Blog

>> SzervizJosé // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2010-02-13

Mivel a futóművem már eléggé oda volt és a fékek sem voltak megfeleő állapotban ezért megkerestem Erhard kollegát és megrendeltem nála a szükséges alkatrészeket...
-jobb, bal lengőkar
-első hátsó lengéscsillapító
-első hátsó tárcsa betétekkel
-kézifék bowden
-kuplung készlet
-kuplung munkahenger

 
>> Eseménypityke // Alfa Alfetta 2.0 // 2011-06-01

felmentem a felszabadulás emlékmühöz ahonnan jo a kilátás a városra és peersze csináltam szép képeket is : )

 
>> Eseménypityke // Alfa Alfetta 2.0 // 2011-06-01

megjárattam a kicsikét és felmentem a felszabadulás emlékmühöz ahonnan szép kilátás van a városra és peersze csináltam szép képeket is : )

 
>> Eseménypityke // Alfa Alfetta 2.0 // 2011-06-01

megjárattam a kicsikét és felmentem a felszabadulás emlékmühöz ahonnan szép kilátás van a városra és peersze csináltam szép képeket is : )

 
>> Eseménypityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2011-06-01

Az idö betett a legnagyobb legjobban várt taalálkozonak sajnos de azért jol éreztük magunkat.Itt is megköszönném a szervezöknek a munkáját fáradozását! A kicsike jol ment hazafelé 140-et is simán vitte erölködés nélkül persze csak pár másodpercig.
Összességében egy jot autoztunk és ismét jo volt találkozni a nyugati banda tagjaival és más alfarültekkel.....

pár kép:

 
>> AutóápolásTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2011-05-16

2000km volt benne, mikor a parkolóban valaki meghúzta a bal hátsó ajtót a a hátsó sárvédőívet.
Úgy gondolták az ősök, hogy 110.000 km megtétele után megjavítjuk:-)

 
>> SzervizDöme79 // Alfa 147 1.9JTDm Blackline // 2011-06-01

Elindultunk Alfacity-be 10 km után MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE :((. Hétfőn vittem szerelőmhöz, részecskeszűrőt dobta ki....el van dugulva, felöntik valami spéci folyadékkal ami fellazítja a kormot benn lesz 24 órát aztán sterimóval kinyomatják. Közben egy olajcserét is beiktatunk Selenia megy bele. :)

 
>> EgyébRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2011-06-01

Végre sort kerítettem a "B" típusú rendszám igénylésére, engedélyeztetésére. Az engedély megkapva, okmányirodában intézve, kb. két hét és végre nem a "csúf" nagy pléh rendszám lesz az autó orrán! :))

 
>> SzervizLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2011-05-30

Immár 2 éve lassan,hogy olajcsere volt Morciban.A 7000km még nem de a 2 év már indokoltá tette.
Kapott friss Castrol Edge Sport 10W-60 szintetikus olajat,persze hozzá Bosch olajszűrőt,levegőszűrőt is.Valamint végre orvosolva lett a szelepfedél tömítésem melletti olajszivárgás(inkább folyásnak mondanám már!) egy új tömítés beszerelésével!
Óra állás:73974km
Köszönet Runyónak és Tominak a munkáért!

