Blog
Nem voltam nagy híve a kétnapos túrának, de most alkalmam nyílott rá és a kíváncsiságom belevitt.
A szokásos átnézés mellett, most a hűtő takarítását is beiktattam. A pajzs alatt a rovartetemek szinte összefüggő réteget alkottak, próbáltam egy ecsettel letisztítani, részleges sikerrel. Oldószerrel és ellenoldali vízsugárral sem tudtam tovább javítani a helyzeten.
Az útvonal nem lehet más mint Gömörség és Szepesség bevált útjain. Kicsit később mint szoktam, de hat előtt indultam.
Első nap Balatonnál kezdtem mint mindig egy kis ráhangolódással a keleti csúszós oldalon. Talán négyet mentem, sajnos sok helyen nagy a bozót, a belátást korlátozza.
Az idő nem szorított, jobban körül tudtam nézni, így jutottam el Serényfalva temploma mellé, fel a dombtetőre. Csodálatosan nyugodt, hűvös és rendezett hely volt, ott reggeliztem.
Aztán hajrá. Rozsnyón teletank, majd fel a hegyre két körben. Ekkor már 31 fok volt az erdei út alján. Nagyszerű kis kanyargós rész, páran jöttek szembe, de nem volt vészes, nem értem utol senkit. A hágó 1000 méteren van, ott gyorsan megfordultam, aztán még egyszer felszlalomoztam a hágóra, figyelni kell a szűk jobbosokban, a bójákat épp csak nem érintve érdemes menni még ezzel a kicsike autóval is. A túloldal a 18%-os lejtővel elég kemény terep a hajtűkanyarok előtt. De hát veszi a gép, vennie kell.
Szomolnokon keresztül gyorsan átugrottam a következő hágóra, aztán le Stószig. Sajnos a felső két kilométeren az útjavítások miatt kapott finom zúzalékot, okosabban kellett menni. Lejjebb ahogy eddig, lehetett szépen gépészkedni, sűrű váltogatás, gázfröccsök. Kellett az oldaltámasz, fogyott a gumi. Remek hely, lemértem, csak 14km egy kör, de nem érezni kevésnek. Négyet mentem mire azt mondtam na így rendben, dél volt már, forgalom semmi. A hágón pár fánkot köröztem a finom kis zúzalékos parkolócskában, aztán otthagytam a porfelhőt, irány a tó.
Szepespatakig üres volt az út, az új 533 is. Most ráértem, többször úsztam, jólesett a hűvös víz.
Négy múlt mikor elindultam Nyilason keresztül Veszverés felé. Ez is egy kiemelt szakasz, lehet gépészkedni bőven Nyilastól lefelé a durva aszfalton, nagyjából a bükki hangulatot adja, de gyakran jóval meredekebb, pont ennek az autónak való. Megfordultam a hegy lábánál, majd fel a hágóig Sedlo Grajnárig, ez egy irányban 22km, ez is 1000m magasan van. Megy ez a kis autó rendesen.
Este hétre értem vissza Aggtelekre, előtte teletank Rozsnyón.
Másnapra az volt az elképzelésem, hogy megnézem milyen visszafelé a Szepespatak-Szomolnok rész, mindig ellenirányban megyek ott. Aztán még egy kis felfedező utat is beiktattam. Pelsőc után Jolsva felé mentem. Varázslatos vidék ez a Gömör, az út mentén mindenhol százéves almafák, rogyásig tele almával, kár, hogy a képek nem adják vissza teljes értékben a látványt. Szép reggel volt. Majd Rákos, Kövi, Deresk, Lévárt. Az is egy kedvenc rész, de legutóbb már nem volt rá idő, erő. Aztán Szirk-Lubény-Jolsva-Csetnek-Henckó-Veszverés.
Veszverés után, az 535 felett a szerpentines rész kicsit forgalmasabb volt a szombat miatt, de csak szembe jöttek páran. Megfordult a fejemben, hogy a sztószi kitérőt most kihagyom, de hát hogyan lehet ilyet tenni, egyet csak szaladtam rajta.
Dénes felett a 18%-os emelkedőn már nem olyan könnyedén mozog az autó, a hajtűkanyarok durván meredekek, egyesesek.
