Blog

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-06-03

A mai napon (0603) végre sikerült időt szakítanom rá, és rábeszélnem magam, hogy elvigyem az alfát klímáshoz, hogy ott feltöltsék a rendszert, kicseréljék a szárítószűrőt - amit már előre megvettem, gombátlanítsák a klímát - mert azt ilyenkor szokás és ha már ott van, akkor egy fényszóróbeállításon is átessen a drága, mert kicsit kancsal mióta Zoli összetette. Így nyáron szerencsére este 9-kor is még viszonylag világos van, ezért addig tudtam használni az autót, de sötétedés után kb. semmit nem láttam. Olyan 3m-re az autó orra elé világított a lámpa, és nem ám, hogy lássak oldalra is, hanem előttem keresztbe a két fénycsóva. Valami hihetetlen módon nem lett beállítva..

A klímás Dunakeszin van, általában a Hondáét is ott töltik fel, ezért vittem most az alfát is oda. Sajnos ott kellett hagyni csütörtök délelőttig, mert van munkájuk bőven és nem csak klímafeltöltésről van szó, hanem klímacső heggesztésről is (stb.), mert a baleset során eltört a benne lévő, így most kettőből kell egyet csinálni, hogy újra működőképes legyen a rendszer. A pollenszűrőt még Zolival kicseréltettem, így azzal már nem lesz gondjuk, viszont akadt helyette más..

..odafelé menet a gödi autóspihenőnél, a lámpánál találkoztam egy alfás cartárssal, villogtunk, intettünk egymásnak, vigyorogtunk, aztán nemsokkal később - talán pár mp telhetett el, mikor észrevettem, hogy világít a reflektor visszajelzőm, és a helyzetjelzőm a műszerfalon. Először csak azt hittem, hogy a nagy villogásban véletlenül bekapcsoltam a refit. Próbálom vissza, kikapcsolni, semmi.. Próbálom az indexet. Se jobbra, se balra.. Elakadásjelző - semmi.. Zene kikapcs. Semmi javulás. Félreálltam egy buszmegállóban, leállítottam a motort. Kicsit vártam, majd vissza. Ugyanaz a hiba. Még kivett kulcsnál is világított a refi, de a lámpa nem, csak bent a műszerfalon. Viszont a helyzetjelző az körbe égett.. Mivel nem tudtam megjavítani, és fényszóróbeállításra is ment a drága, ezért gondoltam, hogy majd megoldják ott a problémát. Ok. De mivan ha megállítanak, mert használom az indexet, pl.? És amúgy sem lesz könnyű munka utáni időszakban egy elég forgalmas (a 2es) úton - pláne ilyenkor balra lekanyarodni. Főleg ha senki nem látja merre akarok menni, és különben is, minek állok az út közepén?! - gondolhatnák. De szerencsére problémamentesen megérkeztünk. Bejelentettem a kocsit, megbeszéltük, felírták, hogy mit kell rajta csinálni, és kimentünk megnézni a beteget. Nem javult meg magától.. Megmutattam a csöveket meg a szűrőt. A srác szerint menni fog, a kormánykapcsolót pedig megnézi. Már csak egy forgalmit kellett volna átadnom és egy kulcsot, de nem akart lezárni a kp-i zár. Más sem hiányzott már. Végül egy kis simogatás, becézgetés után sikerült bezárni az autót. Aztán távoztunk, immáron Robival, aki rendi volt és eljött értem.

Ennek az alfának is - mint szerintem az összesnek - külön lelki világa van, ami nagyon törékeny. Egyszerűen nem akart maradni..

>> SzervizB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2008-06-03

A tegnapi nap azért mentem,hogy a lamda szondát megnézessem. Jól működik-e,egyáltalán működik??? Erre azért volt szükség mivel CO magas volt múltkor. Tegnap is magas volt: mutatot 6 egészet is... NA ez miért,mitől van??? Vissza tértem a mai napon és a levegő szabájzó szelep lett kiszedve és tisztítva. Érdekes módon megjavult. NA itt tartunk most.

