Blog
Éppen a rázkódás kivizsgálásával volt szervizben amikor megjelent az eddigi első check engine. Szerencsére semmi komoly, a gyertyák ideje jött el, már korábban is szóba került, hogy lassan cserések, ez most meg is történt.
12000HUF
Végre van értelme a szivargyújtónak (igazából a helyének). Bekerült egy 2xQC 3.0-as USB töltő voltmérővel. Ezzel pik-pak feltölt a telefon útközben, plusz észreveszem ha az akksi vagy a generátor elkezdene gyengélkedni. Amazonról kb 11ezer Ft.
A beltéri világitás halogén izzójai canbus-os LED-re cserélve a jobban látás érdekében.
Darabja kb. egy ezres a Homasitában.
Az Alfa logo-s kilépőfény van aki szerint túl gizda, szerintem még pont belefér. :) A cseréje nagyon egyszerű, csavarhúzóval régi ki, új be.
Amazonról szintén, egy pár kb. 15ezer.



Jobb hátsó ablekemelő szerkezet csere.
173.000 km
Végre összeállt a téli szett: használt, gyári 17"-os felnik + 4db vadiúj Point-S Winterstar téligumi (225/50R17).



A másik GTV-be is vettem annak idején kínai elektromágneses tolatóradart és nagyon jól működött. Így hát ebbe is rendeltem. Nem kell hozzá szétfúrkálni a lökhárítót. Egy fémes anyagból készült öntapadós csíkot kell beleragasztani a lökös belső oldalára. Adnak hozzá egy kis csipogót. A feszültséget a tolatólámpáról kapja, így ha beteszem rükvercbe sípol.
ui.: Már alig várom a tavaszt és a jó időt, hogy papírozhassam a kocsit és ki sem szállok belőle egy hétig :-)




Gondoltam ezt így egyben mert hát együtt használja az ember.
Na ez lesz az első olyan poszt ami nem csak a lelkendezésről szól... Rengeteget olvastam a váltóról, meg hogy 150-szer küldte vissza Marchionne, de azt kell hogy mondjam hogy eleinte azért nem találtam annyira tökéletesnek a váltót, valószínűleg azért mert az első egy-kétszáz kilométert városban tettem bele. A városi közlekedésben pedig vannak hiányosságai, és ehhez hozzájárulnak a pedálok.
Itt hozzá kell tennem hogy én nem szeretem a ride-by-wire-t (vagy ezt a fajtát). Amennyire közvetlen a kormány annyira nem közvetlenek a pedálok. A Honda Jazzunkben is direktebb a gázreakció az old school bowdenes pedállal mint a Giuliában, pedig itt kétszer akkora a ménes.
A fék is kevésbé érzékeny nekem mint ahogy én egy spor(os) autótól várnám, az nem OK hogy egy enyhe lassítás és egy vészfékezés között annyi legyen a különbség hogy 4 centiméterrel lejjebb meg egy kicsit erősebben nyomom a pedált...
Szóval a visszajelzés hiánya megmarad, meg kell szokni, de ha ezt megvan (én 3 hónap alatt megszoktam) akkor igazából nagyon finoman lehet adagolni a gázt és a féket is.
A váltóval is kellett egy darabig barátkoznom mert nekem az sem volt elég közvetlen. Menet közben tényleg elképesztően jól vált, de két helyzetben vártam volna gyorsabb reakciót: ha például kereszteződésben hirtelen kell kiugrani mert már 4 perce várok és jön egy talpalatnyi hely :) vagy országúton egy gyorsabb előzéshez neki akar iramodni az ember egy vastag gázzal. Ilyenkor eltelik az a kb 0,8 másodperc ami pont arra elég hogy a szemöldök felszalad, de azután rögtön helyre is billen a világ a lovak felnyerítenek és nekiiramodnak.
Na ez a hiányérzet megszűnt amikor először próbáltam ki a mágikus D betűt. Egy darabig kíméltem a drágát, de ezer kilométer felé már nem bírtam tovább és felfelé is elkezdtem kapcsoltni az Alfa tulaj legjobb barátját: a DNA kapcsolót. Na ez az az autó amit én meg akartam venni, hirtelen felélénkült a váltó, a fordulatszám magasabban pörög, így a nyomaték is hamar megjön, ott már szinte tökéletes a világ.
És van néhány helyzet amit meg a gyönyörűséges váltófülek oldanak meg, pl egy előzésnél mindig is gyorsabb lesz a váltófüllel visszaváltani kettőt mint megvárni hogy a szembejövő elmenjen és akkor rábeszélni a gázpedállal a váltót hogy nekiiramodjon...
De az tény hogy mindezek a problémák megszűnnek létezni amint az ember elhagyja a lakott terület végét jelző táblát. Országúton az automata villámgyorsan és észrevételül dolgozik, igazából csak azért nyúlkál az ember a váltófülekhez mert egyszerűen öröm kapcsolgatni őket...
2020.01.22
Km: 158 500
Kötelező olajcsere, szűrőcserék.
Olaj: Motul 10w-40
Önindító kerregés megoldatlan, hiba ismeretlen.
Hűtővízfolyás felderítve, sajnos hengerfej tömítés alól jön.
Kormány jobbra húzás sajnos megoldatlan, hiba nem ismert.
Költség: 46 000 Ft (olajcsere+munkadíj)
Szerviz: Cz Tuningman
Tavaly október óta lényegében pihent az autó. Azóta csak egyszer volt beindítva, így elérkezett az idő egy kis átmozgásra, mosásra és az akkumulátor feltöltésére. Menetközben hibátlanul tette a dolgát az autó. Idén remélem több időm és lehetőségem lesz a használatára.
2018.július és a múlt vasárnap között megtett 120km az nem volt túl sok. 🤔☺





- Tágulási tartály csere (új 50544421)
- Hátsó embléma
- Küszöbvédő fólia
- Külső hőmérő javítás (érintkező - ajtóátvezető)
- Műszerfalbetét cseréje
https://www.facebook.com/groups/701425233337555/permalink/1649301808549888/?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D
https://www.alfaowner.com/threads/over-reading-external-temperature-solved.1114418/
179 980 km







