Blog
Utoljára délután elvittem még lemosni, kipakoltam a dolgaimat belőle, aztán vitték.
Jó élmény volt birtokolni. A Tesla mellett már nincs létjogosultsága, annak mindegy ,hogy 900méterre vagy csak pár kilóméterre elindítom-e vagy nem... :)
Talán nem árulok el nagy titkot a vevőknek piszkosul tetszett az autó :)
Pár hete elköszönt a csomagtér visszajelzés, elkezdtem kutatni, mi lehet az oka, átvezető kábel nincs megtörve, mikrokapcsoló a zárban kattog. A stekkert széthúzva, itt rövidrezárva működik. A kapcsolóra rámérve, viszont ez nem működik. A zárat kivettem, a mikrokapcsoló roncsolás mentesen nem szétszedhető, és ráadásna úgy van felszegecselve. Körbe kocogtattam, és jobb híján wd40-el megfújkodtam, így magához tért. Frankón működik, remélem jó sokáig még :)
Elég rég óta tervbe volt már a hátsó toronyszilentek cseréje.A szükséges alkatrész is pihent már vagy 3 hónapja a satupadon.Mivel sikerült összehoznom egy hosszú hétvégét amikor a kocsi se kellett így nekifogtam a cserének.Első bónusz,hogy a stabpálca anyája berohadt mindkét oldalon.Ezeket levágtam.Mivel a gömbfejek tökéletesek így kapott új anyát és ment vissza.Ennél nagyobb móka volt az alsó hosszú csavarokat kiszedni.Áztattam csavarlazítóba,wd-40-be míg végül a kockakalapács győzött.Innen már pikk-pakk ment minden.A rugótányér tövén volt némi felületi korrózió.Alaposan megpucoltam.Lekentem rozsdaátalakítóval majd alvázvédővel.Összeszereléskor a hosszú csavart is fémtisztára suvickoltam és vastagon kapott rézpasztát.Ettől függetlenül ha legközelebb szét kell szednem biztos megint össze lesz gyógyulva.😀Szerencsére nem túl gyakori ez a művelet.Most csend van futóművileg és boldogság.
Szinte már a letudandó kötelezők közé tartozik, hogy amint beköszönt a melegebb időjárás és a felhevült kocsiban már nyúlnék a fagyos klímához, csak a forró levegő és az izzadó fertájam marad. Valami, eddig ismeretlen oknál fogva a klíma minden szezon elején eltűnik a Giu extrái közül mígnem újra van töltve. Sajnos ez már a második szezon, így már az aggódást az idegeskedés váltotta ki és főként amiatt, mivel hogy a legperzselőbb nyári napokon játszotta ezt el velünk. Gyakran, mikor éppen kirittyentve esküvőre sietve döntött úgy, hogy aznap odafele mindenki az izzadságába fog megfürödni, amíg odaérünk.
Minden alkalommal az előző napon elvittem a ribit egy körre, hogy meggyőződjek róla, hogy még működik -e a klíma, ami persze minden hiba nélkül tette a dolgát, másnapra meg mintha elfelejtette volna, hogy egyáltalán szerepel -e az extra listáján a klíma szó. Ezt persze minden egyes szezon elején megelőzte egy klíma feltöltés ami festék utántöltést is magával hordozott. Idén sem volt másképp, de mivel a festék minden alkalommal "füsté vált" ezért most kapott egy extra adagot, hogy végre megtaláljuk a szivárgás helyét.
Egy belső hang azt mondja, hogy valószínűleg a hiba nagyobb, mint egy kis szivárgás, mivel az őszi/téli napok sem probléma mentesek. Ilyenkor mindig egy 5személyes szaunává alakul át és az ablakok párásabbak, mint a Titanicban a kefélős jelenetnél...
Szóval... valószínűleg egy fűtőmátrix és pár terelőlapát csere is esedékes lesz még tél előtt, hogy ezt ki tudjuk küszöbölni.
