Blog
Újabb kilométerek, újabb olaj, meg kellékek csere!
Alap, hogy Seléniát kapott, gyári olajszűrőt, gyári légszűrőt, meg gyári belső levegő szűrőt
No tegnap elvittem a vasat kipufogó szervízbe. Nem volt lyukas, így nagy kő esett le a szívemről, gondoltam olcsó lesz meghúzni egy csavart. F@szt! A hapsi egy csavar meghúzásáért elkért 1000Ft-ot. Lehet, hogy én vagyok rosszul összerakva, de úgy gondoltam, hogy ezért nem fog lóvét elkérni, de én akkor is adok neki egy 500-ast és akkor vittem volna hozzá legközelebb is, így, hogy azonnal rávágta kérdésemre "egy ezres" így engem többet nem lát. Viszem máshova. Jah és azt mondta Rómeóra, hogy "környezeti ártalom". Természetesen ez is azt a hitet erősítette bennem, hogy többet nem hozom ide.
156742km
Átépítettük a balanszhajtást az új tipusúra. Cserélve lett a 3 szíjkerék, a szíj és a feszítő. Jól megszívatott bennünket a szíj, ami egy rejtélyes hiba miatt rángatta a feszítőt, és 10 perc járás után olyan kopogást okozott, hogy a szívbaj jött rám. Másik szíjjal hibátlanul működik, vége a vibromasszázsnak. A burkolatokat és a konzolt végül nem kellett cserélni. Az új konzol 3mm-el rövidebb a réginél, de a szíj normálisan feszíthető az eredetivel is.
Ma megejtettem, az ECU kiolvasását is. Minden Resetelve próbakör után, csak a Lambdaszonda jelzett hibát, ez magyarázat lehet a nagy fogyasztásra. Resetelve lett még a Légzsák hiba is már nem világít a szemembe. Tehát Lambdaszonda beszerzés indul.
vettem 2l olajat tartalékba, hogy legyen ha esetleg után kellene tölteni
mindkét teleszkópnak letört valamelyik vége, így megértek a cserére. Erhardtól vettem az újakat.
Kicseréltem a gyári belső lefújószelepet, egy külsőre. Giovanni-tól megvettem elfekvő lefújószelepét. A beépítés kb.10 percet vett igénybe.



Tegnap felfedeztem, hogy kilyukadt a kipuffogóm. Nem örülk neki, de ez van. Holnap megy a kipuffogóshoz hegesztésre. Olyan hangom van mintha legalábbis traktorral közlekednék. Na most tényleg mindenki megfordul nekem az utcán, hoyg "Ki ez az őrült?!" Pedig ritkán szálguldozok.
Ma apámmal lepattintottuk a jobb első és hátsó ajtókárpitot... az előző tulaj ránk hagyott ezt-azt... például az első szett kábelei csak rá voltak tekerve a hangszóró csatlakozóira... szóval ezt majd még forrasztanom kellesz... igazából azért szedtük le, mert nehezen nyilt az jobb első ajtó.... és a központi zár néha megmakacsolta magát és a jobb hátsó ajtót nem nyitotta... semmi baj a WD-40 segitett rajtunk :) és egy kis kontakt spray is :) most minden úgy működik, ahogy kell. Felpattintottuk a motorháztetőt is, ahol kicsit "rendet" raktam, viszont nagyon meglepődtem, mikor láttam, hogy az akkumulátorból az egyik dugasz hiányzik... ezt sürgősen pótolni kellesz. egyelőre ennyi, a nagyszerviz két hét múlva várható, amikor vezérműszíj, gyertyák és görgők cseréje lesz (ha kitelik a pénzemből)