Blog
Egyre királyabb az autó. (0605) A klíma is faxán üzemel a maga 4fokán. Új szárítószűrő és új klímacső (nem a heggesztett változat) került bele és a fényszóró is beállítása is jól sikerült. Új izzót is kapott. (Ha nem zsebre tették..) De minek..? Most lett beletéve új, mikor Zoli átadta az autót..
[Költségeim: munkadíj: 4500Ft/óra (ebből kettő elment a klíma feltöltésre illetve a cső és a szárítószűrő cseréjére), fényszóró állítás: 2000Ft, klíma gáz: 9000Ft, izzó(k) H7: 950Ft, a klímacső és a szárítószűrő már megvolt egy ideje.]
Jobb első,alsó lengőkar cserélve,stabilizátorrúd-bekötő cserélve!Most ismét csendben van az első futómű!Talán azzal mostanában nem lesz baj,viszont a bal oldalon nagy valószínűséggel rövid időn belül el kell "játszani"ugyanezt:(((!
151 000 - nél megesett az olaj, lég-, olajszűrő csere. Rámérettem a motorra is, a diagnosztika nem jelzett semmilyen hibát. Mérettem egy kompressziót is, a legnagyobb eltérés 10 % volt. Kapott a kincsem egy kis Engine Restorert (motor-regeneráló) , az eredményét majd meglátjuk.
Megkajálta az olajleeresztő csavar a karter menetét. Kellett egy új karter...
Kell tehát 5 liter olaj, olajszűrő, dugattyúgyűrű - persze elég az alapméret, ékszíj a generátorhoz. A hajtókarcsapágy sajnos csak egy hét múlva jön meg...
Folyik mindkét végén a kormányművől a szervóolaj. A javítása egy internetes szervíz szerint kiszerelve 1 munkanap. Azzal nem lenne baj csak 60 pénz+áfa. Jó, hogy adnak rá 2 év gart, de azért kicsitsok. Tatán Rolinak volt egy botott kormányműve hibátlan állapotban 10000 pénzért. Gyorsan le is mentem érte. :)))
Sikeresen végére jártam a csörgésnek, teljesen jók az előgyújtás értékek, csak valami pont olyan hülyén zörög, hogy még nálam hozzáértőbbet is megtévesztett. A légtömegmérő kicserélése mégsem volt fölösleges, mert azóta se alapjáratingadozás, se nehéz indítás nincs.
update:
Nem költözünk Angliába, legalábbis egyelőre. Esetleg valami másik országba, de ez még sokmindentől függ. Még az is lehet, hogy kalandvágyból itthon maradunk.
Le lett cserélve a bal hátsó hosszlengőkar, egy kutyacsont, néhány szilent, váltóolaj, szervóolaj, hosszbordásszíj, két gumi (fasza Falken Ziex 215/45ZR17-re) mert az eleje megette. Futóműbeállítás (6mm volt benne) úgyhogy elvileg most minden ok (kivéve a gyertyákat meg a vezmodot de most üres a kassza) + kiderült hogy az egyik felni el van deformálódva, úgyhogy az lesz majd a következő.
56430 km megtétele után a Large Autóval (thx az estébe nyúló szervízért!) közösen úgy döntöttünk ne rizikózzunk és a pénztárcámba nyúltam előbb, mint később. Vezérműszíj, görgők,vízpumpa csere (ez utóbbi picit váratlanul, hisz nem volt tervben) történt meg Alfi 4-ik születésnapi ajándéka! Sok "egészséget" és boldog km-t a jövőre! Ezen felül megvolt az éves szervíz is. Ismét megerősítést kaptam, hogy jó állapotú autóm van, beleértve a futóművet is!