Blog
tegnap még a köszörülés melett kijavitottam az alvázfestést sprével meg lefestettem az orr lemez és az összekötö also részét...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019520t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019521t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019522t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019523t.jpg)
Felkerült a bontott alapjárati motor,folytószelep tisztítás,és végre nem
hullámzik az alapjárat!!!!Nagyon régi hiba volt már,csak még mindg nem értem,miért volt rossz a
régi!Mozdította a folytószelepet,dolgozott,de valamiért nem jól.Hibát nem jelzett a motorvezérlő!
Már nem derül ki,de végre lehet normálisan használni az AUTÓT.
Felkerült végre a kígyó is az irányjelző alá!!:-D
Régóta szerettem volna a bőr belsőt leápolni erre való speciális tisztító és ápolószerrel, de az valahogy minden kocsimosás és belső takarítás után elmaradt. De ma (0803) végre eljött ez a nap is. Na nem mintha nem lenne vele minden oké, de kiváncsi voltam mit tud az a cucc, amit még tavaly novemberben az autó átvételekor kaptam a sráctól, akitől megvettem. Délelőtt még a nagy meleg előtt (így is 30 fokban:) lemostam kívülről az autót autósamponnal (szivaccsal), aztán áttöröltem szárazra, hogy ne pöttyösen száradjon meg, mert az elég csúnya, főleg az ablakokon. Ezzel elment kb. másfél órám. Lemostam az ajtókat és az ajtókereteket is a maga rendje és módja szerint. Az autó 11-re már csillogott villogott felnistől, kasznistól, ablakostól. Aztán visszatettem a garázsba, hogy kicsit lehüljön, meg én is rápihenjek a délutáni programra, ami inkább esti lett. Akkor ugyanis újra beálltam az udvarra, porszívó elő, aztán hagy szóljon, azaz hagy szívjon. Hozzáteszem nem volt mit:) mert általában (ez 99,9%:) tiszta az autó. De maga a tudat, hogy "mennyivel tisztább lett..!" :) Meg ugye a drágának is jól esik a kényeztetés. Miután 'kiporoltam':) és visszatettem a szőnyegeket is, jöhetett a bőrápoló szer. Erre sem volt olyan nagy szükség, de valamivel legalább puhább lett az ülés felülete úgyhogy megérte. Jó egy órát elidőztem a kenegetéssel és a simogatással. Mikor ez is megvolt, akkor már csak az ablakok maradtak hátra. De nincs más hátra, mint előre.. Jöhetett az ablakmosó folyadék és két tiszta rongy. Erre a műveletre az előzőekkel szemben nagy szükség volt, mert szeretek kilátni, hamár arra találtatott ki, akkor legyen is tiszta és átlátszó. Nekiestem először kívülről, aztán mire jól elfáradtam, beültem, zene bekapcs, és jöhetett a belső ablakpucolás, végre ülve:) Szép lett, jó lett, csillog meg villog. De én nem sokáig fogok vele így villogni sajnos, mert elég lesz egyszer végigmenni ezen a poros úton itt az utcánkban és mintha mi sem történt volna, kezdhetném előlről az egészet majdnem. De legalább most estére szép lesz és együtt világítanak a Holddal az éjszakában:)
A rendezvényt a www.alfaclub.sk rendezte a Pezinok közelében (Pezinská Baba, szlovák hegyi versenyek egyik fő helyszíne). A paddock kapuit augusztus 2-án az Alfa Romeo márkának nyitották meg. A támogató ezúttal az 5. és legújabb szlovák márkakereskedés, az Auto Valuesek (http://www.valusek-alfaromeo.sk) volt, akik több modellt is magukkal hoztak, volt 159 SW, 159 V6 3.2, 147, Spider és ha nem törték volna össze, akkor lett volna Brera is. Picit reméltem, hogy megjelenik a MiTo, de arra még 1 hónapot várni kell.
