Blog
A motor felújítás folytatásul, ezek a munkák lettek elvégezve a mocin.
Generátor felújítás: 16.000Ft ( Szénkefe, csapágyazás. )
Dugattyú gyürüsor (Goetz ) : 20.000Ft
Olajpumpa felújítás: 8.000Ft
Hengerfej javítás: 38.000Ft ( Síkólás, szelepfészek, szelepvezető javítás, Szelep csiszolás. )
Olajkartell csere: 25.000Ft
Hatókarcsapágysor: 25.000Ft
Főtengely köszörülés: 12.000Ft
Holnap összeépítésre kerül sor, és remélem hogy nagyon jó lesz a moci.
Végre volt időm és elkészült a tuninglámpa,amit jómagam csináltam! Bekerültek az új lámpaállitók,persze nem műanyagból T. Zoli jóvoltából+felkerült a 16-os Borbet felni,205/45/16 Continental Premium contact gumikkal..

végre sikerült egy kis időre nélkülöznöm az autót, s így a bal felső nyikorgó trapéz cseréje megoldódott.
Jöttem haza táncpróbáról, és a ház előtt kivillant az olajnyomás lámpa. A motort gyorsan leállítottam, és láttam hogy folyik az olaj a motortérből. Betoltam az udvarba, majd lejön a szerelőm és megnézi mi történhetett. Ca. 300 km-t mentem azóta, mióta visszakaptam a kocsit.
Ma sikeresen elkészültek a kocsimmal. Hazahoztam tesztelni picit, aztán majd még fékolaj és szervoolaj cserét megejtik később, plusz visszakerül az alsó motortérburkolat. Erő van benne, a hangja is jónak tűnik.
Vezérlés csere 90 ezernél meg volt kapot minden böl vadi ujat!
Ki cseréltem egy pár dolgot!Kapott uj féktárcsákat elöre:Steinhof sport féktárcsa,hátra brembo utcai uj betéteket elöl hátul A.B.S és a fékfojadékot is le cseréltük Ferodo 5.1 racingre! Ezen kivül kicseréltem a lengéscsilapitpkat elöl hátul Magnetti Marelli. Plusz kapot 6 új gyertyát az is uyg volt hogy Magnetti Marelli lesz de sajnos nem volt igy kopot hejette Championt!
Kalocsán a gyorsuláson elszállt a hűtő!
Vadi új Valeo került a helyére...
Tegnaptól újból rendesen megy a szerkezet! Köszönet ezért többek között, de elsősorban Zé. cartársnak!
Úgy kezdődött, hogy észrevétlenül egyre lomhább lett az autó, majd a végső stádiumban reggelenként a hideg motor el se nagyon akart inulni elsőre. A második indítás után látszólag rendes (kissé emelt) alapjárat volt, de terhelés hatására fulladt, torpant és visszadurrogott a szívócsőbe a motor. Az üzemi hőfok elérése után megszűntek az előbbiek, ám egy langy-beteges-nyúlós menetteljesítményű állapot állt be. A fogyasztás megnőtt, a kipufogógáz szaga is jellegzetesen büdös volt. Az i-re a pontot az tette fel, mikor az Üllöi úton a szélső sávból 60-nál harmadikban padlógáznál egy SX4 vígan beelőzött.....
A hibatároló kiolvasása után P0170 és P1173 kódok maradtak, melyek a keverékképzéssel vannak összefüggésben. (Részletesebben a kódokról itt: http://www.mobydic.hu/info_text.htm#o389846294puf148 ). Mivel már a lambda szonda sincs a helyzet magaslatán, így erre és az LMM-re koncentráltam. Az LMM csatlakozójának lehúzásával egyébként pofon egyszerűen (így utólag) diagnosztizálható volt a hiba. Érdemes tehát egyből ezzel kezdeni, ha hasonló a jelenség. A lehúzás után ugyan befecskendező hibajel égett a műszerfalon, viszont határozottan jobban ment a kocsi. Természetesen elkerülhetetlen volt új LMM beépítése. És itt jön a lényeg CSAK eredeti, azaz Bosch LMM-t szabad beépíteni, mert az utángyártottal NEM oldódik meg véglegesen a probléma. A Bosch azonosító leolvasható az autóban lévő LMM-ről, persze amennyiben az még nem cserélt. Az enyémben az eredeti volt 0280 218 019 számú. Ha bizonytalan vagy ezt illetően érdemes a Bosch honlapját felkeresni és ott pontosan megtalálod, hogy mi kell. Sajnos nem olcsó mulatság, de ami jár az jár!
Mostmár jöhetnek nemcsak SX4-ek!!!

