Blog
Az első nap általában a "minél gyorsabban, minél messzebb" jegyében zajlik.
Mivel a végcél csak 475 km-re volt útba ejtettük a Dachsten-t. Mivel korábban már egyszer pórul jártunk, most már májusban lefoglaltam a felvonóra a jegyet. Az oldalukon gyorsan megy. Ki is fizettem online így ott nem kellett vesződni vele.
A terv szerint 5:30-kor indultunk, az utat csak Oberwartban szakítottuk meg egy reggelire.
A jegyünk 10:45-re szólt, mi már 9:42-kor a helyszínen voltunk. (2.kép)
Az itthoni 30++ fok után jól esett a kijelzőre nézni, ami 10 fokot jósolt a hegytetőre. (3.kép). A várakozás gyorsan telt mert volt mit nézni.
A hegytető akár egész napos program is lehetett volna de nekünk nem volt annyi időnk. Kicsit élveztük a kilátást (4.kép), majd megebédeltünk. Természetesen "Bécsi szelet"-et.
A Rita kipróbálta a kilátót és a semmibe vezető lépcsőt is. Én a tériszonyom miatt ezt kihagytam...
Miután lejöttünk készült pár poszterkép PHuBi-val. (8.kép)
A továbbiakban három hágót érintettünk:
- 1.370m Dientner Sattel
- 1.290m Filzensattel
- 1.000m Griessen Pass
A szállodában foglalt szobához félpanzió járt, úgyhogy miután kipróbáltuk a kerti teraszt megvacsoráztunk.
Véletlenül az internetet túrva szembe jött a futófényes irányjelző ötlete és sikerült is találni nagyon jó árban sötét füst színben E jelzéssel ellátott darabot. Szerintem kifejezetten mutatós a fekete autón.
Elkezdett folyni a bal első lengéscsillapítóm, már egy ideje figyelgettem, de most elérkezettnek láttam a cserét. Volt egy pár bontott lengéscsillapítóm, amit felújíttattam a Vizner-nél. Fiatalkatrészek-nél vettem új porvédőket a lengéscsillapítókhoz + rugó alá azt a kis gumi bizbaszt is. Cseréni kellett még a felső lengőkarokat is + a jobb alu toronycsapágy házban lévő kettő csavar mindegyikén elnyalódott a menet, szóval ez is kukázva lett. Bal hátsó diffi szimeringnél is folyt az olaj, ez is cserélve lett és új olaj is került a diffibe.
Költségeim:
- lengéscsillapító felújítás: 50.000 HUF/pár
- lengéscsillapító porvédő: 7500 HUF/pár
- rugó gumi tányér: 3400 HUF/ db
- FAST felső lengőkar: 9990 HUF/ db
- Corteco diffi szimering + tömítés: 9120 HUF
- Tutela Transmission Cross 75W-85 diffi olaj: 25.790 HUF/ 2L
- Munkadíj: 90.000 HUF
Az autó kicsit több, mint 1 éve van nálam, ezért úgy gondoltam, hogy elviszem egy futómű és fék átnézésre. A futóművet bemérték, rendben van. A fútómű és a fékek meg lettek tisztítva, valamint a fékolaj lecserélésre került.
Átvettem a hátsó csomagtartóhoz az új kábelköteget, augusztusban viszem cserére.
A csomagtartó bal oldalán lévő kábeleket és ablakmosó folyadék csövet korábban már javítani kellett, most viszont az egész köteg és a cső lecserélésre került egy újra, hogy jó ideig rendben legyen és ne toldozott-foldozott kábelek fussanak hátul.
A baloldali tompított fényszóró izzója kiégett, egyúttal ezt is cserélték.
A szereléseket végezte: L-Alarm Bt.
Végre bekerült a rádió az autóba. Ugyan DAB-os, de mivel tudomásom szerint Magyarország az egyetlen uniós ország ahol nincs adás, ezért az antennát nem vettem meg hozzá.
A kalaptartót kiszedtem, mert alatta a szivacs teljesen el volt porladva. Pótoltam egy másfajta anyaggal és a tárlórekesz aljára is vágtam egy réteget.
