Blog

>> EseménySanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-29

Mai napon elkelt az eddigi legjobb autóm. 3napig volt fent a hirdetés. Ez most kivételesen nem ismerősi/baráti körben kelt el. Balesetmentes km-eket az új tulajnak.

Majdnem 3évet és 15.000km-t töltöttünk el együtt.
Meghibásodás nulla.

És most jöhet valami más. Nagyon más :)

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-08-28

Rendeltem egy új kupakot a kiegyenlítő tartályra, mert valószinüleg az eredeti is kapott a lerakódásból.

 
>> AutóápolásLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2024-08-28

Már règóta szúrja a szemem a matt lámpa. Ajánlottak egy lámpa polirozost, aki ráadásul ingyen kijön a környèken. Gözölős technikát használ. Vègeredmèny jó lett.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-08-27

Böngésztem a térképet, de nem találtam jobb utakat, így a legutóbbi útvonal tervével indultam el.
Előző nap átnéztem az autót, valami azt súgta, hogy nézzek rá a váltó és diffi olajszintre is, de alig volt hiány. Kerékfújás, minden rendben, jónak kell lennie.
Tankolást követően, de még jóval öt előtt tudtam indulni. Valóban, Kocsér felé megéri a kis kerülő, elég csak a vadakat figyelni, a kátyúkat nem kell, sima az út. Elég hosszú volt a pirkadat a fátyolfelhők miatt, így jól tudtam haladni a napfelkelte előtt is.
Heves után megakadt a szemem az olajnyomás mutatón, 5-6 bar?! Mi ez? Egy órája vagyok úton, 4.5 kell legyen 4000-nél. Kiokoskodtam, hogy csak a hajnali hűvös viccelhetett meg. Heves hosszú város, vékony gázon haladva biztos lehűlt az olaj a hatalmas olajteknőben.
Fél nyolckor már a balatoni kanyarokon mentem párat, tényleg csúszott nagyon, talán a reggeli pára miatt. Végre felébresztett az egyhangú, álmosító alföldi utazás után.
Serényfalva rendezett terén megreggeliztem, aztán hajrá. Kelemér, Zádorfalva, Ragály. Nem tudtam nem visszamenni az imolai kis utacskára, majd Kanó felé az erdei hajtűkanyart próbálgattam párszor.
Aggtelek, Pelsőc, a Sajó-völgyében Rozsnyóig, ott tankolás.
A krasznahorkai vár mellett az utcai hőmérő 24 fokot mutatott, nyugalom volt az erdei úton, mentem kettőt. Mindig nagy élmény ez a szakasz.
A hágó és Sztósz között most nagyobb volt a mozgás az első két körben párszor meg kellett álljak, mert utolértem valakit. A dél közelgett, a harmadik és negyedik forduló haladós volt. Szerencsére az apróbb úthibákat kijavították az elmúlt egy hónapban. Ez egy nagyszerű útszakasz, lehet gépészkedni.
Aztán irány a tó. Szepespatakig a Gölnic-völgyében jól lehetett haladni a széles, kanyargós úton.
Éppen ahogy a felújított 533-ra kanyarodtam, elengedtem egy gyönyörű, fekete, széleskerekű Z3-at. Elhagyott, majd mentem a tempómban fel a hegyre, élveztem a kanyarokat a tükör aszfalton. Meglepett, hogy a 100m-t jócskán lefaragtam, majd érzékelte ezt ő is. Megindult. Láttam, hogy sokat megtett azért hogy meglépjen, de nem ment, sőt! Ez meg hogy??! Fel lehet úgy menni a hegyre egy széria 56 éves virsli gumis GTV-vel mint egy Z3-mal? Azóta is csak mosolygok ezen, ha eszembe jut.
A tónál úszás közben is felidéztem a korábbi eseményeket, bearanyozta ezt a túrát, az biztos.
Rövidre fogtam a pihenőt, mert az volt a tervem, hogy a Szepesremete-Veszverés szakaszt most kétszer leautózom. Szerencsém volt a forgalmat illetően, így nagy autós élmény lett.
Rozsnyón teletank, lehet nem gurult volna el Ózdig, minek ezen idegeskedni. És így legalább újra mehettem a felújított úton Farkaslyukon keresztül Egerbe.
Nos, a Bükk. Menjek, ne menjek, míg vonatoztam Szarvaskőnél ezt forgattam magamban. Hat óra volt ekkor, korábban sötétedik. Hát végül csak kiraktam az irányjelzőt Felsőtárkány felé. Egye fene, majd ballagok az Alföldön a sötétben inkább. A Bükk most is haladós volt az irányomban. Nagyon megérte felmenni.
Kerecsendtől északra minden része az útvonalnak élvezetes autózást nyújt, csak egyetlenegy kivétel van: Borsodnádasd-Ózd. Kis kerülővel azt is ki lehetne venni.

