Blog
Olaj+Szűrő (Selenia 20K), Levegőszűrő, Pollenszűrő... ez is megvala... megint csak 10ezer után. A minél több boldog kilóméter érdekében.
Z-tengely központi szilentjét nem lehet már kapni, sehol sem.
Ilyen volt, ilyen lett : lásd fotók
1200ft-ért az esztergályosom megoldotta. :)


Annyira jól működik a gép, annyira szeretem, annyira jól vezethető! Csak ne falná úgy a kilómétereket.:)
Marszupilami Cartárs szervezésében erre a napra 1 Nyugati tallálkozót. Kicsivel 1 óra után értem oda Szombathelyre a tecsóhoz és onnan konvolyoztunk CSEMPESZKOPÁCSRA :D:D, ahol már nem volt nehéz megtalálni a találkozó helyszínét. Ahol elkezdődött a beszélgetés és a tekézés. Körülbellül félidő tájt mikor még mindenki ott volt mentünk 1 villogtatós dudálós kört a faluban, hogy lássák milyen az IGAZI autó :D:D:D. Utánna folytatódott még a teke, volt 1 kisebb összecsapásom akinek nem tudjuk kimondani a nevét, persze egyoldalú előrelátható vereséget szenvedtem javuló teljesítménnyel :D:D. A hangulat mint mindig kiváló volt és remélem a beigért nyári találkozóra is eljutok.








Cimbi segítségével tegnap este végre valahára sikerült lelégteleníteni a kuplungot (nagy-nagy öröm!).
A féket is légteleníteni kellett volna, de persze arra pont nem volt nálam kulcs, és időközben szépen ránk is telepedett az éjszaka. Ez maradt mára. Körbe légtelenít; OK.
Már megint beesteledett. Hál istennek csurom víz volt minden így eső után, úgyhogy jöhettek azok a fránya körforgalmak...
És összegezve: már legelőször (a szervizben, munkahenger csere után) is működött volna a kuplungom, csak hát ők nem tudták légteleníteni. Így a többi alkatrész nem is kellett volna bele, így jártam, nem baj.


Hosszú dilemma után végre felkerültek a 225/50/R17 Dunlop 3D peremvédős téli gumik. Megszokott s megbízható márka, impozáns kiszolgálás, meglepően jó komfortérzés.
Ropog a hó s erre a Dunlop a jó! háhh

Hát eljött az a pillanat tegnap amikor kiderült, hogy megérte-e a sok munka és pénz amit a makrancos hölgyre fordítottunk. Elvittük a kocsit leméretni Budakalászra ( teljesitmenymeres.hu ) .Hogy a hölgyike makrancos, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az indulánsnál nem akart indulni, az ECU nem kapott semmilyen jelet...na fasza.Szerencsére, csak a főtengelyjeladó volt ami úgy döntött,hogy dacára a csavaros rögzítésnek, kijjebb csúszik.Ezt orvosolva, hajrá. A fogyasztás az most hogy bedúsítottam (sajnos túlságosan) vicces, 17l kb 80km-re elég, laza tempóval.... :) Finomításra vár, a heten sajnos nem volt időm.
Na a lényeg.Hadada és párja Sziszi kísért el, előtte persze tippeltünk, én azt mondtam örülök,ha 200, Hadada gyári adatot tippelt, Sziszi bízott legjobban kettőnk munkájában, ő 210Le-t tippelt. A padra beálltak, beszenzorozták, megkérdezték meddig tépjék, én úgy voltam vele, hogy 6500 meg se kottyan...Úgyhogy addig hajrá.kb 4000-es fordulatnál, már majdnem szóltam,hogy elég :) Aggódtam, a hölgyeményért.. :) Pedig tesóm aki már többször méretett itt felkészített, hogy külső szemmel, nagyon gyilkolásnak tűnik majd... :) Sajnos a pontos lambda és co értékeket nem tudta mérni a pad, mert america egész egyszerűen kiköpte a szondát 3000-nél és ott már nincs megállás..Így megszületett a végeredmény ami 206 Le, 246.1 Nm. Tehát sikerült Hadadával gyakorlatilag egy könyvből és józan paraszti észből a gyárinál kicsit nagyobb teljesítményt kihozni.A mérést végző úr, elmondta,hogy túl sokat kap, ahogy azt belül a Innovate is mutatta, (2000-3000 fordulat 9.9-10.2, full padlón 4-5000 környékén 14.2re "normalizálódik") úgyhogy szerinte ott megy el egy kicsi, meg a levegőszűrőm direktbe meleget szív, azt mondta,hogy ha megoldom,hogy mondjuk a lámpa helyéről kapjon hideg levegőt (vagy bárhonnan) akkor az 3-4% pluszt jelentene...Ami azt jelenti,hogy bőven 210 főlé mehetne...Úgyhogy most indul az állítgatás a szabadidőben, januárban meg akkor egy újabb mérés...
És akkor egy videó a mérésről: America mérés