Az ovál hangszórók alá nyomtattam PETG-ből egy kiemelő gyűrűt. Kaptak új M4x40-es imbisz csavarokat, mert a régiek nem voltak elég hosszúak.
A 3 pár Hifonics RCA-t és hozzá 2 remote szálat a jobb oldali küszöb alatt hátravezettem a csomagtartóig.
Mikor megvettem az autót feltűnt, hogy a levegő befújását nem lehet állítani, mindig csak az ablakra megy. Elkezdtem a fórumokon utánanézni mi szokott ennek az oka lenni. A vezérlőt szinte sehol sem említik, mindig vagy a motor által meghajtott fogaskerék áttétel vagy a terelőlap csatlakozása megy tönkre. Az utasoldali légzsák nélküli autóknál nagy szenvedések árán, de ki lehet venni a motor a műszerfal kibontása nélkül is. Az én esetemben ez nem megy, itt mindenképp ki kell szedni, ami egy munaeidőigényes feladat. Mivel a légzsák mögött van egy plusz u alakú merevítő, ami szintén a cockpit kerethez van csavarozva a tűzfal felől, ezért a vízvályút is teljesen ki kellett bontani.
Az én esetemben az elsődleges hibaok, a levegőelosztó dob terelőlapát csatlakozójának a törése volt. Ez minden 164nél cockpit kiszedéssel jár egyébként. Ha már itt jártam szétszedtem a mozgató motor áttételét is és bár ez még működött nekem is az egyik fogaskerék 2 foga el volt kopva. A fórumon leírják sok helyen, hogy ez a klímavezérlő hibája és hogy alternatíva hozzá a régi BMW-k ugyanezen egységének a fogaskereke. Azokban soha sem kopik el. Vettem is egy ilyet és ezt is kicseréltem.
Ha már ki volt szedve minden lepucoltam a régi széteső szivacsokat és újjal pótoltam összerakás előtt.
A műszerfal tetején a szélvédő alatt található egy nagy műanyag takaróelem. Ezt nem lehet egészben kiszedni. Az enyém már darabokra volt törve. Ilyet szinte lehetetlen találni, mert a bontott már mind törött. Viszont szerencsém volt és pont feljött egy az eBay-en gyári új csomagolásban. Az ára kb 100 ezer HUF, ami nagyon sok, de ha szép műszerfalat szeretnék akkor nincs más választás.
Néhány szokatlan kép a Stelvio hágóról:
23-án este: 1-9. kép
07.24. reggel 7:15: 10-12. kép
Bormio felé lefelé menet találkoztam:
- 17 személyautóval
- 25 biciklissel
- 5 motorossal
- 3 bicikli szállítót húzó furgonnal
Kedvenc nyári sátrazós túránkra ismét Chilit választottuk. Immár négyen mentünk, a lányok is elég nagyok már az ilyen kalandhoz. Ez persze feladta a leckét, mert két személy nomádkodós cucca még jól elfért. Négyőnkre kicsi lett a csomagtartó, és idén nem volt teherautós segítség sem. A szomszédunk szervezte a túrát, ő vállat be egy utánfutót, a sátraink is oda kerültek végül. A Román utak a szokásosnál is kontrasztosabban csúcs jók a hazaihoz képest. Nagyvárad kapott egy elkerülőt, a GPS már ott vitt. Magamban sírtam hogy mennyire gyorsan, könnyen és kényelmesen haladok át egy nagyvároson, abban a Romániában, ahol 20 éve még utálatos volt a sok balkáni autós közt romos utakon kínlódni. A helyzet megfordult sajnos.. Romániában szépen, normálisan haladtak az autók a széles, tükörsima utakon. Egész a Bihar hegység Ponor rét (Glavoi völgy) letérőig makulátlan aszfalton mentünk, nulla darab kátyút kellett kikerülnöm. Szuper volt, és a táj továbbra is fantasztikus. Meg is álltunk kicsit patakozni, kavicsot szedni. A Glavoi völgybe viszont kavicsos út vezetett le, ott lépésben ereszkedtünk, nem ért le sehol az autó alja. A neheze a végén van mindig, amikor a kavicsos útról a rétre le kell menni terepjáróknak való sziklás, köves, kigödrösödött úton, néha muszájból a vizes füves domboldalon kerülve. Kétszer ereszkedtünk itt le, és jöttünk fel a hétvége során. Eső után, megpakolva, felfelé különösen necces volt, öten tolták a kis autót, D-ben nyomtam a gázt, dolgozott ez e-LSD, pörgött a két első kerék, aztán lassan feldolgozta magát. Végül kicsit küzdősen, de lekoppanás és sérülés nélkül megúsztuk a kalandtúrát. A tanulság azonban az, hogy nincs erre alkalmas autónk, jövőre nem Alfával jövünk ide. A közelben van egy egyéni vállalkozó autókölcsönző, van egy szép zöld Hilux a flottájában, el fogjuk hozni.
