Blog
Bal kormányösszekötő gömbfej ma megérkezett, ki is cseréltem. holnap pedig megy futómű beállításra...

Ma végre sikerült megejteni a vezérlés cserét + még pár dolog cseréjét Csörinél.
Cserélve lettek:
Vezérlés(szíj, görgő stb.)
Vezérlésmódosító
Hosszbordásszíj és feszítői, görgői
Olaj(Selenia 20K AR) + szűrő
Légszűrő
Köszi még egyszer Csöri. Egy élmény volt nézni ahogy szétkapod a kocsit. :-)
Remélem nem volt megterhelő a sok kérdés amit feltettem. :-D


Firssen vasarolt jarganykent elsö feladat hogy ala,föle maszunk a gepnek es minden letezö fellelhetö hibat,hibaforrast megkeresünk es megprobaljuk megoldani...No ez nalamis igy törtent,es törtenik.
A hibalista amiket eszrevettünk nemlesz rövid:
Felsö lengökarszilentek jobb-bal oldalon
Hatso keresztlengö külsö szilentek jobb-bal oldalon
Valoszinü a temosztat ugyanis 70 fok föle nem megy a viz
Vezermüszij es görgök,valszinü cseres lesz a masik szij is görgöstöl hamar megvan bontva.
olajfolyas a szevocsönel
olajfolyas a sebvalto kihajtotengelynel bal oldalon (szimmering)
Kezifekvisszajelzö folyamatosan vilagit (olaj feltöltve,kezifek kiengedve)
Kiegett izzo
Olajcsere
Olaszivargas a turbo olajcsövenel
Szivargo gazolaj a szürönel.
Kavicsfelverödes a szelvedön (7000/2db)
Gazpedal elmozdulas erzekelö hiba
Asszem ennyi...
A hibak egyresze mar megoldva,de a lista meg hosszu,de rajtaleszünk...
Amit eddig megvettem: motorolaj (selenia),olaj-,gazolajszürö, szilentek,vezermüszij,görgök,szimmering.
Meg hianyzik,thermostat,laposszijszij illetve szijfeszitögörgö.
A javitasokat reszben egy nagyonjo autoszerelö baratom csinalja,vagy ha epp otthon vagyok akkor ketten.
Ha ö nem er ra akkor egy hozzaertö autoszerelö (pl vezermüszijcsere jövö heten).
Large-ékhoz vittem a verdát az első stabilizátor-pálcák ( kutyacsontok ) cseréje miatt kóros kopogás kórisme. orvoslása végett.
Kaptak még egy kis fújkálást és szurikat a lengőkarok is... :)
Cserélve lett továbbá 3 kis bilincs a gázolaj csöveknél, mert volt egy kis szivárgás és emiatt sajnálatosan gázolaj szag az utastérben.
Karácsony után elérkezettnek láttam az alkalmat, hogy téli pihenésre küldjem szeretett GT-met, miután 1 kis hegyi kirándulás alkalmával nem sikerült eljutnom a kitűzött célig a téli gumik hiánya miatt :) Egyébként sem szerettem volna használni a jó magyar sós utak miatt, de a mostani havazások által fizikailag is képtelenné tették még a gondolatot is.
Így kapott 1 alapos mosást kívülről, belülről pedig csili-vilire tisztítottam, fagyállóval feltötve mindene és várjuk a tavaszt, vagy legalábbis h elolvadjon a hó :)
Most 49860km-nél járunk, szóval mire jó idő lesz, olajcserével kezdünk + szokásos mivel az előző 30ezernél volt.

Kis hibákat csinálgattam ami pénzbe nem kerül de annál bosszantóbb.
Az ablakmosó spricnim csak épp hogy pisilt, mert az Y-on elosztó szelepe megadta magát, kibeleztem most jó :-). A fűtő motorom komutátora felrakódott és ezért nagy áramot vett fel és szétégette az ellenállás híd egyik ellenállását. Motor szétszed kitakarít megolajoz mert az olaj fél műszerész :-), ellenállást cekász drótból újra tekertem, most jobb mint új korában. Szívargyújtót átkötöttem fix 12V-ra mert ki idegelt hogy csak gyújtáson van benne delej, ha meg már a középső konzolnál jártam kicseréltem az izzókat. Kis délutáni bütyizés :-)
Üdv.: Sztavros
Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.
Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.
Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.
Tanksapkám mellet kb.12cm es horpadásos karc alapozóig 1 kiáló ferde vascsönek köszönhetöen általam nekitolatva sikerált.
Lökösön kavicsfelverődések érdi "utaknak" köszönhetően..Szélvédőmön 1 kavicsfelverősdés szintén. Érd X5 ös bömbiből jöttt...fákkk! Karcok karistok I Love Budapest! ő Generátor csapágynak furihangjavan ..remélem "csak" az....
3év alatt történt: Olajcserék Szűrőcserék..alap...
4ujj guma Mondjuk 50 pénz..
4uj féktárcsa+betétek max 60 pezó.
Vezérműszíjcsere,feszítőgörgő blabla...Légszűrő,olaj szűrő, olaj mindig Selenia20K-A.R. jobbfelső lengőkar , termosztát , vizpumpa 135 pengő..