Visszafelé Ragály és Imola között párszor mentem a csúszóson, szépen átlendítve befordult a lenti éles kanyarban. Ezzel ünnepélyesen le is zártam a túra érdemi részét.
Végül azt tapasztaltam, hogy nagyon nagyvonalú voltam az idővel. Másnap csak 250km pluszt mentem, így összesen 1127km-t tettem meg a két nap alatt (egy nap 750-900km szoktam menni). Most 280+250km első osztályú szakaszon, 250km emelt másod osztályon, Kerecsend és Rozsnyó között. Mindez csak 250km-rel több mint amit egy nap alatt meg lehet tenni, de az arány sokat javult.
az eltömített hűtő
Serényfalván
Szomolnok felé
négy túra fékpora
Aggteleken
Gice előtt
Rákos határában
Lévárton a Turul mellett
Deresken
Kövi közelében a patak melletti kaszálón
Szomolnok felé másnap megint
Kőröstetétlen utáni 4km-es tökegyenes szakasz felén
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
Km:335000
Hátsó féktárcsák + fékbetétek + olajcsere+ műszaki
A múltkor nem tettem be az elring tömítést. Ma megjött egy olyan mint a benne lévő.
Van némi különbség :-((
Kevés is volt benne és a színe sem volt már túl szép. Volt a garázsban még bontatlan, ezért gyorsan lecseréltem.
A családi nyaralást idén elég későn kezdtem szervezni, de spoiler, elég jól sikerült:)
Kezdésnek feladat értelmes áron találni egy Genova közelében lévő szállást tengerpartozásra.
Mindig jönnek ezzel a horvátországgal de én még nem éreztem rá, nekem olaszország a nyerő eddig:))))
Szóval 1 hét le volt foglalva, nekiindultunk 3 gyerekkel, tetőbox, strandkocsi, gumikrokodil, napernyő, még sátrat is vittünk mert az út második felére némi kalandozás is opció volt:D
4cm ültetés adott:D
Továbbra is azt mondom ilyen terheléssel is teljesen jó a futómű, arra meg hogy ne érjen le alapból is figyelni kell szóval semmi új, csak a szokásos.
A fix szállás előtt nekem nem volt opció emberkedni, lehető legrövidebb úton oda:)
Azért Velencében egy szállás meg Milano Alfa Museo pont útba esett :D
Megvolt a tengerparti gyerek legeltetés, irány a kaland:)
Elsőnek elgurultunk egyik este Monaco-ba, hát egy sajátos élmény az tuti.
Mikor a fagyival sétálsz és leelőzöd gyalog... a kaszinóba tartó, dugóban álló V12-es autókat. De rongyrázás az van ezerrel:D Igazából tetszett, igazi hülyegyerek hely, gazdag hülyegyerekeknek:D:D:D Nem tudom érte őket utálni, kell ilyen állat is:D
Másnap elindultunk Milánónak, majd Lugano-t vettük célba.
A terv úgy volt hogy Milano utána a Como tó mellett megyünk föl, utána átvágunk Lugano fele, és ott megalszunk.
Na ahogy beléptünk Sweiccc-ba:D Az internet a GPS stop..:D mondom akkor hogy is van ez? jó nem EU.., de még internet sincs?:D Végül könnyen megoldódott a másik teló, vodás az ment... De amig ez nem tisztázódott addig úgy voltam hogy ha nincs térerő, irány vissza a biztonságos olaszba:D Hogy elkényelmesedik az ember..??:)
De lett.. szóval irány St. Moritz, itt egy kicsit rizikóztunk mert írtam ugyan az ottani szállásnak, de nem válaszolt.. és azért ott már nem tengerparti klíma lesz hogy csak úgy sátrat verünk.
