában. Sok őrült autóst és autót lehetett látni a gyorsulók közt. A legjobban a szárazjéggel hűtött cooleres valami tetszett. A hangzavar és a koromfelhő óriási. Az égett gumi illatát még másnap is éreztem.
Mivel tavaly korábban hazamentem és nem volt esélyem se a kupára, ezért most tovább maradtunk. Aztán szólítottak a döntőre, ahol az első előfutamot megnyertem vmaast 164-e ellenében. Nagyon egyformán ment a két vas, mindkettő 2.0TS motoros. Nekem a rajtolás sikerült jobban, az döntött. A végső ellenfél egy gázolajos Mito volt, bentről simább győzelemnek tűnt, mint a 164.
Szóval elsők lettük a kategóriánkban.
Hazafelé az M8 hídját érintettük, így egy darabon emberhez méltó utakon is mehettünk. A 62-es örökre bevésődött, soha nem megyek arra.
Csak itthon vettük észre, hogy a trófeán tavalyi dátum van.

 

Alkatrészek esztergáltatása, de még nincs mind kész. A motor pedig úgy nem fér el ahogy elsőnek terveztem, szóval fordítás. :)

 
>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-09-08

Meguntam, hogy kopog és nyüszög az első futómű így megcsináltattam, minden ki lett elől cserélve.
A legtöbb alkatrész FASTORIGINAL márkájú, ez alól csak a stabkarok és stabrúd képeznek kivételt azok RUVILLE márkájúak. A FASTORIGINAL egy új olasz márka, tehát én vagyok a kísérleti nyúl, ha beválik arról is tudni fogtok illetve az ellenkezőjéről is. Annyira új, hogy interneten hiába kerestem vele kapcsolatos tapasztalatokat. Az anyagköltség 80 ezer Ft alatt állt meg kicsivel.
Jövő héten még be kell állíttatnom a futóművet aztán remélhetőleg élvezem a kopogás és nyüszögésmentes suhanást.

Ezt a szépséget eléggé elhanyagolt állapotban vettem, jó ideje nem volt használva. Lehangoló látványt nyújtott, de én megláttam benne a szépet és a jót! :) Az első napját nálunk úgy kezdte, hogy majd' egy napig ganajoztuk belül... :S

A végcél ebben az esetben sem titok: ez az autó érdemes arra, hogy rendbe tegyem, és valaki más élvezze vele az utat a későbbiekben... Ergo: eladó lesz ez is.

Rövidesen megtörtént a bal első belső féltengely-csukló cseréje Zé-nél, majd nemrégen a "Jano-dob"-nál felhelyeztettem egy hátsó sportdobot. Igyekeztem megtartani a gyári kinézetet, szerintem gyönyörű lett. A nagy hang mellőzését kértem ( öregszem?! ). A rendszer többi része jó állapotú, még a katalizátor is 100 %-on dolgozik.

Általánosságban elmondható, hogy korához képest ragyogó állapotú az alja, az emelési pontok környéke is kiváló kondíciónak örvendenek.

Átírás. ( huhh... durva. )

Beszerzésre került egy komplett ABS, Zé fogja beszerelni más dolgokkal egyetemben.

Pár apróság ( ICS gombok pl. ) cserélve lettek belül.

Folyt. köv.