Blog

>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2023-03-18

Ezt az alkalmat a fogyasztási rekord miatt jegyzem fel.
Deszk - Szolnok - Deszk: 260 km, sebességhatárok +10 km/h max, ritka forgalom, A mód, pár előzés (D mód), 8-12 fok, száraz idő, tempomattal, klíma nélkül :D Unalmas útvonal, Kunszentmártontól még szar is az aszfalt.
8,7 l/100km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-03-18

33333km mióta én hajtom.
Kmét-Ballószög-Ágasegyháza-Kecskemét
37km

 
>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-03-18

Ma elsőnek a nyári kerekek kerültek fel. A jelenlegi óraállás 160.935 km, melyből a múlt hónapban újan felkerült Pirelli téli gumik 726 km-t futottak. A felnik is megkapták a korábban vásárolt új fl emblémás kupakokat, így már teljesen egységes az autó körben embléma ügyben.

A következő lépés a nap folyamán a gyári QV matricák felragasztása volt, mely a mellékelt sablon alapján gyerekjáték. :) (Tudom, hogy nagyon messze van az autó a QV-től, de mindig marhára tetszettek, meg persze az egész hozzá fűződő sztori is. Boldog 100. szülinapot QV!)

Tervben volt előre a B típusú kis rendszám, de mielőtt belevágunk mindenképpen le szerettem volna szedni a kiemelőkeretet, hogy lássuk mennyire van a lökhárító kilyuggatva. Sajnos beigazolódott amitől tartottam... 14 db lyukat számoltam a lökhárítón, így a kis rendszám ötlete egyenlőre elvetésre került, mert ez miatt egy teljes lökhárítót most nem szeretnénk cserélni. Ha már le volt szedve minden, vissza már ragasztva került, így mégiscsak sokkal jobban mutat mint azzal a csúnya elálló kerettel. Ezt a műveletet hátul is megismételtem, így elöl hátul ragasztva vannak már a rendszámtáblák.

A bal első ajtóban kiégett az izzó a kilépővilágításban, így ezt is cseréltem.

Az antennát még valamikor vásárlás előtt megrágta vélhetően egy nyest, és már korábban beszereztük a gyári újat, de csak most került sor a cserére.

A külső műanyagok már picit elkezdtek kifakulni, hogy újra régi mély fekete fényükben pompázzanak le lett kenve minden a szintén már korábban beszerzett AutoGlym Bumper &Trim Gel csodaszerrel. Eddig úgy tűnik tényleg csodát tett a felületekkel, gyönyörű lett a végeredmény, reméljük tartós is lesz.

Végezetül pedig egy porszívózást követően bekerültek az ugyancsak régebben beszerzett gyári textil szőnyegek.

Minden felhasznált eszköz és tartozék már megvolt, így anyagilag ez most semmibe nem került csak pár óra szabadidőbe.

>> Szervizkando. // Alfa 145 1.6 boxer // 2023-03-17

Az autóhoz az előző tulaj beszerzett újfajta ablaktörlő lapátokhoz való kart (vagyis amibe csak be kell pattintani a lápátokat tartalmazó szettet).
Ez tegnap felszerelésre kerül (végre sem eső, sem hideg nem vol s a nap is sütött már kicsikét).
Illetve beszerzésre is került két új lapát, szerencsés tapasztalat, hogy már nem kell párban venni, hanem darabra is adnak, mivel a kisebbik kb 39 cm-es, a nagyobbik kb. 59 cm hosszú.
Kapott két Valeo gym lapátot.
Ami fontos lehet, hogy az ablaktörlő karok esetében a hosszabbik karra kell a kis lapátot tenni és a rövidebb kar kell a hosszú lapáthoz.
A költségben a két új Valeo lapát ára, némi szerelési segédanyag van benne, a fém karokat az eladó adta az autóhoz :)

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-07

Megnéztem egy videót, hogy a profik hogy mennek az M-Ringen. Aztán elkezdett érdekelni, hogy vajon milyen köridőt futhattam? És rájöttem, hogy nagyjából van esélyem megtudni, hisz Halesz videózott, a videók fájlnevei pedig time stampek, másodperc pontosan. Nekem ez a pontosság elég is. Két videón vagyok rajta, az autó ugyanabba a pozícióba 12:35:16-os időponttal, majd 12:36:27-tel érkezik. Két kör ideje volt ez, vagyis 36s alatti köröket mentem. Az egyikben volt egy elsokallás, a gyepről mentettem vissza, a másik viszont egész jó volt érzésre is, ez 35 közeli kör lehetett. A gumi kevés volt ezt éreztem, a téli ide nem való. Érdekes azért, hogy egy ilyen gyorsnak tűnő tempó még 3-5 másodpercre van a valódi versenyzőktől. Tíz százalékot javulni kell, nincs mese! :-)

>> EseményManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2023-03-16

Volt pár fejlesztés az autón , alsó coolercső újra gondolva , mivel voltak ott bajok , nem díjjazta a 3.4baros töltő nyomást, kartergáz tartály is kevésnek bizonyult, ezért csináltunk egy egyedi tartályt.