JA!!
A szervíz gépe szerint 464 ezer kilometro van az agyában... Az órában pedig "csak" 205 ezer.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-06-03

Kaptam egy tuti tippet a kedves barátoktól, hogy Ficsórékhoz vigyem futóműállításra a vasat, mert jól nyomják. A műveletet mindenképpen meg kellett ejteni, mert az őszi lengőkarcsere után nem állítottak rajta, illetve a 17-es felni is megkívánta. Ennek jele az volt, hogy a kormány középpontja picit balra tolódott.
Kedden kiromboltam a Fehér útra, kollega felpattintotta a lézeres mérőket, kikereste a gépből a gyári adatokat, majd századra pontosan beállították az első és hátsó futómvet a gyári értékre. Eredmény: kanyarban még nem próbáltam, hogy érződik-e valami, de a kormány középpontja ismét középen van :)
A beállított értékekről kaptam egy szép kis nyomtatott papírt is, aminek külön örültem, na nem mintha sokat értenék belőle, de akkoris.
Mindezt kemény 5000 forintért. A hülyének is megérte.

>> Egyébsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2008-06-02

Azt hittem, hogy rosszul látok, a csemetéim elkérték a ménest, s az itatás rám maradt 1033 km-t mentünk két töltés közt, igaz majdnem dobtam egy hátast, mikor megláttam a számla összegét: egy huszast hagytam a kútnál.
igaz a fogyi 5,91 lityire jött ki.

 
>> EgyébLacUS // Alfa 75 America // 2008-06-02

Nos ha már ott jártunk Hadada barátom meggyőzött,hogy a motornak jobb kint mint bent:) Szóval kivettünk és ha már kivettük ne legyen kint hiába, összes tömítés, szimmering cserel és ha már kint van akkor egy kis huncutság is legyen.Erről majd később bővebben.

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT Q2 1.9 JTDm 16V // 2008-06-02

még néhány fotó

 
>> Tuning és extraRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2008-05-30

2008.05.30-án végre felkerült a Novitec spoiler az első lökös aljára!:-))
Köszönet Hari mesternek!:-)))

 
>> Egyébboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2008-06-02

Tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Áprilisban fékbetéteket cseréltem rajta. Ezenkívül semmi. Az első lökhárítót meghúztam mikor beálltam a garázsba. Ezt kijavítattam. Szuper lett. Ezen kívül csak az üzemanyag amire költenem kell. A fogyasztása 8,2-10,3 között van. A 10feletti értéket csak egyszer sikerült elérni. Legtöbbször 9liter alatt van.
A képek a dunaújvárosi találkozón készültek.

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT Q2 1.9 JTDm 16V // 2008-06-01

2008.05.31. :) (Budapest-Szigliget-Tihany-Szántód-Siófok)

 

Közel két éve nem voltam találkozón a GTV-vel. Most Balázs Gergő cimborám segítségével kaptam egy P rendszámot és ellátogattam a talira. Isteni volt a GTV-t újra vezetni! Szegénykém öregecske már, ráférne egy kis revízió itt-ott, de amúgy kitűnő paripa. Sok gyönyörű Transaxle Porsche is megjelent, és együtt indultunk fel a Börzsönybe. Míg együtt votunk kiválót kocsikáztunk, de én dél körül hazafelé vettem az irányt. Valamilyen okbol kifolyólag gyakorlatlag kiesett a folyadék a kuplung rendszerből.:-O A 2/A - ra rákanyarodva még annyi szussz volt a rendszerben, hogy szúrtam egy ötöst, de onnantól beesett a pedál.:-) Martin-i szerencsére elkísért, ha esetleg megállnék és vontatni kéne, de a V6 nyomaték gyakorlatilag a 2/A-Vácrátót-Veresegyház-Szada-Gödöllő-Nagyfenyes viszonylatot megállás és váltás nélkül teljesítette.:-D Csak hazaérve kellett leállni a garázs előtt, és Imivel betoltuk a GTV-t a garázsba, ahonnan szerintem már csa, mint 3.0 V6 fog újra kiállni. A többieknek még biztosan jól telt a napjuk, majd este értekezünk.;-)