Blog
Tegnap reggel a munkahelyemen beszélgettem egy kollegámmal és kiderült, hogy Ő is olasz autóban utazik (Lancia Delta). És egy eddig általam nem ismert bontós telefonszámát megadta. Felhívtam a bontót és elmondtam mit keresek és milyen géphez. Kiderült, hogy csak olasz autókkal foglalkoznak(Alfa, Fiat és Lancia) és megkért, hogy 1/2 óra múlva hívjam újra, addig megkeresi a megbeszélt alkatrészeket. 1 óra elteltével újrahívtam és közölte velem, hogy van minden amit kértem, nevezetesen 7 vezetékes vezetőoldali elektromos tükör és csak 5.000-,Ft!!!! Mivel ma pihenős voltam a melóhelyen így elutaztam a bontóba és elhoztam a tükröt aminek a színét eddig nem tudtam, így választási lehetőség híján egy szép meggypiros tükör virít a grafit szürke gépezeten!!!!:D
Ma este amikor álltam volna be a fűtött garázsomba sikeresen letörtem a vezetőoldali elektromos vsszapillantó tükrömet:((
Úgy történt, hogy az előző napokban lemostam a gépet, viszont utánna vendégségben voltunk és a minuszos csillaggarázsban éjszakázott a kicsikém. Ma mikor hazaértem a melóból a hideg ellenére erőtvettem magamon és beálltam a meleg garázsba. De a gariba beálláshoz mindkét tükrömet felkell hajtani, viszont azt nem gondoltam, hogy a vezetőoldali csontra befagyott. Így felhajtás helyett, egyszerűen lecsavartam a helyéről.
Hurrá megint gurul a gépezet!! Az AC-problémát egy elektromos vezeték eltörése okozta, és ennek köszönhetően nem tudot a kicsikém az éltető nedűjéhez hozzájutni.
De mire lokalizálzuk a problémát sikerült teljesen átpucolni az üzemanyagrendszert is.
A régi Sony kazettás magnót már a vásárlás pillanatában terveztem lecserélni, több okból is: kazettás, rossz volt a kijelzője, nem szólt szépen. Megrendeltem a kiválasztott Sony BT- Mex 5100- as fejegységet, és bő három hónap múlva már mehettem is érte, ugyanis akkor az országban sehol nem volt kapható, elfogadható áron. Beszereltem, így már jól szól, és lehet telefonálni is egy gombnyomásra. Később jó lenne erősebb hangszórókat is beszerezni, de annyira nem fontos, csak ha lesz felesleges pénzem:)


Tegnap megvettem a xenon szettet, és be is szereltem. Igaz, hogy jó 6 órán keresztül csináltam, de megérte. Majd lesznek képek is. Kicseréltem a gyári Valeo ablaktörlőket is - mert már nem törölt - gyári Valeo lapátokra. Vannak képek:




1.000 km a generál óta.
Jöhet a 3.500-as fordulat :-))
Teljes motorújjáépítésen is túl vagyunk, 24.500-at mutatott a km óra :)
Maradt 1.5, de jól van ez így.
Új dugók (mondial), új vezérműtengelyek, csapágysor, stb, szóval újra lett rakva az egész motor.
Bejáratás zajlik.
Alakulgat a kicsike, szépen húz :-))
Teljes szépészeti beavatkozás!
Lakatolás és telifény + retrósítás!!
Beszerzés tt nagymestertől:
- Króm sprinttükör
- Hátsó lámpasor
- Első lámpasor
- Grill
- régi embléma
- 4 db felni
+
- Két gyári első ülés
- fényszóró felújítás-foncsor
- első pajzs krómfetés
- Új aksi
- felni felújítás és polírozás
Átesünk az első nagyobb átnézésen és javításokon. Amik cserélődtek:
- első hátsó fékbetét-fékpofa garnitúra,
- első futóműszilentek,
- támcsapágyak,
- toronytányér,
- gátló gumiharang,
- vezérműszíj, vezetőgörgők,
- vízpumpa,
- fagyálló,
- motorolaj,
- olajszűrő,
- légszűrő,
- leömlők, teljes kipufogórendszer, tömítések,
- fékdob szabályozás,
- osztófejcsere,
- futóműállítás,
- karbi felújítószett beszerelése karbiállítás (mindkét karbin),
- zöldkártya
Nagy a boldogság, hazajött az autóka! Pofára jól néz ki, de több sebből is vérzik szegény. Ez van, sprintekben már nem nagyon válogathat az ember. Hazafele úton érzem igazán, hogy az ember a mai autókkal mennyire el van kényeztetve. Szivatót még tanulni kell, no szervó, vízhőfokot nézegetni, stb. Na de pont ettől kafa az egész :-)