Fél órás késéssel, 10.30-kor érkeztem meg, de semmiről nem maradtam le. Először is megismerkedtem pár emberrel, akikkel már nagyon rég leveleztem, de soha nem találkoztunk. Tomas Neuschl az alfaclub.sk ill. az autoalfa.sk "tulajdonosa" elhozta a fekete 156-ot és bemutatót tartott a MiTo felnikből, ezeket most kezdte árulni a Mille Miglia felnik utódjaként. Allen Dimov-ot még mint 155 tulajdonost ismertem meg, most ugyan offos autóval jár, de a fiával sikerült egy GTV 2000-et nagyon szép állapotba hozni. A srác teljesen fanatikus, fejből szórja az autó minden alkatrészét. Maros-ban az tetszett meg, mennyire komolyan vette a szlalomot, gumihőmérsékletet mért, motort hűtött, kesztyűt húzott - és meg is nyerte a kétliteres 147-el.
Egy pillanatra megállt egy piros 156 SW is fehér csíkokkal, majdnem hasra este, egy éven át könyörögtem, hogy vigye már el valaki a bazárból, mert kénytelen vagyok megvenni. Nem akartam ugyanis első generációs Selespeedet, de maga az autó nagyon tetszett. A vicc az, hogy a megismerkedésünk után kiderült, hogy a sráccal fél évig leveleztem, neki is aranybarna 146 volt... Kicsi a világ, nagyon kicsi.
Végre összefutottam a márkakereskedések kedvencével is, aki miután rájött, hogy beszélek angolul, megnyílt előttem és jókat dumáltunk. Az Alfa Romeo a kedvence, de ezt látni is lehetett. Jelenleg 4 Alfája van, 147 GTA fehér gyöngyfény, tetőablak, ... 159 3.2 V6, Spider és még egy, a találkozóra a 147-el jött el, amit éppen árul. Hát a 4 éves autó fantasztikus állapotban van, valaki jól fog vele járni. A motortérből enni lehetne, a belső csillog és kívülről hibátlan. De a törődésnél sokkal jobban megfogott a fehér szín. Ha azt mondja valaki fehér, akkor A4-es papírra, fogsorra, falra asszociál az ember. De ha azt mondja, fehér gyöngyházfény, akkor ezentúl beleborzongok. Nagyon régóta nem fogott meg semmi ennyire, mint ez szín, ahányszor az autó közelébe értem, felálltak a kezemen a szőrök és megborzongtam. Nem is tudom szavakba önteni ezt a színt, a napsugarak törését, a simogatóan meleg és gőgösen hideg kavalkádot.
A többiekről talán inkább semmit, voltak zöld féknyergek, audis lámpák, szegecselt küszöbök és unatkozó pofák.
Ezúttal is volt Alfa Romeo Ki mit tud, 11 kérdésből 10-et tudtam, egyet tippeltem. A jutalmam a 4. képen látható :)
Összességében 4-5 órát töltöttem el a szlovák Alfások között és nagyon jól éreztem magam.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019504t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019505t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019506t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019507t.jpg)
Szóval olyan 8-10 cm-es hosszon a szíjat lefogazta a gép. Ennek eredménye: a 8 kipufogó szelepet elverte, ahogy illik... Valamint 2 beszívó szelep csili-csálén áll ja meg megrepedt egy szelepvezető is.jol megjártam.Mosonmogyoróváron megmütötték és ujra dobog a szive.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019500t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019501t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019502t.jpg)
ma beszereztem egy Exide Excell EX-19 akkumulátort, a beépítést követően a komputer a tegnapi bikázás óta hibát jelzett, de a mai családi program visszaútjára már a hibajelzés megszűnt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019496t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019497t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000019/0000019498t.jpg)
Kedves fényző mester lassan 8 hete készül a garanciális meló elvégzésére. A vicc az egészben,h tényleg apróságokról van csupán szó. Grrrrr.
Ma lecserélődött a váltóban az olaj, mivel hirtelenbe nem kaptam Tutelát, mert tegnap jött az elhatározás. így Agip került bele, de a minősítési adatok megegyeznek...
km óra állás: 172700