Folyt köv. a megszerelt klíma posztban >>>
Augusztusban hat éves lett a Giuliám.
2018. 08. 15-én helyezték itthon forgalomba az autót (hozzám 2020 februárban került).
A hat év alatt összesen 112 ezer kilométer került az autóba. Idén már igyekeztem kicsit vissza is venni, többet használtam a másik két autót, hogy a Giuliába innentől már minél lassabban kerüljenek a méterek... :)
Olajcsere: 230700 Km
A levegőszűrő és pollenszűrő egyelőre nem érkezett meg 😒 Nem hittem volna, hogy eljön az idő, mikor ilyen egyszerű alkatrészek beszerzése problémássá válik.
Már régóta a garázsban figyelt az erősítő és a mélynyomó, amit még ezer évvel ezelőtt vettem ki a kocsiból mielőtt eladtam volna. Most volt egy kis időm arra hogy vissza kerüljön méltó helyére .
Rendeltem egy új kábel szettet , valamivel vastagabb és jobb minőségű mint ami benne volt.
Beépítés egyszerűen ment. Az RCA jelet ( mivel a gyári fejegységen nincsen RCA kimenet ) egy ISO RCA átalakítóval oldottam meg. Ha jól tudom ez a fejegységen a CD-tár helye ( kék színű ISO csatlakozó)
Onnantól csak hátra kellett vinni az RCA kábelt. Szépen a küszöbök alatt a gyári vezeték kötegben vezettem el, csatlakoztatás után már életre is kelt a technika.
Kellemes mélyet ad megfelelő beállítás után.
Rászántam a mai szép napos délelőttöt, és kicseréltem a fékalkatrészeket. Nem rohantam, mindent szép lassan, alaposan átnéztem, tisztítottam. A gyári tárcsák botrányos állapotban voltak, egyértelmű hogy ez okozta a fékezéskori morgó hangot. Valószínűleg valóban nem fogott a hátsó fékem.
Első lépés menüből Brake Service módba tenni az autót. Ezután oldalanként dolgoztam, kis krokodil emelővel. Simán jött szét minden, az idő túlnyomó részét a tisztítás vitte el.
A kerékagyakat gravírgép drótkoronggal fényesre tisztítottam. Rozsda és valami felületi barnás elszíneződés volt rajtuk. Szépen türelmesen fel lehetett tisztítani a felületet, ami egy halvány réteg rézpasztát (szilikonos zsír+réz?) kapott.
Szintén sok időt elvitt a konzolok és a nyergek áttakarítása, nem akartam koszosan visszatenni, mégha tudom is, hogy 100km és újra belepi a fékpor a belső zugokat.
Feltűnt, hogy a csúszkák felületén megszilárdult, odaszáradt néhai kenőanyag volt, már a funkcióját nem töltötte be. Nem vitték túlzásba a gyári szerelésnél ezt sem. Mivel a Mannol rezes zsírt amit vettem ide is ajánlják, a csúszkák is kaptak egy nagyon vékony réteget. 1100 fokig véd a berágódástól elvileg. A gumi ajkak majd lehúzzák a réz szemcséket, ez itt várhatóan jól fog működni. De majd ránézek, már bátrabban szedem majd szét bármikor, nem sokkal nagyobb ügy mint egy kerékcsere.
Összerakáskor a betétek fülei is kaptak egy sóhajtásnyi rezes pasztát, így a nyereg konzolhoz vékonyan kent felület ér. Mindenhol módjával használtam a zsírt, a fék körül azért nem szerencsés bödönnyit kikenni.
A dugyattyúkat egy szorítóval simán visszanyomtam. Egy kis türelem kell hozzá, ahogy a nyomást engedi, úgy szép lassan lehet visszanyomni. Ezzel nem kell kapkodni, két tekerés közt fél percet is lehet várni, és megy könnyen.