Vége a kezdeti eufóriának: már az eredeti CD-ket sem eszi meg a lejátszó, pedig eleinte minden ment, majd kezdett csak az írott CD-kel sz@rakodni. Most már csak a rádiót tudjuk hallgatni rajta. Két lehetőségünk adódott: vagy kapunk "dílerünktől" egy újat vagy visszakérjük a pénzt és kap a kicsike egy nem gyári, de annál hiperszuperebb mp5-ös-6-os-anyám tudja mik vannak már-lejátszót. Folyt. köv.
Sajnos a Szinglik éjszakája című film forgatásán az autó sérüléseket szenvedett, melyek a következők voltak:
- hátsó lökhárító sérülés; kuka lett a régi;
- első lökös karcolás;
- jobb oldali sárvédőn karcolás;
- bal oldali sárvédő széle behorpadt;
- bal oldali spoiler levált.
A hátsó lököst tejes egészében cserélték gyárira. A többi részt megjavították és fényezték, illetve a jobb oldali spoilert visszaragasztották.
Elsőre eléggé durvának tűnt a dolog, de így hogy rendbe rakták az autót azt kell mondjam, hogy nagyobb volt az ijedtség szerencsére. Az autót nem törték össze, csak kisebb sérüléseket okoztak rajta. A fényezés baba lett, szépen mutat az autó. Jó munkát végeztek rajta a Budaörsön található Fiat-Alfa Romeo kereskedés munkatársai. Színeltérésnek nyoma sincs. Debrecenben még kapott egy belső kozmetikát a kicsike, melyet szintén a produkció állt.
A lényeg: továbbra is törésmentesek vagyunk. Kopp-kopp-kopp. :-) No és persze nap nap után szerelembe esek. :-)
Itt (is) szeretném megköszönni a segítséget a Fiat Magyarország két munkatársának Barta Barbarának és Szabó Csabának, akik igen korrektül álltak a dolgokhoz és mindenben a segítségemre voltak. A filmesek helyett Ők égtek előttem, pedig nekik aztán semmi okuk nem volt rá. Mellesleg nem győztek elnézést kérni, melyet szintén nem nekik kellett volna megtenni.
Köszönet továbbá George komának és Warbirunnernak, akik eljöttek velem a FAM-hoz és a segítségemre voltak. Erre (is) iszunk még srácok. :-)
Képeket még nem tudtam csinálni az autóról így csillivilli állapotban, mert a fényképezőm megadta magát. A sérülésekről azért teszek fel pár képet.





Elkészült a főtengely, megkezdtem az összeszerelést. Új csapágyak, szilentek, két hajtókar, tömítések...stb. A motor összerakása egy nap alatt megvolt, majd beemelés, féltengelye visszaszerelése,mindenféle csövek "rádugása", váltó és szervó friss olajfeltöltése.
BandiBácsitól elkértem a vezérléshez a sablont és sitty-sutty belőttem vele. Remélem a következő 250.000 km-ig nem kell hozzányúlni a motorhoz.









