Blog
Ez is megvolt. Ráfért szegényre. A vezérlésben 80ezer volt, az olaj+szűrőkben 11ezer, a folyadékokban pedig 2 év.
Mindenből, amiből csak létezik ricambi originale, megkapta. Csak a pollenszűrő nem gyári, mert abból nem volt aktívszenes...megint csak arra jutottam, hogy igen csak jól fog járni a következő tulaj....tehát:
Folyadékok cseréje:
Sel Wrd, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, hűtőközeg, fékolaj, szervóolaj
Vezérlés csere:
vízpumpával, hosszbordás szíjjal és annak feszítőjével és vezetőjével
Egyéb:
Első stabilizátor csere, kézifék kötelek cseréje, izzítógyertya (gyári) csere

Ma délelőtt indultunk a kis 145-ért. Szép idő volt, így nem volt nagy felelőtlenség elindulni a nyári gumival a 130km-es útra, hogy hazahozzuk. Téligumi a csomagtartóba, autó kifizetve, hát start... Az első 20 km-en nem is volt gond, versenyezgettünk faterral a pályán, aki a 156-tal jött...... aztán jött a hóóó.... 60-as tempónál 5-ben kis gázadásra kerék pörög...ajjjajj:D Megálltam egy benzinkútnál, hogy feltegyem a téli kereket, legalább előre. Szakadó hóban nagy élmény. Csomagtartóból kerekek ki, szerszámok elő. Van három kerékkulcs, egyik se jó méret...bemegyek a kútra, veszek egyet, erre nem tudom meglazítani...köszi gumis aki megtépted a légkulccsal.. Akkor próbáljunk hazajönni. 40-nel hazáig, nagy kaland volt. De jó helyen volt az a téli gumi:P Mindegy...szerencsésen hazaértünk, vigyáztunk egymásra..volt időnk összebarátkozni:). Sokat nem tudok még mondani az autóról:P De azon a 20km-en elég jól hasított:) Most olvad és pihen:)


Kicseréltük az EGR szelepet mert néha félig nyitott állapotban maradt ami azt eredményezte hogy 5-ben, 6-ban 2500 fordulatnál enyhén rángatott az autó (kapott egy kis fojtást). A szelepen semmi rendellenesség nem látszik alig volt kokszos úgy látszik az elektronika döglődött benne...szerencsére kaptam hozzá csak a dugót működtető fejegységet nem kellett házastól megvenni, mivel csak egy cég gyárt hozzá ezért nincs alternatíva...ledugózni nem lehet sajnos így újabb 100e km-ig lehet vele pörkölni :D
-Vizsgáztatás
-Olaj csere(Selenia)
-Lengőkar és gömb csuklók cseréje
-Egyéb beállítások
Az új hosszbordás szíj széle kicakkozódott a rossz mérete miatt mint utóbb kiderült ,a gyári hosszúságút kapta meg egy új szíjfeszítővel.
4db alufelni plusz 4db gyári méretű négy évszakos gumi került fel.
Lassan úgyis muszáj lett volna új aksit vásárolnom, mert -6C fokban már nehezen indult a mostanival (Bosch Silver 5D 12V, 55Ah, 420A) az autó. Igaz elsőre, de elég sokára, így nem vártam meg míg teljesen megadja magát a jóöreg (2005) Bosch, ezért ma (1218) elmentünk és vettünk 'egy' fokkal jobbat, amiről a garanciát csak egy autóvillamossági szerelő által beszerelve kapjuk meg. Ezért még egy ideig bent a melegben pihen az új jövevény.
"Az EXIDE Premium akkumulátor kifejezetten a mai nagy teljesítményű sok extrával felszerelt gépjárművek akkumulátora.Egyszere biztosít nagy kapacítást és magas indítóáramot."
"Lezárt, gondozásmentes, varázs szemes. Az új 2009! évi EXIDE csúcsmodell."
"Az EXIDE Premium típus egyidejűleg biztosít nagy energiasűrűséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot, mindezeket egy akkumulátorban.
Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság jellemzi, minden időjárási körülmények között.
Nagy teljesítményű diesel és benzines motorokhoz.
Magasfokú és luxus felszereltségű ( gyári alap + opcionális kiegészítő ) gépjárművekhez.
Mindennapi használatnál "indul és megáll" üzemmódban is.
( +30% ) indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve !
Az EXIDE által szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését.
Abszolút karbantartásmentes, varázsszemes kivitel.
Az akkumulátor fedele hegesztett dupla fedél.
Eleget tesz az "Original Part Matching Quality" minősítésnek (eredeti beszállítói minőség)."
Adatok:
Feszültség: 12V, Kapacitás: 77Ah, Max. áram: 760A, Polaritás: jobbos (normál sarus), Méret: 278 x 175 x 190mm, Súly: 20kg
