Blog
A Giuliával úgy éreztem, hogy el kell jönnöm a Halesz által meghirdetett közepes sebességű tréningre. A műgyantás tréninget korábban a 159-cel kipróbáltam, nem is kérdés, hogy mennyire hasznos egy ilyen alkalom, amikor profi instruktorokkal, veszély nélkül kipróbálhatók a határhelyzetek.
Ha már adott volt a lehetőség, ki is használtam, és minden szituációban megpróbáltam "elmenni a falig", amire buzdították is a résztvevőket. Nagyon megérte, még egy félig megölt gumi árán is. Nem sajnáltam se gumit, se bóját, akartam tudni, hogy mit tudunk együtt a Giuliával.
A tréning remekül volt felépítve, nagyon sokat adott. Egy kettes memórián eltárolt normális üléspozíciót pl. XD
Elsőre a pályabejáráskor ez a hangvilla gyakorlat rendesen félelmetesnek tűnt, nagyon szűk helyen kellett viszonylag gyorsan sávot váltani. Ahogy szoktuk a dolgot, úgy nehezedtek a feladatok, és lényegében mindenki meg is tudta oldani őket, szóval nagyon jól az átlag sofőr tudásának a határa körül feszegettük a dolgokat. Néha repült a bólya, néha nem, tényleg lehetett ízlelgetni, hogy meddig lehet elmenni. Külön tanulság a kívülről/sofőr szemszögből látvány közti különbség. Bent sokkal drámaibbnak tűnik az egész, mint ahogy az kívülről látszik.
A mi csapatunkban volt 4C, Giulietta QV, 166, GIulia Q4/Super és Stelvio is. Mindegyik volt olyan erős és jó, hogy kb. a gumin és a sofőrön múlt a legtöbb. És szerintem mire oda kerültünk, hogy körözzünk párat a versenypályán, kb. egy szintre is hozták a feladatokkal a csapatot, élmény volt nézni a többieket, látszott, hogy ami a gumiból kifér, azt mindenki próbálta elkérni az autójától. Néha kicsit többet is.
Fel is hangzott többször a rádióban, hogy "tiszteljük meg azt a téli gumit!". Nos ez nekem sem sikerült, lényegében vagy az eleje, vagy a hátulja állandóan úszott az autónak, de hát gyerekek ez a Giulia elképesztően jó... A "virágágyást" érintőlegesen meglátogattuk többen is :-) Valódi kicsúszás asszem nem történt.
A végén a pályán körözést nagyon élveztem. Sajnos egy kört elvett az autóm színe, mert épp feketének látta az instruktor és összekevert a valóban fekete Q4-gyel, úgyhogy egyel hamarabb levezényelt a pályáról. Mindegy, legalább valami maradt az első gumikból. Kegyetlenül dolgozott az eleje az autónak. Külön élmény volt, hogy a harmadik körben már kicsit tanulva a pályát , az elnyújtott kanyarba úgy tudtam 100 fölötti tempóról beérkezni, hogy fékre dobta a farát, és gázra befeküdt a kanyarba, pont rázókőtől rázókőig befért. Annyira jól összejött, hú de élveztem. :-)
Mindezek ellenére ez az autó egyébként nem erre való, ahhoz puha, szóval csúcs köridőt biztos nem menne, és a gumi az kegyetlenül kevés volt. A kontroll és az élmény viszont tökéletes, nekem ez az autó továbbra is a "megérkeztem" élmény. Legközelebb megpróbálok végre nem évszaknak, hanem tréningnek megfelelő gumival érkezni, ez eddig egyik tréningen sem jött össze :-)
A lenti fotók és a videó a hivatalos profi fotók és Halesz videója, én hasonlót sem tudnék :-)
Az utóbbi időben sajnos vészesen elkezdett folyni az olaj az autóból.
Kiderült, hogy az olajpumpa háza van megrepedve és ott folyik el nagy mennyisében az olaj. És persze mikor adja meg magát az olajpumpa ház? Hát persze, hogy olajcsere után 3 nappal....Szóval irány a szervíz.. Vezérlés le, frissen cserélt olaj leereszt (már amennyi megmaradt belőle) és egy kis szitkozódás után elkészült az autó.
Az izzítás az utóbbi időben szórakozott így azt is megcsináltattam, kapott 4 új Bosch izzító gyertyát + a vezérlés is megint rendben van 60.000 Km-re. Mellékeltem képen a cserélt alkatrészek listáját és a költséget is.
Szerviz után kapott egy nagy mosást és ment vissza pihenni a teremgarázsba.
Km óra állás: 279.142
Eddig halogattam, és néztem a full ferdén felgányolt rendszámkeretet. Zavart, de valahogy nem akaródzott nekiállni. Most viszont a tavasz első fuvallata szerelésre hívott :-)
Télen vettem ragasztót is, iparit, úgyhogy minden adott volt. A legtöbb időt a rendszám formára hajlogatása igényelte. Mikor nagyjából megvolt, takarítás, zsírtalanítás után jöhetett a kétoldalas ragacs. Paff fel a helyére, szemből egyenes. Oldalról meg nem. És fotón sem XD Ez ilyen, egyszerűen így bírtam odahajlogatni.