 
>> SzervizPisti155 // Alfa 155 1.8 ts // 2011-06-01

Kb 2 hete úgy gondoltam átnézem az autóm, úgy komolyabban, mert hát csak pár hete vettem és még nem nagyon volt időm foglakozni vele. Hát igen, mindjárt kiderült, hogy ezt a szerencsétlen kocsit is agyon vissza kötözgették minden féle vezetékekkel, és gondolom, hogy nem autóvillamosság szerelővolt,( vagyha igen adja vissza a szakmáját) mert itt olyan dolgok vannak, hogy minden felé evagdosott vezetékek vannak össze vissza leszikszalagozva. Na de ezt majd késöbb. Gondoltam kicserélem a levegőszüröt mert kitudja mikor volt utoljára. Hát ez a kis rutin müvelet közel 3 órámba tellett. Azzal kezdődőtt, hogy nem mozdultak meg a csavarok. 1 csavahúzó sajna életét vesztette az elő 5 percben, a következö 10 perc kalapálással véséssel tellet. Ebből már gondoltam hogy már pár éve hozzá sem nyultak. A 25 ötödik percre azért már megadta magát miután egy 6-os villáskulcsot és egy bit fejet össze kalapáltam és még ezt megtoldottam kb 30cm vas csővel. Életem leghosszabb levegőszűrő cseréje volt pedig már cseréltem jópárat. Miután szétjött az ok is meglett mért nem lazultak a csavarok, tiszta rozsda volt mind. Kidobtam a levegő szűrőt ami nem picit volt koszos. Beleraktam az újat ami 2300ft volt, és itt elméletileg vége is lenne a történetnek. De össze raktam a csavarokat megzsiroztam nehogy igy járjak megint. és nem idult el a kocsi. Müszerfalon kulcsjel világít, nem ismerte fel a saját kulcsát. Fejvakarás aztán vissza szét minden. A légtömegmérő alatt akksi mögött van 4 relé, valahogy az egyik reléből kicsuszott az egyik vezeték. Viszza raktam átnéztem mindet, gyorsan ki is próbáltam hogy működik- e. Jó is lett indult szépen. Másodszor is össze raktam mindent. Minden tutilett, legalábbis addig mig el nem indítottam. Nem volt alapjárat, és gázadásra csak nehezen reagált. Na ekkor már ugy voltam hogy keresek egy gyufát meg egy kanna drága benzint és felgyujtom, mert ilyen nem létezik hogy az ember 1 levegőszűrőcserével ennyit szopjon. Első dolgom mindjárta légtömegmérő vezetékét néztem hátha rosszul raktam vissza, de nem, látszolag minden a helyén volt. Csak hogy jó legyen minden a müszerfalon kigyuladt a kis befecskendezőjel és már nem is ment alapjáraton egyáltalán és gázadásra csak hörgött majd egyből le is ált. Gondoltam hogy csak valami vezeték szorakozik velem megint. Ujból szétszedtem és elindítottam úgy hogy a légszőrőház tetejét nem raktam vissza. Tökéletesen ment alapjáraton a müszerfalon sem világított semmi. Átnéztem minden vezetéket + a vezeték köteget is a mi az akksi felément., meg is lett a hiba egyik piros veztéken megsérült a szigetelés és letestelt a légtömegmérővel. Gondoltam én, és leszigeteltem vissza tettem a hejére a vezeték köteget, és össze rektam már megint. Gyors próba és mint ahogyan annak lennie kell szépen el is indult minden faszának tünt egész addig még nem adtam gázt, aztán kezdődőtt minden előről. Még jó hogy nem ez az első olasz autóm, és szerencsémre jópár Alfa is van a haverok körében igy volt már tapasztalatom, egykét furcsa dolgokban, naggyából tudtom mi és hol van benn és mik lehetnek a hibái. Ha nem tudám most bajban lettem volna, mert kellet volna vinnem egy szerelőhőz, aki már alapban ugy keztevolna, hogy mért kellet szar olasz, ráadásul Alfát venned., és leakasz kb 30-40 ezerrel és kitalálja hogy ilyen + olyan baja volt, és kicserélt rajt mindent, ráadásul köztudott illetve már sajna tapasztaltam is, hogy Magyarországon olaszautót csak pár autószerelő tud javitani, a többi csak gányolni és mégjobban elrontani. Na de hogy végre befejezzem a regényem, a 3 órás levegőszűrőcserémről, eltört nyakban egy kis pici 1cm ponton a légytömegmérő és a szívócsonk közti gumicső, és mikor kivolt szedve a helyéről a légszűrőház tetelye akkor nem feszült ez a cső és nem szívott fars levegőt ezáltal tökéletesen működött, és a mikor vissza raktam akkor ez a cső megfeszült és szétnyilt és már nem is volt jó. Hát ez szopatott le de rendesen, megragasztottam, összeraktam és tökéletes müködik. Monták, hogy ha 155-öst veszek akkor készüljek arra hogy az elején ugy fog viselkedni mint egy hisztis barátnő és nem adja magát könnyen. Hát ez már a második 155-ösöm és ebben 100% ig egyet értek. Nem is tudom hogy hozzá merjek e nyulni mégegyszer ha egy 10perces müvelet 3 órán keresztültart, akkor mi lesz, ha kuplungozni fogom. Szerencsére mindig tanul az ember.