Blog
Kari őrült. De jófajta. :-) Olyan versenyautót faragott a GTV-jéből, hogy múzeumban lenne a helye, ehelyett N csoportban versenyez vele navigátorával, Szözsivel.
A látogatásom alkalmával bekukkantottunk a műhelybe, ahol ott állt a Típus a lenyűgöző vonalaival. Kari mutatott egyedi főfékhengert, beszéltünk E85-ről és arról, hogy "minden autóba kell egy kis Zsiguli".
Jó hangulatú benzingőzös délután kerekedett ebből a napból.
Lázas készülődés Alfacityre és a Balaton Classicra.
Szegény GTV-t évek óta csak szívja a nap. Hiába áll garázsban, hiába van letakarva, az idő nem a barátja.
Mivel idén Alfacityben az Alfarium volt megbízva az öreg autók toborzásával és Alex barátom megkért, hogy vegyek részt, gondoltam kicsinosítom az autót.
Így hát lekerültek a Zenderek és felfrissítettem a peremek polírozását. Plusz a felnicsavarokról leszedtem a fekete eloxálást. Ebből konkrétan 80 db volt.
A fekete műanyagelemek pedig kaptak egy kondícionáló kezelést.
Sajnos a művelet során világossá vált, hogy a GTV nem ússza meg a restaurálást. :-(
Sose kerüljek ilyen szituációba forgalmi körülmények között, mert rossz vége lesz.
A Kakucsring után csúfos bukás. Nagyon nehezen tudtam megtartani az autót, már ha épp sikerült. Ezt kaptam magamtól a születésnapomra. :-)
A Milano túra után egy kicsit más megpróbáltatás következett.
Az Alfarium és a Front Engined Porsche Club közösen szervezett egy pályanapot a Kakucsringre. Felejthetetlen élmény volt!
Sajnos az első körökben egy bambulás következtében leestem a pályárról és egy gumi leszedte a kedvenc első spoileremet. De hát ilyen ez a filmmes szakma.
Ami érdekes, hogy míg a keményre tekert KONI gátlók a gyári rugókkal kellemesnek bizonyulnak, addig a pályán kajdhogynem fabatkát sem érnek. Ilyesztő volt a kanyardőlés, ami a képeken is látható. A Recaro ülések kényelmesek a kiránduláshoz, de a pályán olyan, mint a Wartbugülés; lecsúszik róla az ember.
A versenyt sikerült az előkelő első helyen abszolválni, amire nagyon büszke vagyok. Így hazavihettem a képzeletbeli kupát és a napokig tartö izomlázat.
A képeket az Amoréról csentem. :-)
Komárom előtt telitankoltam a gépet, nem titkolt szándékkal, hogy fogyasztást mérek. Lenulláztam a számlálót, és hajrá! 300 km autópálya, Pesten átvágás, némi munkába járás, majd 480 km megtelte után ugyanannál a kútnál, ugyanannál a pisztolynál, ugyanúgy kattanásig telitank. Az eredmény 27,3 lityi. Némi számolás után kijött az 5.6-os fogyasztás.
Elégedett vagyok :-)
Pár hete hidegen kedvetlenül indult a motor, és időnként egyenetlenül húzott; vagy inkább nem húzott. Gondoltam, gyertyákat kéne cserélni. Hiszen mikro is voltak legutoljára cserélve? Nem is emlékeztem. Az biztos, hogy 4 éven túl.
És valóban: a kiváló Szamosi szervíz komputeréből kiderült, hogy majdnem 60 ezer km-t szolgált egy a nyolcas.
Hamar kaptam újakat, a különbség azonnal érezhető.
Nem kell ennyit várni egy cserével, de jó tudni, hogy a rendes twin spark alfa belevaló gyertyákkal elmegy akár ennyit is.
Már megint csak egyre jobban szeretem ezt a gépet. :)
Ma végre felkerült Rómeóra az, amit már a vásárlás után elkezdtem tervezni. Egyedi tervezésű, valóban piros lökös (ötlet saját, megvalósítását a Fanat-X Tuning Team-nek köszönhetem, meg is teszem!:), most végre úgy néz ki az autó, ahogy megérdemli. Felkerül a rozsdamentes HD dupla vég is (Dinamit Dobnál cserélhetőre csinálták a véget, még mindig nem térek észhez milyen egyszerű és nagyszerű ötlet volt tőlük...:).
Külsőleg még két apróság jön idén, kettő belülre, aztán jövőre az új felnik, lassan elkészül a meseautó... :)
Nem jutok szavakhoz, rossz érzéssel mentem el, többen akarták út közben összetörni az autót, esett is, de amióta fent van, csak vigyorgok... :D Köszönöm mindenkinek, a továbbiakban beszéljenek a képek:
Mivel egy 250km autópályás út után elfogyott kb 1 liter motorolajam, végső elkeseredésémben kitaláltam, hogy lecserélem a Selénia 20K for Alfa Romeo-t Castrol 10W40-re és egy kis STP olajadalékot is tegyünk hozzá. Ez a gyűrűzés, szelepszár szimeringezés előtti végső elkeseredés...
Az érdekesség az, hogy 5000km elteltével olyan sötét volt az olaj, mintha 20.000 km-t mentem volna vele. Rengeteg a lerakódás a motorban, csókoltatom az előző tulajt, nagyon rendes volt, hogy elfelejtett olajat cserélni időben, vagy teszkós motorolajat használt...
7 végén egy 500Km autópálya út vár ránk, kiváncsi leszek az eredményre
Lassan cserés az olaj a verdában, így tegnap voltam Ofi-nál beszereztem a gyári olaj + szűrő szettet. Jövő hétre pedig egyeztettem a szervizbe időpontot. Következő tulaj kedvéért számla elrakva. :)
-------------------------------------
Megjött a verda a szervizből:
- olaj+szűrő csere
- helyzetjelző csere
- hűtő takarítás, mert melegedett pályán és dugóban
- első fékbetétek csere
- kézifék bowdenek csere
Összesen anyag + munka = 73000
Egy hónapja kezdődött hogy ingadozik az alapjárat, és kormolt kicsit a gépezet. Ezt követően már üzemi hőfokon megállásnál gyakran felpörgött a motor fordulatszáma akár háromezerig is, no és a fogyasztás sem volt az ideális, nagyjából 12-13 liter lement a torkán. A tünetek igencsak lambda-szonda hibára utaltak, ami be is igazolódott, és ez azt jelentette hogy az EGY ÉVES lambda-szondát ki kellett cserélni (volt benne kb 7-8 ezer kilométer) . Most tökéletes ismét a rendszer, de az azért bosszantó hogy egy ilyen alkatrész -ami nem is olcsó- és csak ennyit bír...