A Rotinger tárcsákon sokat nem kellett gondolkozni, meg vannak jelölve, hogy melyik a jobb és a bal. Felmentek szépen, méretpontosak. Asztalon nagyjából kióráztam az egyiket, kb tudja azt a tűrést amit állítanak róla. Mivel síkköszörűn készül, és gondolom minőségellenőrzik, ez várható volt, a másikkal nem is játszottam már.
A betétek.. A MY21 gyári betétei GA9005 anyagösszetétel. A szintén gyári amit akciósan vettem, még 2018-as gyártású OEM betét, GA 8135 anyagú.
Sejtésem szerint a 2021-es fékbetétek már az USA csökkentett réztartalmú szabványnak kívánnak megfelelni. Ránézésre nem is találtam réz forgácsot benne, inkább pár fényes acélforgács látható a felületén. Egy betétet feltisztítottam, hogy az újakkal össze tudjam hasonlítani. Az új betétek, (amik valójában az öregebbek) ránézésre is jól tele vannak rézzel. Ez jó hír, mert a réz a betét hőelvezetését javítja.
Reményeim szerint felkerültek a gyárihoz képest jobb hőelvezetésű mart tárcsák, amik a marás miatt a betét felületét is jobban karbantartják, valamint jobb hőelvezetésű, kevésbé eco, mégis gyári betétek. Ez az elmélet.
Összerakás után az autón be kell nyomni a fékpedált, majd behúzni a kéziféket. Ezzel visszaáll szerviz módból, és el lehet kezdeni a bejáratást.
Az első kb 20km meg is volt, körülbelül követve az AP Racing "brake disc bedding in" útmutatóját.
A visszafelé úton, miután már elhagyta az első fékezésekkor hallható kis karistolást, morgolódást, érezhetően elkezdett fogni a fék. 85-90km/h-ról pici lépcsőkben fékezgettem 60km/h környékére. A morgás megszűnt, és egyértelmű, hogy most fog, nem billen egyből előre az autó, sokkal jobb a fék érzet.
Attól ,mert az autó eladó még nem tojunk rá. A motortér burkolatot lekoptatta a hangszigetelő szivacs. 1-2 munka közé beiktattam ,és újra fényeztem. Minden patent pótolva van, remélhetőleg már nem ér hozzá a burkolathoz.
Az autó még eladó! Hasznaltauto.hu
Unatkozó bohócok után jó lenne beszélni komoly emberrel is. :D
Egy posztban 2 vonal:
Éves olajcsere - Riegler Győr (Most már Carnet)
Km: 149.300 km
Éves olaj (Selénia) és összes szűrő cseréje. (Kb. 8000 km-t mentem a legutóbbi olajcsere óta)
Kiégett egy xenon izzóm, nem mertem nekiállni magam, így összekötöttem az olajcserével. Ide az anyagot én vittem.
Kényszerpályán mozogtam, mert nem akartam sokáig “fél szemmel” közlekedni, szabit nem tudtam kivenni, hogy Várpalotára menjek, így maradt a kézenfekvő helyi márkaszerviz.
Költségek:
Osram Xenon D1S 35W Xenarc Cool Blue Int. - szállítással 51.750 Ft (50760+990)
Olaj és szűrőcsere + izzócsere munkadíj - 113.680 Ft
Vészvillogó kapcsoló csere - otthon
A feketeleves, ez a kapcsoló gyári új verzióban ca. 40e Ft...(Alin, eBay-en sem jöttem volna ki olcsóbban)
Kiszállítva 42.170,- Ft volt (Autócentrum Szabótól rendeltem)
Sajnos mikor a kapcsoló felületét le akartam takarítani, egy pontig egész szép lett, majd az utolsó törlésnél lejött a fekete szín és a képen lévő állapotba került...Túlságosan szem előtt van, nem akartam nézegetni...(Ennyit mondjuk többet nem szeretnék egy ilyen dologra költeni...)
A cserére otthon került sor, Forrás Robi barátom és a Youtube intelmei alapján.