Blog
Ma voltam a gyertyákért... tettem képet, hogy színes legyen a világ :) tudom mit gondoltok... nem NGK, hanem Bosch..... de volt benne NGK meg Champion és egyik sem működött.... meg jelenleg anyagi helyzetünk nem enged meg 8 vadonatúj NGK-t



Az autót úgy vettük meg, hogy előtte motort cseréltek benne, csak nem papírozták át.Mivel a belső tér kigyulladása nem volt benne a büdzsében, ezért az átírás tolódott át idénre. Ma felmentem a győri közlekedési felügyelethez, hogy típusazonossági bizonyítványt kérjek. Mivel új a rendszer 1-étől, ezért a számítógépes rendszer akadozott, de végül 3 óra alatt adtak papírt, sőt még a zöldkártya plakettjét is kicserélték újra (nem értem miért fontos), ami tök máshogy néz ki, ráadásul zöld helyett piros.
a lényeg hogy hazafelé siettem és egyszer csak belenézek a középső tükörbe és mögöttem csak kéket látok, belenézek a bal oldaliba, hát kb 300m hosszú, 3 m magas kék felhőt húzok. Erre már álltam is félre, miközben már kezdett ki-ki villani az olajnyomás lámpa, úgyhogy leállítva gurultam félre.Megállok, kinyitom az elejét és látom hogy a szűrő körül ömlik az olaj. Kötél, műhely, akna, szűrő le,vissza és akkor vettem észre hogy végig lötyög a meneten. Rossz szűrőt kaptam a boltban egy hete...ennyi...:-)
Lőttem néhány fotót, milyen idő is volt Karácsonykor. Feltölteni nem tudom, napok óta nem hagyja a rendszer, úgyhogy a kedves blogolvasó képzeljen el 3 tavaszi autómosás utáni képet. Na ilyen verőfényes volt 2009 Karácsony :-)
Végre ismét írhatok valamit... és végre nem szervíz..... :)) ma egy elszánt Alfás haveromtól hozzájutottam ezekhez a szépségekhez, amik (remélem) szépítik majd a kocsit, nyáron :) alig várom, hogy visszakerüljenek a nyári papucsok már csak gumit kell rájuk rendezni!




A mély ládán kapott rácsot a hangszóró, többek között, hogy a neon is kapjon némi védelmet. mivel kapott egy kisebb ütést a csomiban és eltörött a külső burkolata. Így jól is jött mert a rács alapból nem fért a neon közé, ezért egy kicsit meg kellett faragni. Úgy érzem jól sikerült :)



Felkerültek a téli gumik. Szelepcserével.
Km: ~84500Km
Azzal kezdeném, hogy örülök, hogy munkatárstól vettem. Túl egyszerűnek indult : csak beülök aztán gyíííí! Azután szépen lassan kiderült, hogy bizony a vezérlés nem a motoré, azért nem megy hidegben, azért nem érzem az erőt .. Az 1.4-en Marelli IAW volt s ki lett cserélve a motor 1.7-re és LE3-Jetronicra. Majd vissza lett téve az 1.4-es és maradt a Bosch vezérlés. DE ! Megkaptam hozzá az 1.7-es motort is.
Nem akartam motorcserét, mert akkor még 1 hónapja volt nálam ez az autó, még nem ismertem igazából .. Viszont kisilabizáltam, hogy a hideg alapjárat az AAV hibája is lehet ezért nekiálltam megnézni azt ...És ekkor követtem el azt a bődületes hibát ( mint utólag kiderült ) , hogy beleejtettem egy alátétet a hengerbe ..... :( :(
Motorcsere ! Nem bonyolult annak aki már csinált ilyet ...
Csak nagy vonalakban :
- kell az 1.4 vez.tengelye, mert az 1.7-en nem jó ( vajon egyforma ?? igen ! :) )
- át kell cserélni a lendkereket : az IAW felsőholtpont jeladó miatt nem egyforma
- vízszivattyú pulley csere : nincs egysíkban ( utólag kiderült )
- gyújtáselosztó meghajtása sem egyforma..180 fokkal elfordítani ( mint utólag kiderült )
- stb ... ( szelepek, szelepvezető, szelepszár szimmering cserék )
És a lényeg : Sikerült !!
Még a gyújtás pontos beállítása van hátra, mert azt fülre csináltam , de így is elégedett vagyok a fogyasztással, indításával, a gyorsulással ...
Nagyon jó autó, bár még vannak hibái de igyekszem ....
No, és azért köszönetet kell mondanom az itt lévő 33 topic tagjainak, mert bár ők ezt nem tudják, de nagyon sokat segítettek...Sokat visszaolvastam itt és a sok gondolatban feltett kérdésemre megtaláltam a választ ...Köszönöm.
Képek:
1. A régi 1.4
2. A 87-es Borgo, Götz gyűrűkkel ( az eladó mondta )
3. 87
4. A helyén.. ( kompr. nélkül, az egyik hűtő lyukas ... )



