Blog

>> SzervizPunisher // Alfa 159 1.9 JTDM // 2012-10-19

30.000-enként olajcsere? Hagyjuk! 10.000 a tuti szám szerintem. Így cseréltük.

 
>> EseményGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-10-19

ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉs megjött:-)

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-10-19

Cserélve a hátsó stabrúdszilentek és felrakattam a téli garnitúrát!

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-19

Lecseréltem a fa kormányt egy gyári bőr kormányra.
Csere menete :

-Hátulról 2db imbusz csavar fogja a légzsákot (5ös), csatlakozót széthúzzuk.
-Utána lesz még egy csatlakozó,azt is széthúzzuk.
-Középen egy nagy anya fogja fel a kormányt. 24-es dugófej kell rá.

Ha azt is lekaptuk le kell jönnie a kormánynak.
Kinek könnyen,kinek kicsit nehezebben.
Én segítségül kellett hívjam a kedvenc gumikalapácsom...

Mehet minden vissza a helyére,és kész is vagyunk.
Fa betét száműzése vol. 2. :)

 

2012.10.18

 

Megérkezett 2012.09.24

 
>> Szervizszeda // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2012-10-18

a selespeed újra él.Egy törött csatlakozó volt a gond.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-10-18

Beszereltem a fejegységet és végre eltűnt a vezetékköteg:-)Megjött ma a plexipár is a kondihoz, új, hihetetlen, de van....stabilan fogja mostmár az elektromos erőművet.A csomagtartóba befaragtam egy kapcsolót a világításhoz, illetve ( THX )Marklar155, kapott 1 hibátlan kalaptartó filctakarót is a csomagtér nem beszélve a bolhák pótlásáról.Megjött a turbo nyomásmérőműszer is ( Cartron kft .) premium minőség, a helyét már kinéztem, befaragni művészet lesz..:-)

 
>> EseményJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-10-14

Az a korai indulás elég gyilkos volt. Akkor még nem tudtam, hogy megérte felkelni 5:00-kor:). A slovakiaringre 9:15-kor értünk ahol a kapuban szlovák akcentussal magyarul megszólaló srác mosolyogva és viccesen közölte: "Zoltán, nem siettük el az érkezést..?:D" Jó kezdet, a kapuban a nevem szólítanak! A regisztráció után volt egy bő órám, hogy szétnézzek milyen autók érkeztek. Rengeteg csodabogár volt kint,pl traileren érkezett Alfa Romeo, Radical, japán és német csodák, OT-s rendszámú versenyautók lábon, vagy rendszám nélküli ugyan ilyen versenytársaik szintén utánfutón.
11:00-kor kezdődött az első futamunk, sisak fel és irány a pálya. Mivel sosem jártam a pályán, az első kőrben a pálya buktatóit kerestem, de mindenhol annyira széles, hogy ahogy nézegettem, nagyon el kell szúrni ma hogy itt eldobjam a technikát. A második kőrben elengedtek, a gumik nagyon gyorsan használható állapotba kerültek, és elég gyorsan otthagytunk pár autót majd minket is otthagytak a gyorsabb járművek. A kanyarokban minden rendben volt, viszont kigyorsításoknál fent nagyon gatya volt a teljesítmény... A katalizátor annyira visszafogja a teljesítményt a felső régiókban, hogy 6000/6500-nál muszáj elváltanom, mert csak bőg, mint egy tehén. A váltás kabaré, a kettes és a hármas szinkron félig elköszönt, 4500 felett hangosan tiltakozik minden váltás ellen. Váltani kell, a fordulat nem nagyon eshet 4000 alá, úgyhogy tőlem recseghet. A fék viszont kiválóan fogott! Örömmel vettem észre néha, hogy itt-ott rövidebbet is fékezhetek, és a negyedik kőrben is ugyan olyan hatékonyan fékezhettem bármelyik kanyar előtt. A futómű/gumi kombó nagyon jó, kontrollálható tapadást ad forszírozott helyzetben is. Ha tehetem újra michelin pilot sportot veszek! A piros zászló a pálya felénél intett le minket, szépen bekocsikáztunk a boxba. Az időnk 3:06 volt, ami állítólag elsőre teljesen jó. Én élveztem a pályát. A másodikra egyedül mentem ki, kiszedtük a táskákat, ruhát és a pótkereket is, de a gyerekülést kabalából bent hagytam hátul:). Már tudtam hol lehet eggyel magasabb sebességi fokozatban keresni az íveket, viszont így sokkal szélesebben kell már közlekedni. A motor elkezdett egy idő után hullámzani, amit padló gázos gyorsításnál érezni a magasabb fordulatszámon(hőmérséklet jeladó vagy a katalizátor). A harmadik menetben Szilárd is érezte... A futamot 15 perc után félbe szakították egy baleset miatt, pár perc boxban állás után vissza engedtek a pályára, de két kőrt lehetett még menni és vége is lett. Volt 3-4 kőröm kitapasztalni melyik kanyart honnan kezdjek, hova érkezzek, melyik sebességi fokozatban, stb. Az időm 3:01. Nagyon tetszik a kettes kanyar. Oda 4.padlógázzal érkezek és ha jól találom el a kanyar ívét, akkor teli gázzal végig lehet menni rajta: közben nyik-nyik-nyik (by Ollah:) . A harmadikban ismét Szilárddal mentünk, itt 3:03-at gurultunk, ami elfogadható volt a körülmények tükrében. Tudtam a negyedik menetben én már úton akarok lenni hazafelé. A reggel öt órás kelés kezdett kijönni rajtam, nem segített volna már semennyi koffein. A renault balesete után indultunk haza, a GPS szerint 170km Budapest.
A pálya fantasztikus, nagyon élvezetes rajta vezetni! Jó a vonal vezetése, széles, mint egy autópálya, és jó az aszfaltja. Ha lesz lehetőségem vissza fogok jönni ide. Az időmet sem kifogásolom, bár tudom jobb lett volna kicsit több lóerő, de így legalább nem hajtottam szét a kocsit:). Jövőre bemegyek három perc alá. Feltéve ha lesz megfelelő áramlás a kipufogómban... ;-)
Videó nem sok készült, azt is megvágtam. Egy kényelmes kőröm van Blade-del az előtérben, meg a mazda mikor lemegy a porosba:).
Fotók is készültek, megörökítették persze mikor a lexus kiterel a pálya szélére.

egy kőr

a mazda hibája

Szatyi Cartársnak köszönhetően tudtunk egy kicsit foglalkozni a hullaszállítóval.
Ki lett cserélve egy vízcső, elég keserves állapotban volt.

Fagyálló folyadék csere, Paraflu UP, remélem szeretni fogja.

Fékolaj csere - az előző lötty már nem ment át a vizsgán, azaz a műszer szerint.

Kartergáz szűrőt raktunk a kimenethez, szívócső ledugózva, vidámabban pörög a motor.. Égéskor számít, hogy mennyi oxigén van a levegőben, a finom olajpáráról nem is beszélve, a pillangószelep koszolódása a legkevesebb. Van egy "tippem", hogy nem fog annyi olajat zabálni, de ezt még nem akarom elkiabálni, a holnap kezdődő 1400 km-es túra után kiderül.

Update: még mindig fogyasztja az olajat nagy terhelésnél(

Cuore Sportivo -).