Blog

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-11-28

Az eddigi legnagyobb gond az autóval... Kuplung+kettőstömegű csere volt, mert alig vette be a sebességet és induláskor nagyon rázott. :((

Alfa specialista szervíz végzezte el a műveletet. (Itt, Németországban, ahol élek.) Baromi drágán. Update: Tévedés, annál sokkal drágábban. Annyiért, amennyit ha bárki más mesél hülyének nézem, hogy belement. Nos én nem is mentem volna bele, csak egyrészt átvert a szervíz (mert az ÁFÁ-t "véletlenül" elfelejtette hozzátenni az árakhoz), másrészt keresztbetett, hogy nem a megfelelő kuplungszett jött Mo-ról (vszínüleg trükköztek a nagykerben). így a szervíz szerzett be egy belevaló Sachs szettet. Drága volt (ugyanmár, mit drága... majd 2xes áron adták). Legalább adnak rá 2 év garanciát. (Nos... ez nem vigasztal. Másrészt pedig úgysem megyek vissza hozzájuk...)

A végösszeget inkább nem írom ide, nem akarom, hogy blogolvasáskor állandóan ez jusson eszembe. 2 éve megemlítette Csöri, hogy lassan esedékes lenne a kuplungcsere. Bár már akkor sem kételkedtem abban amit mond, sajnos halogattam a cserét. Pedig duplán jobban jártam volna, ha pl. Náluk csínáltatom meg. Egyrészt nincs lehúzás, másrészt nincs kétely a hozzáértést illetően.
Ezt azért írtam le, hogy tanulni lehessen más hibájából (az enyémből). Nagyon sokba kerülhet ha vki húzza-halasztja az ilyesmiket.

Egy viszont kijelenthető: Az autó eddig nagyon jól viselkedik (kopp x3), valahogy nyugottabb lett az egész szerkezet. És persze a kuplungolás is egy más világ...

(A képeken az eredeti szett látható.)

Update: A szerelőm analizálta a kiszerelt alkatrészeket. Eredmény: az okozta a problémát, hogy letört a kinyomócsapágy füle. (Némi kritikát is kifejezett, az olaszok húzókuplungos megoldása végett...)

 
>> AutóápolásDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-11-13

Ma megint lemostam a kocsim, és a belét is kitakarítottam, mivel este bankett lesz, és koszos kocsival nem jelenhetek meg.
Most már biztos, hogy szélvédőt cserélek hamarosan. Feléig már be van repedve, és a mai autómosáskor egy darab üveggel együtt a tükör is a kezemben maradt. :D

Idejét láttam a téligumi felrakásának. Jobb most, mint hóban szaladgálni a gumishoz. Volt egy garnitúra 15-ös acélfelni nyárigumikkal, meg egy garnitúra téli gumim...igaz nem a "húdefasza" kategóriábol, de egy telet még elfut (remélem). Méghogy nem lehet a 147-be pakolni!!! Máh, ez hülyeség, ezt a fotó is bizonyítja :D 2 garnitúra gumi van épp bent :)
Az alufelnik most lemennek a pincébe téli álmot aludni a teknősbékám mellé...de előtte még holnap lemosom őket, koszosan mégse megyünk aludni, nemde? :P Jajjj, legyen már tavasz :)
Az ár azért ennyi, mert haveré a vulkanizőr műhely :P Köszi Szabi :)

>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-11-06

171.400 km-nél cserélt alkatrészek:
- vezérműszíj
-feszítőgörgők
-vízpumpa
-generátorszíj
-simmering
Folyt. köv.

 
>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-11-12

Mondták az első futóműnek a szerelők....mire az jól egyenesbe állt.
Ma végre megszüntették a többszöri lengőkar csere-bere káros hatásait .Ismét egyenesen áll a kormány.

 
>> Tuning és extraSzido // Alfa 156 SW 1,6 TS // 2010-11-12

Sikerült kikapni a gyári magnót, és egy beéptőkerettel bettettem a régi fejegységem. Nem tud usb-t, memóriakártyát sem olvas, de nagyon megbízható és színben is nagyon illik a beltérhez. A régi mélyládát is sokáig próbáltam beszerelni, de nem találtam sehol helyet a tápkábel elvezetésére, így szerelőhöz vittem. 4 óra és 8000 forint. Most már teljes a hifi. Nem hangnyomásversenyre készült, hanem jó minőségben szeretnék zenét hallgatni. És erre ideális :)

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-11-12

Ma meglátogattam a Csörgő Autószervizt Várpalotán. Amik cserélve lettek: bal első stab. pálca, jobb hátsó csonka állvány szilent, olaj, olajszűrő levegő illetve (aktív szenes)pollenszűrő. Lengőkaroknak még nincs bajuk, úgyhogy azok maradtak. Még egy kipuff távtartót kellett hegeszteni mert megadta magát és elég érdekes csikorgó hangot adott hidegen az autó. Köszönöm a kiváló munkát a Csörgő családnak.

 
>> Tuning és extraosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2010-11-12

Leírhatatlan, egy szóban tudnám jellemezni: GOKART. A szemmel látható eredmény, meg itt van... Ami cserélve lett: első, jobb felső lengőkar; hátul,bal hátsó keresztlengőkar.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-11-12

Egyik napról a másikra fogta magát és meghalt. Egyszerre mindkettő. Éppen ilyen alkatrészektől elvártam volna, hogy kibírják bármeddig, de nem... Utángyártottat egyszerűen nem lehet keríteni, senkinek nincs raktáron, gyárit meg nem akartam, így 3 hétig tartott, mire felfedeztem, hogy Pozsonyban is van Bárdi auto és 31€-ért vettem két Bárdi auto teleszkópot. Remélem 1-2 évig kibírják.

>> AutóápolásFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2010-11-06

Első fényszórók szétbontása és tisztítása.
Nem egy egyszerű művelet volt, mivel az üveg a fényszóró házba valamilyen gumiszerű anyaggal be van ragasztva. Többszörösen körbevágtam szikével a ragasztást. Majd lapos csavarhúzóval feszítettem finoman miközben szikével tovább vágtam, míg szét nem nyílt. Puha antistatikus ronggyal kitöröltem a belsejét, az üveget viszont jól kisúroltam. A BEFORE - AFTER jelenség ebben az esetben szemmel látható :-)