Blog
A projekt tovább zajlik, kezdünk színesedni. Ma először a lengőkarok kapták meg a második réteget, az ellensúly és a fék takarólemeze "feketedett be", majd minden, ami rugózik megsárgult.




Folytattam a harcot a rozsda ellen. Beszéljenek a képek:
1. Csavarbeszerzés, talán hátra ennyi elég lesz
2. Ennyi rozsda jött le a két kerékagyról és a lengőkarokról
3. pl. erről
4. A kerékagy utolsó rétege
5-6. Mellékesen sikerült beszereznem egy nyomatékkulcsot is, de mivel 1/2"-os el kell kezdenem a hozzá való fejek beszerzését is.






Az egyik első gumim szálszakadt lett. Ennek köszönhetően egy kicsit tojás alakúvá vált, egyre jobban kezdett rázni. Egy kollégámtól minimálisan használt, szinte 100%-os Bridgestone Potenza gumikat sikerült vennem.


NA végre!! Elég kopott volt a kormány meg a váltógomb gondoltam nézek bele valami másikat... Aztán az edzőteremben összefutottam 2 BMW-s haverommal az egyik akkor bőröztette be a 535d-n a másiknak meg másnap csinálták... Megnéztem az eredményt és kuvára bejött meg árban sem volt vészes így mondom én is befektetek :)
Na meg bíztam benne hogyha 6 milliós verdákba jó lesz akkor nekemis. Nem kellett csalódnom!
A súlyt tartó vasakat elvittem homokszórni, aztán annyira belelendültek, hogy rutinból le is festették feketére. Egész jó lett.
A látványon felbuzdulva nekiálltam itthon is festeni, a sok vett cucc között csak fekete festéket nem találtam, így a súly festetlen maradt. A kerékagynak is eredetileg feketét szántam, de választanom kellett: sárga, piros, kék és ezüst volt a polcon. Kék lett. Holnap még egyszer átkenem és mehet fel rá az új kerékcsapágy. A másikat az előző gazdája már cserélte.
Ráadásul sikerült vennem önzáró anyákat is a régiek helyett, némi rozsdamentesítésre is jutott idő és a féktárcsák is kész lettek, rozsda volt-nincs.
Ma érdemes volt felkelnem. :-)








Első nagy túránk Párduccal a Fekete Erdőbe vezetett. Az idő szép, nyakunkba (pontosabban kerekeink alá) vettük a tájat és elindultunk megkeresni a Duna eredetét.
Már régebbről tudtam, hogy a helyzet nem annyira egyértelmű. de kezdjük az elején:
1. kép: A hivatalos Forrás egy kastély parkjában található. Kicsit más, mint a megszokott, a medencében tör fel a víz és a túlfolyón át távozik.
2-3. kép: Majd a kis tetős épületnél érkezik meg kb. 50 méteres útja után a Donaueschingen előtt találkozó a Brigach és Breg folyók vizébe. Innentől Duna a Duna.
4-5-6. kép: A két folyón visszafelé haladva egy gazdaság udvarán megtalálható a Brigach forrás. Ezt is Duna-forrásként tartják számon.
7-8-9-10. kép: Kicsit távolabb egy Kolmenhof nevű gazdaság udvarán megleltük a másik hivatalos forrást, a Breg forrását.
11.kép: Egyesek szerint a Duna a Brigach és Breg összefolyásától számít Donaueschingen előtt, tehát ott is van egy kezdet.
Egyenlőre ennyi, több forrásról a helybeliek sem tudnak....
Még egy fontos információ: Donaueschingenben készítik a Fürstenberg sört, aki teheti kóstolja meg, mert a Duna vizéből van.











154472km
Kissebb rozsdafoltokat fedeztem fel a hátsó felső rúgóbekötéseknél.
Kiszedtem mind a 4 doblemezburkolatot, lecsiszoltam a rozsdát , lekentem a
kerékjáratokat és a küszöböket korróziógátló alapozóval.Szerencsére sehol nem volt átlyukadva a lemez. Máshol nem láttam korróziót.


Na, egy rejtélyes hiba megoldva :-)!
Már március óta szivatgatott a kis gonosz, viszonylag gyakran dobálta a következő hibaüzenetet: "preheating glow plugs not available".... Ahogy olvasgattam a fórumot, pár embernek már beletört a bicskája a probléma megoldásába.
Kezdtem izzítógyertya cserékkel (a benne lévők kb fél évesek voltak)
Át lett mérve minden, a kiszedett gyertyák is, minden ok.
Cserélve lett a relé egy bontottra, változatlanul dobálta a hibát, meg nehezen is indulgatott. Aztán cserélve lett egy másik bontottra és még egyszer, változás semmi. Itt kezdett bosszantani a dolog. Végül elvittem a vasat Novoth Tibihez. Ő sem talált semmit. Mivel minden cserélve volt már csak a relé és gyertyák közötti kábel nem, ezért utolsó lehetőségként rendeltem Erhardtól egyet. Kb egy hét múlva meg is jött, rögtön be is szereltem. Kopp-kopp, azóta nincs hibaüzenet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Diagnosztika 13000
Kábel: 12300
Km: 153500
Update 2012.12.08
Km 160.000
Minden ok :-)!
A mai napon felkerültek a téli gumik.
Alsó felső lengőkar csere, stab pálca (kutyacsont). Sajnos a stabilizátor rúd szillent, most nem lett kicserélni, de november fele ezt is megejtem ;)