A tartósságot majd látjuk, szerintem ezerszer jobb mint volt..
Sejti az ember sokszor,hogy van baj,hallja, érzi,tapasztalja.Jelzed a szerelőnek,mondod neki, figyelmezteted,hogy nézze át a futóművet,kihajtásokat,kerékagyakat stb.Válasz: Két talpas lóg,de minden más jó.Érzed,hogy valami más is van ott,s mikor elérkezik a műszaki ideje, el viszed egy előzetes műszakira, biztos ami biztos,nézze át más is.Itt jött a fekete leves:
Bal első kerék majdnem ki esik a helyéről.....A csapágy kuka,van vagy 2 centis mozgása a keréknek oldal irányban.Jobbos axiál lóg.Hát ennyit a "minden más jó" jeligéről.Ezek után jelenleg 166 pihen az udvaron és a munkás Marea 2.4 valamint feleségem 156-ja látja el a napi feladatokat.
Eljött a nap végre,mikor neki láthattunk a donor 33 belsejének bontásához.Nagyon vártam már.Egyrészt azért,mert szerettem volna már előre lépni a projectel, másrészt, ismerkedni akartam tüzetesebben a belsővel,szerelés szempontból.Mondhatni faék egyszerűség fogadott.Nem rejtegették a csavarokat mindenhova,nem volt bonyolítás feleslegesen.50 perc alatt a csomagtartóban és a futón volt a komplett belső.Okosan haza is értem vele, így most egy alapos porszívózás,műanyag ápolás következik először.Természetesen ezeket is dokumentálva.De addig is itt van pár kép a haza érkezés utáni pillanatokról.Ciao
Olajszűrő (4k), olaj Selenia wr 5w-40 (20k), légszűrő (8k), pollenszűrő (4k) csere. Üzemanyagszűrő következő cserénél. Jobb első felső lengőkar ( 24k) csere. Az 5 éve cserélt féltengely (20k) a bal oldalon megadta magát, kanyarodáskor durva hang jött belőle. Cserés lett illetve jobb oldalon a gumiharang bilincse elengedett és kiengedte magából a zsírt, így az is javításra szorult.
KM: 221.000
Szükséges dolgok 2023-ra. Lehetőleg nyár végéig ezeket letudva.
Első:
Kötelező szerviz aprilisig.
-(Olaj, szűrő, pollensz., levegősz., üz.a. sz.)
Második:
Nagyszerviz jelleg Őszig
-(Váltóolaj, szervó, fékfoly., fagyálló)
-(Vezérlés, vizpumpa)
-(Szimeringek cseréje)
-(Izzitás átnézés---izzitógyertya)
Harmadik:
Ellenőrző dolgok nyárig:
-(Gátlók, lengőkarok, tehát futómű)
-(Féltengelygumiharangok)
Negyedik:
Karosszéria:
-(Alvázvédelem, üregvédelem, bal első ajtó alján rozsda megoldás, jobb első sárvédő csere, jobb küszöb hátsó sarkán rozsda megoldás)
Na szóval.
2023.02.16.(189900)
Azt mondta a váltóbowdenen a faudi fej, hogy a rudazattal megszakitja a kapcsolatát, persze a faudi fejből kihullott a persely. szerencse, hogy 300 méterre az otthontól..
Még egy drótom sem volt, hogy összeházasitsam őket arra a kis távra...
Kösz szomszéd, hogy hazahuztál :D
2022.02.18.
Ha már áll az autó, cseréljük ki a 2022-ben megvásárolt multikormányt, légzsákátvezető pogi beszerezve, műtét sikeres. Vezérelni persze nem tudok...gyártani kellene kábelrengeteget.
2022.02.22.
Bontott váltóbowden beszerezve, faudi fej le róla, át az enyémre.
3 perces művelet, azóta is jön, megy, dudál a kis gép :D
2022.03.01.(190200)
Tikitakával jobb első sárvédő lefujva ideiglenesen, kellene bontóból egy jó állapotú, az enyém el van vetemedve sajnos...
2022 nem is volt olyan kalandos, de valahogy azért mégis...
2022.03.30 (184050)
Kis kötelező szerviz
Olaj: Eneos Sustina 5w40
Levegőszűrő (Bosch)
olajszűrő (Mann Filter)
Pollenszűrő (Valeo)
Olajleeresztő csavar.ű
Ezekkel egyidejűleg kapott egy csomagtértálcát ajiba.
2022.04.05 (184150)
4 uj nyárigumi...már illett, de ezzel elleszónk pár évig
2022.05.30 (185121) Sikeres műszaki vizsga, ahogy kell
2022.07.30
Rendszámtábla világitásnak házcsere, pár belső műanyagcucc a bontóból, ami nekem már törött volt, kis szépités..
2022.08.05 Bontóból multikormány megszerezve.
2022.08.10-2022.08.20 között kis rozsdamentesités megtörtént...