Blog
Sajnos beragadt. Így Csőri kicserélte. Meg mivel eltört a kézifék borításának a tartója az is cserélve lett.



Egy ideje megakartam már ejteni a takarítást. Itt a csoportban tettek fel egy jó leírást hozzá így belevágtam. Másfél napom ment rá,de legközelebb már biztos gyorsabban menne. Sok változást nem vettem észre,de a flap lapokat kiiktattam.
Szívósor tömítés: Victor Reinz 3981Ft
Km állás: 274087km








Megejtettem a 3. cserét mióta nálam van az auto. Ismét Motul olajat kapott. Én megvagyok vele elégedve.
Motorolaj: Motul 5w30 X-Clean Fe 11960Ft
Olajszűrő: Mann Filter 711/4x 2898Ft
Gázolajszűrő: Mann Filter WK853/21 15868Ft
Csere: 3000Ft
Km állás: 273885Km



Naszóval... Egy messzi-messzi galaxysban... Na jó nem, de majdhogynem ugyan olyan hosszú ez a story is. Az egész még akkor kezdődött, mikor megvettem a kocsit (szeptember környékén) és kezdtem kialakítani a képet a fejemben, hogy hogyan is kéne kinéznie Bellának. Persze az optikai rész 1.fejezet első bekezdése kimondja, hogy - ablakok fóliázása. Így-hát elhatároztam, hogy belevágok. Bella nem így gondolta. Futómű felújítás következett, majd ezt követően be is köszöntött a tél ezért hanyagolni kellett a fóliázást a garázs hiánya miatt.
Januárban a legkedvesebb barátomtól Balcukától kaptam egy ajándékutalványt 3 hátsó ablak fóliázására szülinapi ajándékként. Még ebben a hónapban neki is estünk és elvittük Norbihoz aki megcsinálta (volna!) nekünk. Sajnos az előző tulaj kedvessége miatt ez nem mehetett végbe. Ugyanám Ő megemlítette, hogy a jobb hátsó emelőszerkezet nem működik (biztos motorhiba/kapcsoló) csak "elfelejtette" közölni velünk azt, hogy ő az egész emelőszerkezetet lecserélte egy 30cm-s cseréplécre (really?! -.-")
Szóval indulatokkal feltöltődve hazajöttünk Norbitól, majd megrendeltük az emelőszerkezetet, majd beszereltük. Teltek a kemény téli hónapok, majd áprilisban felhívtuk Norbit, hogy neki -e tudnánk futni újra. Megtörtént az időpont egyeztetés, majd Bella gondolt egyet és azt mondta, hogy márpedig ő nem megy sehová.... szó szerint...
Szerencsére a nőiességét még otthon élte ki a parkolótól kb. 2m-re.
Vontatókocsit intéz --> szervizbe visz --> megjavít --> majd Norbit újra hív
Lebeszéltük a randit újra, de ez már a végleges, mert most minden jó a kocsival kapcsolatban, most már muszáj összejönnie. Nem nem jött össze... Sajnos egy temetkezésen kellett részt vennie, így-hát tolódik az időpont. időközben újabb munkálatok jöttek közbe a motort illetően.
Júliust írunk újonnan.
Norbit felhívom, hogy lesz a hónapban egy egy hetes szabim, de ezen kívül bármikor jó. "Rendben, akkor majd hívj fel ha visszajöttél.." - hangzott el a másik oldalról. Mondom remek újabb várakozás, majd a szabi után még 1 hét várakozás, mivel ő ment szabira.
Az egész addig fajult, hogy augusztusban sikeresen fel lett fóliázva és bomba jót mutat rajta. Rettentő szülés volt, de megérte kivárni :)




Megvolt az első meghibásodás...
Reggel tölteni akartam az ablakmosóba, de nem nyílott ki a motorház fedél.
Sebaj, a Giulietta miatt úgyis mennem kellett Rieglerékhez.
Odaérve szóltam hogy szerintem kiakadt a bovden, de mondták hogy más lesz.
Bevitték a szervizbe, mire odaértem már meg is volt oldva a probléma.
A zárakat kellett befújni wd40-el mert akadtak. Azóta helyreállt a világegyetem rendje...
Szóval nem az enyém lehetett az első. Aki még nem tette olajozzák be a zárakat, mind a hármat.
Egyúttal bejelentkeztünk 09.06. reggel 8-ra az első olajcserére.
...ennyi volt, nincs tovább. Közös történetünk véget ért.
Még egy közös kép, majd pár fotó emléknek.
Legvégül egy utolsó ajtózárás...








Egy ideje nem volt hajlandó az utasoldali ablakemelő tenni a dolgát. Beszereztem egy komplett szettet bontva, biztos ami biztos. A motor szénkeféi koptak el nagy valószínűséggel. Cserélve lett a motor, most már ujra megy fel le ahogy kell.

Sokan megköveznek majd érte, de nem volt biztos, hogy újra Alfázunk.
Bővül a család, januárban már négyen leszünk, így nem volt olyan egyszerű a döntés meghozatala. Asszony rám bízta a dolgot, egy kérése volt, ne legyen fehér.
Honnan indultunk? Benzines, automata autót szeretnék, az sem baj, ha tetőablakos. Adta magát a Giulia (Szépe a Stelvio, de nem az én világom), de elvetettem első körben, féltem, hogy szűkös lenne.
Mik kerültek a kalapba? Kia proceed GT, Subaru Levorg, Opel Insignia Turbo kombi, Skoda Ocravia Rs kombi.
A végső döntés már ismert, de részletezni fogom az okait egy következő bejegyzésben.