Blog

Egy laza nap a környékén, kb 100 km és sok-sok látnivaló.
Az első képen a tervezett útvonal, de csak nagyjából mentünk erre. Azzal kezdődött hogy az autópálya kihajtó zárva volt, úgyhogy egyet visszamentünk és máshol jöttünk le. Itt egy kicsit bonyadalmas lett a navigáció mert a google nem tudott a lezárásról és mindenáron arra akart vinni. Mentünk "toronyiránt" és meg is találtuk az első célpontunkat:
- 1.140m Passo di Agueglio - igazából semmi különös, meg se álltunk.
- egy kilátópont a tóra (3.kép)
Érkezés a partra a 4-es képen lévő úton.
- Orrido di Bellano - volt a következő állomás egy mély kanyonnal. Mákunk volt mert éppen elment egy olasz a parkolóból és mutatta hogy álljunk be a helyére.
- Cistercian Abbey of St. Mary of Piona - még egy a világtól elrejtett és csodaszép hely.
- Hotel Risi - másik lehetséges hotel volt a tóparton, aztán a másik lett a végén kiválasztva. Nincs rossz helyen ez se. Itt megkajáltunk a parti étteremben.
A következő látnivaló a Forte Montecchio Nord lett volna, de már "későre járt" így kihagytuk.
Fél 7 után értünk vissza szállodába.
Megvacsoráztunk a tegnapi helyen. Közben a tó északi végén eleredt az eső, emiatt mi láthattunk egy dupla szivárványt. Esti séta a tóparton és mára ennyi.

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-10-18

Sajnos újra lehalt az akkumulátor 2 év 4 hónap után. Persze garancia csak 2 év volt rajta.Exide PREMIUM 72Ah. került a helyére.
Felkerült a téli kerékszett is. A nyárigumikba 12000km ment a megvásárlás óta.
Olaj szerviz is aktuális volt. Összes szűrővel együtt. 1 év alatt most 8530 km került bele.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2024-10-18

Elég sokat jártam mostanság sötétben az autóval,és mit ne mondjak a tompított fénye elég gyászos.Első körben rendeltem bele egy pár osram xtr ledes égőt.Valamennyit javult a helyzet,de még mindíg nem az igazi.Azt hiszem lesz egy lámpatakarítás.Szükség esetén egy foncsor felújítás is.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-10-17

208660km

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2024-10-17

Megint eltelt 1 év. A tavalyi szervíz óta 6215 km sikerült belepörgetni. Most 35478 km az óra állása.Kapott új olajat + szűrőt és kicserélte Csöri a fékolajat, szerinte ilyen kevés használat mellet most másra nincs szükség. Első betéteket valószínű még jövőre sem kell cserélni a
hátsók pedig új szerűek. Innen is látszik nem kergetem a végtelenségig😀. Atillával megint jól elbeszélgettünk és megnyugtatott nem sok gondom lessz a kocsival ha így használom ahogy eddig. Reméljük a legjobbakat. Köszönöm a Csörgő Szervíznek a precíz munkát újból.

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2024-10-17

szélvédő motorháztető "A" oszlop javítás, visszapillantó tükör

 

Irány a Comoi tó! 316 km és 6 óra várt ránk.
Az első köztes cél Samnaun volt. Nem csak síterület, hanem vámmentes zóna is. Ennek megfelelően itt 1,46€-ért tankolhattuk tele PHuBi-t :-)
Amúgy az összes bolt a vámmentes vásárlókra van berendezkedve. Pl. töményből 1 liter, más piából 2 litert lehet fejenként átvinni a határon. Nincs is más csak literes kiszerelés. Hoztam is egy Contreau-t a következő Spideres talira :-)
Furcsa volt a literes(!) borokat látni a polcokon.
Irány Svájc!
- Flüela kilátópontján az útépítés miatt nem tudtunk megállni
- 2.383m Flüelapass - jött, itt megebédeltünk. Az állomás teljesen önellátó, a pincében nagy akkupakkok vannak.
- 1.633m Wolfgangpass - Hágó - Sm
- 843m Solis Viaduct - Punt da Solas (6.kép)
- Viamala - sajnos itt sem találtunk parkolót, így csak pár kép készült (7.kép)
- 2.050m Berghaus Splügenpass - a 9. képen a felvezető út
- 2.115m Splügenpass
Olaszba átérve találkoztunk egy Spiderrel (10.kép), sajna a tulajék messze a hegyoldalban kóboroltak, így pacsizni nem tudtunk csak integetni tudtam nekik. Vissza is integettek :-)
- 1.901m - Montespluga gát (11.kép)
A szállodában PHuBi fedett helyet kapott.
Mi a szomszédban elfogyasztottunk egy igazi olasz pizzát, sétáltunk a Comói-tó partján és nyugovóra tértünk.

 

145 km / 3 óra kocsikázás várt ma ránk.
Két hágó, majd az osztrák oldal felvonó állomása volt a német határ előtt:
- 1.119m Holzleitensattel
- 1.215m Fernpass
- 1.225m Zugpizte induló állomás (3.kép)
Az igazi cél a német oldal volt:
- 998m Zugspitze induló állomás (4.kép)
A német oldalról a feljutás trükkös. Míg az osztrák oldalon egy nagy felvonó megy itt először vonattal lehet menni, majd a felső vasútállomásról egy kisebb drótkötél pályán lehet a csúcsre feljutni. A köztes állomásról érhető el a legmagasabb meteorológiai kutatóállomás is. (6.kép bal oldalán, fenn a csúcs) Lefelé meg a "nagy" drótkötélpályán.
A köztes állomás 2.600 méteren van, itt még lehetett hógolyózni. Szürreális: rövid naci&póló és gyúrjuk a hógolyót :-)
Fent a két oldali állomás összeépült, a határon táblával és bélyegzési lehetőséggel az útlevélbe :-)
Megebédeltünk majd lementünk a felvonóval. A visszafelé vezető út újabb magassági pontokat érintett:
- 938m - Klais
- 955m Scharnitzpass - Hágó + Határ
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó
- 1.222m - Mösern
Ma is a teraszon vacsoráztunk volna de az eső bekergetett mindenkit. A rókagombás rántotta nagyon bejött.
Holnap jön a nagy kaland Svájcon keresztül...

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2024-10-15

Feldobta a hibakódot, hogy az ízzitógyertyák elértek az életük végére. Ma ki lettek cserélve.
Érdekes, hogy még gyári(!) fékbetét van az autóban, de ezeket már cserélni kellett.

 
>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2024-10-15

Tönkrement a kuplung munkahenger. A kuplung tárcsa és a kettőstömegű még nem volt cserés, ezért maradt.