Blog
Sajnos elfáradt a felxi cső illetve a kipufogó rendszer egyéb felfogató pontja is gány állapotban voltak.
Volt is hangja, ki is fújt a felxi csőnél.
Érden csináltattam meg, reggel vittem, este hoztam.
Most villany autó feeling van. Olyan csendes :D
Tökéletes lett. És 1 év gari is van az egészre :) Remélem, most egy jó darabig nem lesz vele baj. :)

Olaszországból érkezett. Sajnos nem automata, pedig azt szerettem volna, viszont más minden benne van amit akartam. Nagyon jó vezetni. Teljesen más mint a 159. Míg nem találok másikat addig élvezem.





Az autóból egyszer csak eltűnt az olaj estére, aztán másnap reggelre visszajött. Csak mivel közbe töltöttem bele egy keveset, így az olajszintem a maximum fölé került. Egyszer már csinált ilyen érdekes jelenséget az előző tulajdonosnál. Mivel lassan aktuális lett volna az olajcsere, így elvittem Várpalotára kicseréltetni, mert így nem akartam vele járni. Meg a többi szűrőt is. Gyorsan pontosan tökéletesen mint mindig.

A történet egyszerű, 100km/h fölött picit búgott a jobbos kerékcsapágy, mondom majd a következő szezonra kicserélem idén úgyis kb. 150 km megy bele. Állt 2 hetet az autó, majd hétvégén elővettem, és hát katasztrófa lett :D
Gondolom a 15mm-es nyomtávokat sem köszönték meg.
30km/h-nál elnyomta már a kipuffogó hangját. Kiváló, rendeltem egy csapágyat, kicseréltem. Csere közben ellenőriztem a bal oldalt, nem vészesen ,de annak is volt hangja. Mondjuk ha elötte megemelem és ellenőrzöm akkor nem kell 2x rendelnem alkatrészt. Mindegy, mai nappal az is ki lett cserélve.
Nagyon könnyen szétjött amúgy minden, csapágylehúzó alkalmazása sem kellett.
Rézpasztát használtam minden csavarra, és nyomatékkulcsal húztam le a kerekeket.
U.i. Az állást az ablaktörlők is megsínylik, konkrétan meghülyül tőle. 1-es fokozatban rendszerint megáll a szélvédő közepén. Többi fokozatban működik... Ha van használva, "bejáródik" . Ha valakinek van erre "orvossága" írja meg. Köszönöm. :)
Update 2020.04.16. A kerékcsapágyak megint búgnak nagyjából 1000km után. Vicc... Próbálkozunk a garanciával...






Horváth Bélától beszereztem egy fekete tetőkárpitot, a cserét én csináltam. A műanyagokat, fekete fújható fóliával fújtam be.
A napellenzőt fekete textil festékkel fújtam be.





Végre asszony meglepett egy régóta vágyott váltó és kézifék szoknya szettel, azért mi sem jobb elfoglaltság mint szépíteni a járgány apró részleteit. A kezifék szoknyától feltem a legjobban, mert sehol se talaltam infót a cseréjéről. Ennek ellenére mégis meglett 2 perc alatt csak felülről meg kell nyomni lefelé a felso végét higy ki tudd akasztani. Nagyobb szívás volt már maga váltó, mert ott is csak a panel kiszedesere talaltam instrukciót. A szoknya alulrol visszahajlik egy műanyag peremre, amiből kampós pöckök álnak ki. Ezekre csuszik rá az alsó műanyag szorító keret. Valamint felülről meg egy ezüst vékony diszkeret. Valószínű valaki cserélte már előtte mert az is már 3 darabra volt repedve. Ovatosan feszítve apránként a pöcköket apró mozdulatokkal is sikerült a 8-ból a felét letörni. Ezért volt szívás betenni az újat, mert ezek valamennyire pozícionálják is a szoknya szélét. Plusz ugye alulrol még közben a nem tartani a disz keret darabjait, mert az is plusz feszitest ad a keretnek. Kb 45 perc szenvedésembe és hajszál ám a került, de szerintem megérte.





Lassan 200000km :) Első gyertyacsere nálam, valamint az ígért fék csere elől és néhány apróság.
-Kipufogógumi 3db
-Gyertya1 4db
-Gyertya2 4db
-Elsőfékbetét 4db
-Levegőszűrő
-Pollenszűrő
-Olajszűrő
-Klímaspray
-Elsőféktárcsa
-Fékolaj
-Olaj 4L
A bal oldali ablakmosófúvókám egy ideje nem működött. Ma volt időm, hat szétszedtem, igazaból csak le volt csúszva a sricniről a cső, viszont ha már kibontottam megolajoztam az ablaktörlő rudazatot, talán nem árt neki.
Az olasz digók amikor megálmodták ezt az autót, akkor az egyik legszebbet vetették a rajzasztalra. Amikor pedig színt választottak, az pedig maga volt a lottó ötös.
Ezzel a pirossal vadító.
Mind tudjuk, hogy viszont olasz digó barátaink szeretnék félmunkát végezni, szóval amikor álmodnak akkor gyönyörű dolgokat alkotnak, de a kivitelezésben már vannak hibák. Ugyanez van a fényezéssel is. Sajnos 2009-ig olyan festéket és lakkot használtak, ami hajlamos volt a pergésre és ez engem is elért.
Az első lökhárítóról pergett a lakk, míg a motorháztető kapott egy nagyobb kavicsot ami leverte a festéket. Már egy ideje terveztem, hogy elviszem fényezőhöz, de ettől a színtől mindenki félt, senki nem mert garanciát vállalni.
Végre találam egy embert aki régi Alfákat is mert fújni, ezt a színt is tökéletesen tudja kikeverni ( bár ő is szenvedések árán ) és el is vállalta. Tudni kell róla, hogy már nem csinálja hivatalosan a mesterséget, de kontaktok útján velem kivételt tett.
Ahhoz, hogy tökéletes munkát végezzen, előre szólt, hogy a színazonosság miatt majdnem az A oszlop tetejéig kell fújnia, de bele kell nyúlni még az első ajtókba is.
Mindent megcsinált, álomszép lett és a végén kapott egy polírt is.
Most mintha a szalonból tolták volna ki.





No..tényleg nem hiszem el.
Nem az autóval van baj, de hihetetlen idegesítő.
Nagyobb németországi nyaralásból jöttünk haza, már Budaörsön voltunk mikor megálltunk egy benzinkútnál, egyszer csak azt tapasztaltam, hogy alig tudtam tekerni a kormányt, teljesen elment a szervó. Ránéztem a műszerfalra, világított a töltés jelző.
Azonnal tudtam, hogy megint a kettőstömegű szíjtárcsa adta meg magát.
Számomra végtelenül idegesítő, hogy egy alkatrészt amit 20k km-rel ezelőtt cseréltem, az ennyit bírt ( mielőtt valaki gondolná, sosem olcsójánoskodom az autón, minőségi alkatrészeket kap ). A szememben egy ilyen alkatrész a selejt kategória, nem is szabadott volna piacra dobni.
Mivel 3 nappal később megint nyaralni indultunk, így SOS-ben kellett alkatrészt szerezni és sajna csak ugyanaz a márka volt mint eddig. Kényszerűségből most ugyanaz van benne, de közeledik a vezérléscsere, akkor majd megkapja az eredeti gyárit.
Egyfelől mérges vagyok az előbb említett miatt, másfelől pedig elhozott az autó szinte hazáig és végülis ezután is lábon jöttünk haza, de ez a minőség számomra elfogadhatatlan.
- Kettőstömegű szíjtárcsa
1
627
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- 4C
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10