Blog

>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-11-19

Csak úgy, mert szép :)

>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-19

Miután felkerült a küszöb, és az első toldat amit vásároltam itt hevert a polcon rá kellett vennem magam, hogy az is a helyére kerüljön. Sajnos elég összetett a folyamat, mert mivel, hogy finoman fogalmazzak, aki gyártotta a toldatot nem állt a helyzet magaslatán, és van még hova fejlődnie, le kell venni a lökhárítót is hozzá. Ez tartott vissza nagyon.
Aztán nekiálltam, és nem is veszélyes. 20 perc alatt leszedtem. Elvittem a toldattal együtt, egy tuning műhelybe ahol azt mondták megpróbálják kihozni belőle amit lehet. Sajnos eláll mindenhol, meg kicsit hiányos. Illetve a lököst is le akarom festetni, mert kicsit karcos az eleje, meg a motorháztető is javításra szorul, mert van rajta egy kis sérülés. Másikat szerettem volna ilyen színbe, de nincsen sehol.Ha elkészül a toldat, megy minden a fényezőhöz.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-29

Megérkeztek a "pogácsák" hátra. Vastagságuk 16 mm, ami az eredeti állapothoz képest 6 mm-es szélesítést jelent.
Az utolsó két képen jól látható a változás. Próbaút holnap :-)

Update 2012.06.30. "másnap"
...mentünk egy kört. Nem hittem el, de már városi poroszkálásnál egy sima körforgalomban is érezni, hogy stabilabb a hátulja. Szóval király lett :-))

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-04

Ma felkerültek az új felnik. Mindegyik hibátlanul fut, és a gumis szerint is szép állapotban vannak.
A felnik mellé kapott a Pók 20 db vadi új, 10 mm-el rövidebb kerékcsavart is.
Elöl nem is venni észre a 10 mm-es ET eltérést. Hátul, ha nagyon akarom észreveszem, de nem feltűnő. Nyomtávszélesítőből 10 mm-est nehéz lesz beapplikálni, mert az agy is kb. ennyit nyúlik be a felnibe, így a központosító nehezen "toldható". Ellenben hátul akár 20 mm is elférne, ami már jól kivitelezhető.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-06-03

Felpróbáltam az új felniket és érdekes dolgot tapasztaltam.
Az eredeti kerékcsavarokkal nem tudtam rögzíteni az újat, mert nem tudtam betekerni!
A csavar a régi felniből 2 cm-t lóg ki (3. kép), míg az újból 3-at (4. kép).
Minden valószínűség szerint az eltérő ET-t (30,5 vs 41,5) egyszerűen úgy állították be, hogy a csavar alatti részt egyszerűen vékonyabbra öntötték.
Tehát ha sikerül szereznem 10-12 mm-es pogácsát ugyan ott leszek, mint a gyári felnivel. Csavart nem kell vennem. Illetve kell, ha nem lesz pogácsa.

Némi infó "pogácsa" ügyben: klatty 1 - klatty 2

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-05-30

A Pók megvétele óta gondolkodom a felnik cseréjén. Alapvetően tetszik, de látni rajta, hogy nem mai dizájn. Három év után a gondolatot tett követte. Trencsikéknél eladó sorba került egy gyönyörűen felújított 147-es szett, nem akármilyen, hanem a 16-os!
Elmentem, megnéztem, felhívtam Csörit, hogy az ET 41,5 elfér-e, majd megvetem.
Hogy mibe tér el a legutolsó fajta Spider felnitől? Nos az 7x16 ET ?? ez pedig 6,5x16 ET 41,5. (A jelenlegi 6,5x16 ET 30,5)
A dizájn ugyan az. Ráadásul hibátlanok.
Felrakjuk és meglátjuk, hogy mennyire lesz beljebb.

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2012-11-18

2012 11 18-án átadtam a GTV-t az új tulajdonosának. Utolsó utunk Bécs mellé, Giesshüblbe vezetett. Innentől kezdve Ausztriában folytatja tovább pályafutását.

Életem egy korszaka lezárult.

És 16 éve először.....nincs Alfám.

 
>> Szervizzsazo // Alfa 147 Distinctive // 2012-11-18

A hétvégén ki lett cserélve a két első felső lengőkar , és a termosztát . Még jövő héten kell egy futómű beállítás , majd téli gumi vásárlás következik , és akkor már rendbe lesz télire .

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-11-18

Napok óta kiégett helyzetjelzővel mászkálok. Nem az a baj, hogy nincs pótizzóm, az maradt a múltkori bevásárlásból. Az se, hogy lusta vagyok kicserélni, háromszor is nekimentem. Először pusztakézzel, mert keménynek hittem magam, mint Tarzan talpa. Nem nyert, a foglalat simán kijött a helyéről, de az izzó belegyógyult. Másodszorra elővettem a benga kombináltfogót (kisebb nem volt kéznél), próbáltam vele mozgatni az izzót, de nem mertem nagyon megszorítani, nehogy eltörjem. Ma volt a harmadik menet. Kerítettem kisebb fogót, és szétkaptam, mint Ivánt a gránát. Mármint az izzót. Elsőre összetörtem az üvegét, aztán kitéptem a belsejét, de a fém része még mindig a foglalatban van. Összehajtogatni sikerült, de kicibálni nem. Holnap, ha világos lesz, jön a negyedik menet...

Az Alfa meg csak röhög rajtam: ma estére kiégett a jobbos tompított is. H7 ráadásul nincs is itthon, szóval a holnapi pankráció előtt még azt is keríteni kell.

Készült pár művészi fotó....nekem nagyon tetszik :-) A fotóművész: Zoli!