Blog
Ennek is eljött az ideje! A gyári sportcsomagos futómű is nagyon stabil volt, de én többet akartam. Gondolkodtam állítható magasságú rugóstagokban is, de a kényelmet sem akartam feladni teljesen, ezért kompromisszumot kellett kötni a kényelem és a sportosság terén. Így esett a választás az Eibach Pro-Kit rugókra és a Koni Sport állítható keménységű lengéscsillapítókra és ha már szétbontottam az első futóművet, kicseréltem a felső lengőkarokat is (Ocap-ra), mert hideg időben már nyikorogtak és a bal első szilentje kottyant is egy kicsit. Ez azért érdekes, mert az eredeti 12 éves lengőkarok voltak még benne és a kottyanás minimális volt, inkább a nyikorgás volt zavaró....németországbn azért más az utak minősége...
Az eredmény nagyon tetszik: keményre állított lengéscsillapítókkal nagyon sportos az autó viselkedése, nagyon durvát lehet kanyarodni vele, puhára tekerve viszont nagyon jól használható a hétköznapokban!


Újabb olaj és szűrő csere történt, mert belekerült 11000 km az autóba. Egyúttal két motortartó bak is cserélve lett, mert már nem bírták és előfordult, hogy leállításkor megrázkódott az egész autó.
Km óra állás: 121400
Mikor megvettem nagyon sok olajpára volt a kartergázcsövek környékén. Lemostam kapott új bilincseket, de nem lett az igazi. Nagyon kemények voltak az olaj meg a hőingadozás miatt. Mivel a tökéletesre törekszem, így nem volt mit tenni csere lett a vége. Csöri hozta az alkatrészeket, én meg beraktam. Remélem most már jó lesz!








... ami végül nyári lesz. Ma elgurultunk Várpalotára Csörihez értük. A faterjával felpróbáltuk a Párducra, hogy a fék elfér-e. Nos elfér.
Király. Nem sok ilyen kerék gurul az utakon. Csöri szerint ez sosem volt széria kerék, mindig a "Lineaccessori" része volt. Ott ezek állnak róla:
"KIT CERCHI IN LEGA
DIS. 50903121
A 10 razze doppie.
Misure 7,5 x 17".
Da abbinare a pneumatici 225/50 R17.
Non catenabili. Composto da 4 cerchi 50903122
e da 4 fregi 50501564.
Utilizzare le colonette di origine."


Ma végre kiderült, hogy mi volt a váltó "baja". Kevés volt az olaj, ezért volt, hogy nem mindig vette a fokozatokat. Ezt a problémát orvosultuk, mindjárt kapott 2 deci Tutela CS Speed-et. Ha már ott jártunk, mindjárt megtanították újra váltani:)

Ma sikerült beszereznem két nagyon fontos alkatrészt Phontól. Egy ellensúlyt, ami ugyan kissé rozsdás, de a gumírozása sokkal jobb állapotban van. Drótkefe és festés várja.
Egy hátsó fékerő szabályozót, ami szintén kissé rozsdás. A felfogató lemeze viszont nagyságrendileg jobb állapotban van az enyémnél. Drótkefe és festés várja, és végre szétszedhetem, hogy hogyan működik.




Ma Phonnál jártunk. Két órányi várakozás után előkerült és adott egy váltót. Ez lesz berakva a jelenlegi folyatós helyett. Átvételkor csontszáraz volt. Szerencsére vittem műanyag ládát, mert mire hazaértünk egy csomó kifolyt belőle.
Sikerült visszacserélnem a korábban kapott, kissé túlméretes emelőt is, most már be fog férni a pótkerékbe.







162 247 Km
Olajcsere: Mobil 1 Peak Life 5W-50 + szűrő
A két első ajtón lévő esővető gumi hátsó végét teljesen megette a rozsda. Az újak elég horror áron lettek volna ezért jó állapotú bontottakat szereztem be.



A blokkról le került a váltó, amit gyorsan el is szállítottam Zéhez, egy gyors átvizsgálásra. A váltó tökéletes és végre meg is tisztult:) Már itt is pihen a pincébe és várja, hogy bekerüljön az autóba. Az alfa 156 hoz képest 30% hosszabb lesz így a végáttételem, ami alap esetben elég rövidre sikeredett.
A blokk és a hengerfej Bauer Mikihez került. A vezérmű tengelyek picikét kopottak voltak azért ezek cserélve lettek a szívó benzinesére, melyek nagyobbakat nyitnak, de így a végére kell csináltatni két fokolható kereket, valamint cserélve lettek a kipufogó oldali szelepvezetők is. Mindezek mellett portolva is lett.
A blokk szétszedése után kiderült, hogy a 4. henger hajtókar csapágya olaj hiányában elment az örök vadászmezőkre és vitte magával a főtengelyt is. De a blokkhoz kaptam egy ajándék főtengely, ami hála istennek jó állapotban volt.
A főtengely átesett egy komplett takarításon és egy enyhe könnyítésen.
Dugattyú és hajtókar izmosabbra cserélése igen költséges lett volna, így maradtak a gyáriak egy sor új gyűrűvel.
Az összes csapágy cseréje mellett kellett egy másik olajszivattyú is, mivel a gyári nem végezte jól a dolgát.
Jövőhéten lesz végre egyben a blokk és lehet tervezgetni a szívátültetést :)