Blog
Egy befagyott kézifék és az anyagiak is úgy hozták, hogy nem tavasszal, hanem már most januárban megcsináltattam Csörivel pár fontosabb dolgot a kocsin. Csöri és az édesapja továbbra is remek munkát végeztek, de már csak a barátságos hangulat miatt is érdemes mindenkinek hozzájuk vinni a kocsiját.
1. Vezmód csere - indításkor nulla hang, az autó teljesen csendes. A kövekező 50 000 kilométerig ezzel nem lesz gond, és remélhetőleg utána sem.
2. Alapjárati motor kitisztítás - nagy melegben, hosszú araszoláskor elkezd ingadozni az alapjárat. Meglátjuk majd nyáron, hogy a tisztítás javított-e rajta. Ha nem, akkor csere lesz.
3. Önindító zsírozás - még mindig sistereg indításkor, de jó eséllyel bedolgozza a zsírt és akkor mégsem kell cserélni a bendixet.
4. Fékbetétek cseréje - pár hónapot még bírtak volna, de ennyin már nem spórolok.
5. Kézifékkötelek - mindkét kötél kicserélve, úgyhogy a kézifék jobb, mint volt.
6. Kapott 1 liter Selénia olajat is a gép, hogy a szint maximumon legyen.
7. Levettük végre a gyári dobra felcsavarozott, igénytelen kipufogóvéget, amit még az előző tulaj rakott fel. Majd egy szép krómot rászereltetek a későbbiekben.
Ami majd aktuális lesz a jövőben:
- Féktárcsák és olajcsere kb 5000 km múlva
- Teljes polírozás tavasszal
- Új nyári gumik tavasszal
- Hangszórórács, belső kilincs műanyag és csomagtartó teleszkópok tavasszal
- Rendes lemezfelnik jövő télre, mert ez a mostani idővel leereszt
Megosztanám Veletek, hogy miért is nem égett a ball első helyzetjelzőm és miért nem égett a jobb első tompitott lámpám.
Cserélgettem a biztosítékokat, forgattam a csokikat, rugdostam, anyáztam, biztosíték helyett réz drotottal ellenőríztem, kiszedtem szétszedtem, stb.
A megoldás az volt, amit nem vettem észre, hogy a BALL első helyzetjelző izzó nem 4 W-os volt hanem 14 W-os. Kaibinger cari így hozta én meg azt hittem hogy csak kiégett. Aztán mikor nekileselkedtem a cserének ugyan olyan 14 W-ost tetem a helyére, gondolván ki nem égett, de szar az érintkező.
Aztán jöttek a fenti "balhék".
Tegnap aztán délután abban a kurva hidegben, kicsit megtisztítottam az érintkezőket, meg viccből betettem a ! w-ost.
Lőn világosság! :-))
Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)
Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.
Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.
A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.
És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:
seprűnyél és kalapács! :-)
Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)
MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!
Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)
Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK



Az előző autómban is volt ilyen, és szerettem. A négy ablakot felhúzza a modul, ha bekapcsolom a riasztót. Sajnos a tetőre nem tudták rákötni, pedig a modul tudta volna kezelni azt is. De sajnos az autómnál ez nem megoldható.
4500-ért vettem a modult, 9600 volt a szerelési költség.
3 Féltengely gumiharang, kormányösszekötő gömbfej jobb bal, stabilizátor kar jobb,bal lengéscsillapító porvédő. Futómű állítás, És még egy gumicső ami a kiegyenlítő tartályból a blokkra csatlakozik:)
Fagyos volt az idő, amikor összetalálkozott a kis csapat, néhány környékbeli Alfás család, de a kedvünk annál jobb, mert találkozhattunk! Hányoztak már a régi barátok! Nagyon jó érzés volt találkozni, ráadásul aranyos, új barátokat is megismerhettem, aminek nagyon örültem!
A pláza mögötti parkolóban találkoztunk, aztán a régi helyünkön, aztán picit autóztunk a városban, beültünk egy aranyos helyre, Reaper 69 feleségének, Ildinek a munkahelyére, a Hotel Centrál kávézójába. Jókat beszélgettünk, fotóztunk!









Futómű beállítás. Volt egy pici összetartása a kerekeknek, ezt korrigálták...
NonoSita - rendes nevén NoName:P (ő volt az utolsó és nem adtunk neki nevet...) is letette a voksát az Alfák mellett:) Mivel kétlaki életet élünk 7köznap Buda 7végén pedig Tbánya, ezért Nonci is ide-oda utazik velünk. Az elején rémálom volt vele az utazás, mert már a lakásban elkezdte a mondókáját, és amíg ki nem lett engedve a hordójából addig abba sem hagyta. Aztán valamiért rászoktunk az autópályára, és ott már Ő is nyugodtabb volt. Persze a Stiftet még ekkor sem szerette!:) Majd Stift el és jött Ibrány! Előre féltem, hiszen ridegebb a futómű és a hangja is sokkal keményebb! Azt hittem Nonci utálni fogja és nem lehet majd megmaradni tőle a kocsiban... DE nem így történt:) Betettük a hátsóülésre, és elindultunk az első útra... városban semmi.. autópályán semmi. Pontosabban amikor már melege volt, azt jelezte néhány hangosabb nyikkanással. Alapjában véve úgy vettem észre nyugodtan utazott, és élvezte az Alfás száguldást:)