2023 első versenye , elég hideg betonon , autó tökéletes volt , legjobb idő:
12.64mp 193km/h

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-03-15

Az idei első pályanap a Pannoniaringen volt, de sajnos az időjárás nem volt tökéletes. Ugyan az eső nem esett, de elég nagy szél volt és 9-10 foknál nem melegedett tovább a levegő. Az pálya hideg volt, de cserébe sem a fékek sem a motor nem melegedett el. Nem volt szükség hűtőkörre.
Első alkalommal voltam ezen a pályán, ezért túl jó időre nem számítottam. 3 etapra vettem jegyet, ezalatt a tavalyi semi slickek-et mostmár tényleg sikerült teljesen lenullázni.
Az első etapban VMate ment először 2-3 körön keresztül előttem, próbáltam tőle ellesni az íveket, fékpontokat. A másodikban ő ment mögöttem egy kört és utána elmondta mit csináltam rosszul. Ez egy elég trükkös pálya a szintkülönbségekkel és a két csúcspontos kanyarokkal. Az autónak az egyenesek hossza jobban fekszik mint a Hungaroring, mert kb pont úgy jönnek ki hogy a végén nem kell felváltanom, a motor elforog majdnem 7ezerig és elérek a fékpontig.
A köridőket kíváncsiságból mértem, de ahogy számítottam rá, első alkalommal és hideg pályán nem lettek túl jók, viszont ami a fontosabb hogy folyamatosan fejlődtem. Az első etapban sikerült még Máté mögött menni egy 2:45ös kört. A másodikban már egyedül a tanácsok után egy 2:38-ast, míg a harmadikban a legjobb egy 2:36-os lett egy kis feltartással, de volt egy 2:37es és egy 2:39es is. Új gumikkal, több gyakorlással és melegebb időben ezen bőven lehet még faragni, a kocsiban jóval több van.
A pálya szerintem sokkal trükkösebb mint a Hungaroring, inkább hasonlít a Slovakiaringre. A szervezés és kiszolgálás teljesen jó volt, ajánlom mindenkinek aki ki akarja próbálni az autóját. Ez az esemény egy BMW-s találkozóval közösen volt szervezve. A sok statikus autó mellett néhány körözött a pályán is és tényleg gyorsak voltak. Nem nagyon voltak a pályán ilyen kezdők mint én.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-03-14

A hűtőventilátor egyik előtétellenállása korábban kontakthibás volt. A lábánál elengedett a forrasztás. Ideiglenesen meg lett javítva, de most vettem 2 db újat és kicseréltem mindkettőt. Pályanapon fontos a megfelelő hűtés, ezzel nem szeretnék kockáztatni.

 

Az idén PHuBi az átlagnál is szerencsésebbnek mondhatja magát.
Két nagy hágóvadász túrát is teszünk, ráadásul az egyiket egy másik Spider társaságában.
Szállások lefoglalva.
Az előbbi 27, az utóbbi 28 magassági pontot érint:

A "Nagy Túra 2023" jelenleg Rev 18-nál tart, még tuti lesz pár változat:

2115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
X2066m San Bernardino - Hágó -Fm
2052m Staller Sattel - Hágó -Bm
2000m Rifugio San Marco - Hágó -FÁ
1992m Passo San Marco - Hágó -Bm
1987m Würzjoch - Hágó -Bm
1866m Halsl - Hágó -
1789m Furkelsattel - Hágó -Bm
1650m Rifugio San Bernardo - Végpont -FÁ
1617m Bocca del Creer - Hágó -Fm
1469m Sella della Malga Prà Alpesina - Hágó -BPA
1467m Monte Stino - Végpont -F
1425m Bocca di Navene - Hágó -Bm
1395m Alpe di Neggia - Hágó -
1264m Passo di Zambla - Hágó -Bm
1235m Rifugio Novezzina - Hágó -mFÁ
X1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
1179m Passo di Forcora - Hágó -Bm
1100m Rifugio passo Cavallino della fobbia - Hágó -FÁ
1051m Passo della Crocetta - Hágó -E
1043m Pra de Stua - Hágó -Fm
965m Scopello-Pass - Hágó -PA"
941m Passo San Rocco - Hágó -B
761m San Liberale - Hágó -Fk
X747m Ampolapass - Hágó -Bm
401m Passo Tre Termini - Hágó -B
X287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm - többször is meg lesz mászva :-)


A két Spideres túra eredetileg másképp alakult volna. Szerettük volna megmászni az autóval elérhető legmagasabb pontot az Ötztalgleccseren, de sajnos a túra időpontjában még nem lesz nyári üzemben, így "csak" a Dolomitokban kocsikázunk. Jelenleg Rev 15-nél tartunk:

2950m Funivia del Sass Pordoi - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
X2240m Sellajoch - Hágó -Bm
X2239m Pordoijoch - Hágó -Bm
2236m Passo di Giau - Hágó -Bm
2192m Valparolapass - Hágó -Bm
X2137m Passo gardena - Hágó -Bm
2105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
2047m Passo di Manghen - Hágó -Bm
X2032m Passo di Valles - Hágó -Bm
2000m Rifugio Fedare - Hágó -Bm
1989m Jochgrimm - Végpont -F
1984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
X1875m Passo Campolongo - Hágó -Bm
1809m Passo Tre Croci - Hágó -
1808m Passo di Lavazè - Hágó -Bm
X1790m Monte Lussari - Végpont Felvonó Gyalog -
1752m Karerpass - Hágó -Bm
1690m Nigerpass - Hágó -Bm
1630m Passo di Monte Agaro - Hágó -FÁ
1615m Passo Brocon - Hágó -
1443m Passo di Pramadiccio - Hágó -Bm
1298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
1286m Cime Sappada - Hágó -
1051m Piani di Luzza - Hágó -
988m Gobbèra-Pass - Hágó -
910m Passo Forcella - Hágó -Bm
864m Sella Corso - Hágó -Bm

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa Stelvio Veloce 2.0 Q4 MY21 // 2023-03-15

Vásárlás után a Stelviot elvittem egy “nagyobb” kozmetikára. Kívül-belül rendbe lett téve, bőr leápolva, kapott egy kis kerámiát és a motortér is megtisztult. A kulcsházra rendeltem egy rosso burkolatot, és megkapta a Veloce Ti hátsó diffuzorát is.