A hétvége ahogy az szokott lenni, igazi élmény volt. A hegyi túránk a Szamos Bazár kisebbik köre volt, 8.8km. A nagy kört sajnos fakidőlések miatt lezárták. A kis kör is majd 4 órás túra volt, hegyi ösvényeken, aztán egy barlangba leereszkedve, láncokon kapaszkodva, patakban haladva. Fantasztikus látvány, élmény, ha lehetőség adódik, jövünk bármikor, bármennyiszer. A sátrazás is hangulatos, és a környéken már talán az egyetlen hely ahol engedélyezett az amúgy illegális vadkempingezés. Szóval jövünk még, de az Alfák maradnak. Chili marad városi, a Giulia pedig... nem is tudom. Fantasztikus vezetni, még ha teljesen haszontalan is néha.
Egy tapasztalat miatt nem számolom fel a flottát, de ha gyakran kibéreljük majd a Hiluxot, akkor elgondolkozok majd. :-)
Mivel csak egy darab kulcsot kaptam az autóhoz, úgy gondoltam, jó ha beszerzek valami távnyitót hozzá. Így lett kettő darab távirányítóm, és nem mellesleg még mobilról is lehet nyitni, zárni. Motorindítást, meg egyéb marhaságokat nem akartam ozzá, ezért egy nagyon olcsó cuccot vettem. Amit bekötöttem: Nyit, Záz, Nyitja a csomagtartó ajtaját és villogtatja az indexeket, nyitásnál zárásnál, és zárás után villogtatja a riasztónak a visszajelző ledjét, mert erre kötöttem rá. Tudná az ablakfelhúzást is, meg szirénára is lehetne kötni, de ezeket inkább mellőztem. Az antenna vezetékét, majd lehet meghoszabbítom, mert csak 5-6méteres közelből veszi a jelet, nem mintha nem lenne elég, de ha már azt írta, hogy harminc-nyolcvan méter a hatótáv...
Közben belekukkantottam a gyári riasztóba is, gondoltam ennek a sziénáját felhasználom, de végül is nem kell. A belső akksiját kiszereltem keveseltem a 8.5V-ot rajta, aztán, hogy csak azért van lemerülve, mert ki is van kapcsolva a riasztó, vagy mert a huszonhét év alatt csak elfáradhatott, azt nem tudom.
A központi zár vezérléshez a balos ajtóba menő kábelkorbácson találtam jel vezetékeket. Állandó áramot az ablakemelő vezérlő egységéről vettem, csomagtér nyitáshoz a kesztyűtartóban lévő gombról vettem a jelet. Index villogtatáshoz, meg a index relé lábait használtam fel... Egyszrű bekötés, csak rá ment a délutánom, de megérte :)
Ui.: Figyelmesebben elolvasva a kezelési útmutatóját, kettő darab 2016 jelölésű elem való a távirányítóba, én meg egy darab 2032 elemt raktam bele, ezt ma kicseréltem a leírtaknak megfelelően. A led erősebben világít a távirányítón, és a hatótáv is növekedett kb. 8-10m-re. Meghosszabbítottam az antenna vezetékét is, és felengedtem az A oszlop tetejéig ezzel nyertem még 7-8 métert. Mobiltelefonról változatlanul 5-6 méteren bellül veszi csak a jelet, ez mondjuk nem is baj, ez úgy is csak vészhelyzetben kellene, ha véletlenül be lenne zárva a kulcs a kocsiba.