De megnyugtató volt hogy a szintén kisnyugdíjasoknak pozícionált szállásokon már 1 millió/fő/ éjszakáért bármikor lehetett volna foglalni a helyi palace csehóban :D jó lesz az a camping is :D
De hogy milyen camping :O ilyen sátrat még nem láttam, rendes hőszigetelt, tetőablakos, fa ágyak benne, minden nagyon prémium volt, kiskosárban jön a reggeli:D
Külön jól jött hogy nem a saját sátrainkkal kellett bajlódni mert este eső is volt, meg reggelre 9 fok:)
Így a Giulia hágó után és látva hogy előző nap a svájci szerpentines terepen összesen 200km-et sikerült megtenni a Stelvio hágót elvetettem mert 400-500km-et nem akartam megtenni ezért alsóbb rendű utakon.
Tehát a miután annyi élményt szívtunk magunkba hogy nem tudtam hova eltenni, egyszerűen csak néztem kifele és vezettem mint a gép, hogy lehet ilyen helyen élni?:D
Teszem hozzá ilyen semmibe révedő embereket láttam sokat, nem tudtam eldönteni hogy letargia vagy zen:D De így ülnek Luganoban is meg Como tó mellett is emberek ilyen padokon és mint aki off és nem érted mit csinál:D Jó mondjuk mikor megnéztem hogy egy kávé 28 CHF, akkor megértettem, letargia:D
Utána volt még egy hosszabb etap, Ausztria Németország és haza.
Ezeket már autópályán tettük meg és közben próbáltuk feldolgozni a felhős egycsúcsok a "bántóan" kék tavak, és egyéb természeti fenoménok látványát...
Azért bántó.. mert nálunk ilyen nincs:D:D:D
Az autó probléma nélkül tette a dolgát, egyszer töltöttem rá 3dl olajat, kifogyott az ablakmosó, 1cm hijján majdnem nem fértem be a mélygarázsba de mindent megoldottunk..
Út 3500km klíma, tetőbox, 5 fő, fogyasztás nagyátlag 8.6l/100 végig dinamic-ban.
Igaz azért száguldozni nem kellett mert nem is lehetett:D de jó volt így:)
Úgy kezdődött, hogy jó lenne egy rádió, amin van telefon kihangosítás, meg az sem hátrány, ha USB is van rajta. Ki is néztem egy Sony DSX-GS80 fejegységet, meg is kérdeztem az egyik barátomat, aki korábban jó sokáig nagy Sony-s volt, de hamar lebeszélt róla, és Kenwoodot ajánlott. Azt mondja, már ő is áttért erre :) Így nem is vettem fejegységet, hanem a 147-ből kivettem, és ezt építettem be. Már jól is szólt, meg szépen, de a hátsó hangszóróval csak nem tudtam kibékülni, és ezen a fejegységen nincsen olyan opció, hogy a hátsó kimenetek subnak legyenek használva. Van kimondott sub kimenete, de nem erősített, és így csak-csak keveseltem a mély hangokat. Ja a kinézett Sony-n lett volna ilyen (10. kép).
Én kinéztem egy jó kis mélynyomót a gyári hangszóró helyére, a barátom pedig ajálnott egy jó kis erősítőt hozzá, így állt össze a kis csomag:
A rádióhoz egy beépítő keret, hogy ott is normálisan nézzen ki. Tápkábelek, biztosíték, (banándugók, amiket végül nem is tudtam felhasználni), saruk a tápkábelek végére, egy 1m RCA kábel, ami épphogy elég lett. Egy erősítő, és a meghajtandó hangszóró. Hangszóró vezetéket nem kellett vennem mert az volt itthon, aztán jöhetett a beépítés. Még be sem állítottam rendesen, meg kb. csak behányva van, de már most sokkal jobb a hangzás, főleg, hogy megjöttek a mély hangok is. Az USB csatlakozó a hamutál alatt kapott helyet. Ehhez a rádióhoz azt is meg kell oldani, hogy csak akkor menjen ki az antenna, ha valóban rádiót halgatok. A korábbi Sony-nál elég volt a TA funkciót kikapcsolni a mentett rádióállomásoknál, és akkor csak a rádió halgatásnál tolta ki az antennát. Vezetéket már előkészítettem hozzá, már csak egy kapcsoló kell a végére.
A hangszóróra rá lehet némileg erőszakolni a rácsot, de rezgett rajta, ezért inkább levettem...
Porszívózás is ráfért volna az autóra, de sajnos nem volt nálam a porszívó...