Nagyot ment a kis Alfa, őrület ez a járgány, megunhatatlan! Meleg van benne, hangos a szélzaj a letekert ablak miatt, elég büdös a kipufogó is néha, de nem számít. Messze felülírja a tiszta gépészkedős autózás élménye, a fürgesége, viselkedése az úton, a gáz és a fék adagolhatósága, a pedáljáték, a kezelhetősége, a hangja. Egyszerűen nagyszerű autózós autó.

896km
42720km

Serényfalván reggeli után
Stósz és Szomolnok között a hagón
Ugyanott
Imrikfalván a tóparton
Valahol Farkaslyuk után (alakul a túraautó megjelenés)
Kőröstetétlenen
Rovargyűjtemény

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-08-27

Kezdetektől zavart az hogy a központi zár nyitását/zárását hangos sípszó kíséri.
Keresgéltem kicsit fórumokban és azt találtam, hogy az országkódot Hollandra állítva ez kikapcsolódik. Ma kipróbáltam és működik!!! :)
MES kell hozzá, proxy-nál lehet átállítani, aztán kell egy proxy rendezés és kész.

>> EgyébCgo // Alfa Brera/Spider 3.2 V6 JTS Q4 M6 // 2024-08-27

Nem tudtam belenyugodni, hogy a rádió alatt majdnem 1 cm rés tátongott. De úgy látszik az Alfa 159 már abban az időben született, mikor mindenre van megoldás, csak pénz kell. Az egyik cseh oldalon találtam szűkítőkeretet, mely a navigációs 159 nyílását 2 DIN-re szűkíti. Rettenetes 90 Euro-ba került ez a darab műanyag, de tényleg mikrométerre pontosan van legyártva, így nem is kellett az egészet szétszedni - csak bepattintottam az új keretet és máris boldogabb lettem :)

 
>> SzervizPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2024-08-26

64000km
Első betét+tárcsa és hátsó betét csere.
Az első betétek már 40ezernél cserélve lettek, így ez a 2. garnitúra nagyon keveset ment el. A tárcsák már komolyan vállasodtak, szerintem emiatt a betétek széle hamarabb elérte a minimum méretet és emiatt jelezhetett be a kopásjelző.
Egyelőre zajtalanul végzi a dolgát az új szett, amivel most párszáz km megtételéig óvatosabban fékezek, a fékalkatrész gyártók egybehangzó ajánlása szerint ilyenkor (lehetőleg) kerülni kell az erősebb igénybevételt, hogy a felületek szépen “összeérjenek”.

A csere a Duna Autónál történt.

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-08-25

Sikeresen megjártuk Szlovéniát 1170km lett a vége 5.8-as átlagfogysztás mellett.
Jól vette a hegyi utakat és a pályákat az örgelány.
Sikerült jó képeket is csinálni, jó kis 5 nap volt.

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-08-06

Idén Szlovéniát vettük célpontnak és előtte egy két dolgot beiktattuk.
Usb-gyors töltő lett beszerelve, a szivargyújtó helyére.
Kapott új patentokat a légzsákfedélhez.
Kllíma gáz lett ellenőrizve és töltve.
Nagy takaírás és új jel feszerelve,indulása készen.
Innen is köszönöm páromnak és Kristyon cartársnak a segítséget.

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2024-08-26

Megadta magát a bal első ablakemelő motoron a fogaskerék.
Rendeltem hozzá fogaskereket de csak némi roncsolás után lehet kiszedni a házból.
Szét kellet vágni a műanyag keretet,mert nem szétszedhetőre tervezték.Összerakásnál forrasztópákával olvasztottam egybe a darabokat.Nem szép de működik.
Kicseréltem ugyan,de rendeltem közben egyet kompletten motorral együtt.
A fogasketék 4200,a motor 21000Ft volt