Blog

>> SzervizGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-08-08

Egy stabilizátor is cserére került a múltkor a nagy lengéscsillapító szervízelés alkalmából.

Km.:151355

 

- Bal/Jobb küszöb
- Bal hátsó sárvédőív

(utolsó darabok)

 
>> EseményGery83 // Alfa Alfasud Sprint 1.5 Veloce Trofeo // 2011-08-08

- Átiratás
- Ideiglenes kivonás

 
>> EseményGery83 // Alfa Alfasud Sprint 1.5 Veloce Trofeo // 2011-08-08

Sikeres ;)

 
>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-08-08

De régen írtam ide... A válság az válság. Ma az olaj és a szűrők cseréje megtörtént, kapott egy jófajta adalékot is a nagyvad. Következik az első futómű és fék rehab. Tendereztetek... :)

>> EseményGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-08-08

Ma sikerült rátolatnom igen rendesen egy "pözsó" 206osra (szánombánom :( ). Én nem tudom miből van ez az alfa de ezen néhány karc lett amit a ws polatinum simán eltüntetett és a pözsónak szabályosan felgyűrte a motorháztetejét szóval bírja az olasz :)

Rendőrbácsis bírság és biztosítós mizéria után folytattuk utunkat tovább:) (3ezrembe fájt baráti áron)

Ezentúl sokkal jobban odafigyelek

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-10-06

Ma a szerelő beépítette a vadiúj TRW nyergeket és a gyári kézifékköteleket az autóba. GTPeti javaslatára jól kifújta olajzó spray-vel, és a gumiharmonikák alá zsírt is rakott egy adagot. Remélem ezzel lezárult a kézifék probléma örökre...
Közben észrevettem, hogy veszettül fogy a vizem! Ennek fele sem tréfa, főleg hogy se a vízpuma se a csövek, hűtő környékén nem volt víznyom. Már épp kezdtem pánikolni, hogy itt a vége, hengerfejes lett a traki, amikor Sanyi a szerelőm felfedezte a hiba valódi okát. Maga a kiegyenlítőtartály anyaga foszlott meg az évek során. Hihetetlenül néz ki, és pont nem szembeötlő helyen. Egyszerűen megette az idő, szétrepedezett, és esik atomjaira egy foltban. Kerítenem kell egy kiegyenlítőt mielőtt végleg elporlad a mostani. De lényeg, hogy nagyobb baj nincs. Azt már elkönyveltem, hogy a termosztát 3 év után ismét távozni készül, a motorhőmérsékletem stabil 81 fok...hurrá.

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-08-08

Mivel valamivel több mint 10 ezer km-t vezettem már a kocsival, és gyanítom hogy az előző tulajék nem az eladás előtt cseréltek olajat, elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez. Természetesen SELENIA 20K for Alfa Romeo-t kapott, 5 literes kiszerelésben sikerült beszerezni, így tartalék is maradt. Az olajszűrő UFI, a típushoz való.

Magam végeztem a cserét, a gépkönyv mellett a fórumból is sok jó tippet, tanácsot kaptam, köszönöm :) Aknából végeztem a feladatot, meglepő módon az egész műveletben a legnagyobb szívás az alsó motorvédő panel leszerelése volt, egy megszorult, körbeforgó csavar miatt. Szerencsére kb. 1 óra próbálkozás után sikerült kicsavarnom.

Az olajcserével kapcsolatban minden flottul ment. Amire még kicsit büszke is vagyok, hogy az előző olajszűrőt sikerült kézzel lecsavarnom :) Nem kellett se szerszámot használnom, se egyéb (csavarhúzós) trükkhöz folyamodnom.
Valamivel több mint 4 liter friss olajat kapott, ekkor lett max közelben a pálca. Pár napig még figyelem, és ha kell után töltök (maradt ilyen célra kb. 1 l).

Km óra állása: 178 485 km

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-08-08

A pozsonyi állatkertben van medve, dino és... és egy Olaszországi eredetű, de ma már mindenhol őshonos állatfaj... Alfa Giulietta :)

 
>> SzervizWIK_146 // Alfa 146 1.6L // 2011-08-07

Elkövetkezett a következő blogbejegyzésem napja :)

Már jó ideje nagyon zúgott a szervóm, és most jutottam odáig hogy le kéne cserélni. Hála Ferke cartársnak hoztam is egy bontottat, bár 16v-ben volt, de jó lett bele. Haverral nekiestünk, mi mint lelkes amatőrök végülis egy délután alatt sikeresen kicseréltük :) Már nem zúg, azaz van valami hangja, de szerintem az már a természetes szervo hang. Azt viszont megfigyeltük, hogyha teljesen kitekerem a kormányt, akkor leesik a fordulat, és jobban zúg a szervó. Lehet hogy kellene lenni valahol egy végálláskapcsolónak? Hmm ezt nem tudom még :)

A másik project ezen a napon a csomagtérajtó zár szerelése. A kulcsos része ki lett fúrva, már így vettem. Hoztam kompletten egy ilyen részt is Ferkétől, azt mondta hogy elvileg ha sikerül lehúznom a hátuljáról a zárhengert takaró műanyagot, akkor be lehet állítani a saját kulcsomhoz, de nem tudtam leszedni azt a műanyagot. erre valakinek valami info?
A zárnyelves résszel az volt a bajom, hogyha megnyomtam a középkonzolon a nyitógombot, hallottam, hogy kapcsol, de nem nyitott. Beraktam a Ferke által hozott alkatrészt, azzal is ugyanez. Ez már gyanús volt. Hosszas nézelődés után vettem észre, hogy ott van egy kis dugattyú szerűség is, amit bele kell akasztani a zárba, és az nyit. Na ez nekem nem volt beakasztva :D Szóval visszaakasztottam, visszaszereltem, és a gomb megnyomása után már nyílik is a csomagtérajtó. Ezekután már csak az volt a dolgom, hogy lekössem az ideiglenes hegymászókötelet a zárról :D