Blog
A szerelőm hívta fel rá a figyelmet, miután falazta az egr szelepet, a próbaút közbe bedobálta neki a hill holder hibát. Majd féklámpa kapcsolót kell cserélnem a visszadobálja.
Hát pár nap után újból bedobálta a hibát.
A fékláma kapcsolót cseréltük, majd próbálom az autót, hibát azóta nem jelzett.



Miután honosításról visszakaptam az autót jelezték, hogy a jobb hátsó lengéscsillapítónak a rugótányéra leszakadt.
Ma sor került a 2 hátsó lengéscsillapító cseréjére.
Kayaba márkájú került bele.
Km óra állása: 250958 km






Munka miatt Balatonfüred és Budapest között kellett ingáznom. M7-esen, 711-esen és a 71-es úton közlekedtem, helyben pedig sok városi használat is volt.. A fogyasztás most is baráti lett, bár nem a fogyasztása miatt van Giulietta-m :) A megtett táv kb. 130 Km-rel több mint a fotón, mert elfelejtettem induláskor nullázni.
Az autó a közelben garázdálkodó nyestnek is megtetszett és megrágcsálta az antennámat. Szerencsére mást nem bántott.






A vízhűtő felső része elvált és folyatta a vizet. Rendeltem egy újat, de mivel a szakálmetal webshopjában az NRF márkájúhoz az volt írva hogy "réz" pont mint az eredeti, és kb 20 ezerrel drágább is volt, ezért ezt rendeltem. Sajnos ez kidobott pénz volt, mert ugyanúgy Mahle-t kaptam, ami pont olyan silány minőségű mnt amit kiszedtem. Nem érdemes a drágábbak közül választani, pont azt tudja a fele annyiba kerülő is.






https://www.bridgestonetire.com/learn/maintenance/tire-rotation/
Ezzel még soha nem foglalkoztam, de a minap rácsodálkoztam valamire.
Az előző felületes szemle után örömködtem, hogy az öreg Alfa milyen egyformán eszi a gumit elől is. Ami a 156-hoz képest igaz is, de a balos első külső blokkjainak forgásiránnyal ellentétes oldala szinte már teljesen legömbölyödtek. Nem sok a különbség talán 1mm a túloldalihoz képest.
Két dologra tudok gondolni.
-Az aszimmetrikus gumi a bal oldalon kevésbé viseli a szívatást, mert másképpen ívelnek a blokk belépő és kilépő élei mint a túloldalon.
-És/vagy átlagban a jobbos kanyarok élesebbek a jobboldali közlekedés miatt, hiába csinálja tempós autózáskor a late apex technikát éles kanyarban az ember - ha teheti. Valószínűleg ez lehet igazából a fontosabb érv.
Úgyhogy ez a gumi itt befejezte a feladatát.
Kérdés, hogy az X pattern vagy a rearward crossing módszer adja ki a legjobban a megoldást. Arra jutottam, hogy ebben az esetben az X csere szükséges. A jobb hátsó a legjobb állapotú, az meg jön ide a kellemetlen bal első helyre. (jobb első ment bal hátra és fordítva)
El is készült, egyúttal a kerékjáratokat átkentem Hammerite Waxoillal. Próbáltam a felni belsejét is lemosni, nem lett szebb.
Lassan a piszkos túraautóból kiállítási darab lesz.





Kmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállas-Kmét
~70km
Pompás kis gurulás volt. Repült.
A vezetőoldali belső ajtókilincs eltört, ennek a cseréje megtörtént. Nem túl bíztató, hogy a javításhoz rendelt új kilincs is eltört beszerelés közben, így egy újabbat kellett rendelnie a szerviznek. Meglátjuk mennyire lesz hosszúéletű, de azt több helyen lehetett olvasni, hogy sajnos nem túl jó konstrukció és igen törékeny.
Azóta minden utasnak felhívom a figyelmét, hogy nagyon óvatosan bánjon a kilinccsel. :-)
A szerviz során kiderült, hogy hiányzik a baloldali ajtó alján lévő ajtóküszöb világítás, így ez pótolva lett.
A szerelést az Alfa Szatmári végezte.
Kiégett a jobboldali tompított fényszóró izzója, amit szerencsére sikerült kicserélni bontás nélkül. Az Osram Nightbreaker Silver 55W-ra esett a választás. A baloldalit is ki szeretném cseréltetni, hogy egyforma legyen mindkét oldalon, de ehhez már bontani kellene a dolgokat. Ez hamarosan szervizben fog megtörténni.
Többéves gondolkodás után úgy éreztem, hogy eljött a pillanat, hogy saját autóm legyen. Először átlagosabb márkákat is típusokat néztem, de aztán elkattant valami és elhatároztam, hogy nekem egy Alfa Romeo Giulietta kell. :-)
Az autóra a HAHU-n találtam és már a leírásból is kitűnt, hogy akkori tulajdonosa nagyon nagy figyelmet fordított arra, hogy az autó mind esztétikailag, mind műszakilag rendben legyen. Rendkívül szimpatikus volt, hogy az autó nála töltött 7 évét vezette az AlfaAmore blogján, így részletesen látszódott, hogy milyen javítások vagy események történtek a kocsival az elmúlt években. Az autó otci cartársé volt, aki rendkívül jó és lelkiismeretes tulajdonosa volt, amit ezúton is köszönök! Próbálok én is ilyen jó gazdája lenni.
Szóval, ezen a napon vettem át ezt a csodát, így indult útjára "Alfás karrierem". Remélem sok boldog év vár ránk együtt. :-)

4
376
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8