Blog

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Pár napig külföldön voltam, úgyhogy addig sorra kerülhetett a második kör:
-Emelőbaknál az alján a vasoxid tiszta vasnak adta át a helyét
-Első toronycsapágyak is ki lettek cserélve (nem feltétlenül kellett volna még, de ha már ott volt..)
-Kiderült, hogy tiszta víz van a hűtőrendszerben. Most már fagyálló..

 
>> Szervizremete // Alfa Alfetta Quadrifoglio Oro // 2010-10-31

Váltó izosztatikus rudazat, miután kioperáltuk egy 75 Indy-ből és ami lett belőle, miután egy fél napot szórakoztam vele. A gömbcsuklók és a perselyek gyári új alkatrészek - Pécsen a Bolgár közben lévő Ricambi tulajdonosa (mielőtt eladta volna az üzletet, azóta nem is járok oda) megkérdezte nem veszem e meg a raktári maradékokat, mivel nem kell senkinek: három izosztatika felújítókészlet, motortartó bakok és egy ATE féknyereg (dobozában!) volt nála. Amit tudtam, elhoztam :) most jól jött :))).

 
>> SzervizSmith // Alfa 166 2.4 JTD Distinctive // 2010-10-31

LMM csere, és kipucoltam az EGR szelepet.

 

Újra téli kerekeken, a gyári 17-es felnik, picit megbolondítva :-)

Sajnos nem volt zökkenőmentes a csere. A mobil gumiszerviz segítségét kértem, gondolva a sorbanállás elkerülésére, de sajnos megbántam. Végül a leejtett felni fényezésének tortúrájával zárult az ingergazdag csere....! :-)
Az autó a kerékcsere után úgy viselkedett, mint amit megültettek és legalább 19-es kerekeket kapott, igen csak romlott az utazási komfort?!... És nem!! Csak a "figyelmes" gumis 3,5 Bar nyomásra fújta a gumikat, mint egy teherautónál!!! Erre már nem is tudok mit mondani! :-)
Most beállítottam a nyomást és újra a régi a járgány a maga komfortos mindennapjaival! :-))

Télen is imádnivaló! :-)
Szééép! :-)

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-10-31

A vörösiszap-károsultak javára rendezett találkozón vettünk részt. Én megmondom őszintén, hogy sokkal nagyobb tömegre számítottam a jelentkezések alapján.
A környezet első rangú volt, bár a bejutásunk ütközött némi akadályba.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-10-31

Előjöttek a mindenki által emlegetett futómű zajok. Eddig csak kisebb problémáim voltak, de mára engem is elértek a kellemetlen zajokat okozó kopások.
Körülnéztem a weben és találtam komplett megoldást az első futómű teljes felújítására szuper áron. 12 db-os szettet 252 Euróért lakásomra leszállítva.
Megérkezés után zajmentesítés következik, összekötve a téligumi felrakással-

 
>> SzervizKismaxi // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-10-28

Sikerült a jobb első felső lengőkart kicserélni. Vele együtt a féltengely gumiharangokat és a hosszbordás szij rugós feszítőjét is. Mivel itt a hideg, a téli kerekek is felkerültek. Hajtás tovább ezerrel...

 
>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-28

Képek a Brembo-ról

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-27

Azt hittem, hogy a 284-es féktárcsák után már nem akarok nagyobbat! Tévedtem! :-D Akartam és meglett! Persze nem ilyen egyszerűen, mert először el kellett adnom a télikerék garnitúrámat, hogy megtudjam venni a 166-os első Brembo féknyergeit (40.000,-) (meg egyébként sem tudtam volna a 15"-os felniket feltenni már)! Pont annyiba kerültek, mint amennyiért eladtam a kerekeket! :-) Aztán kellett még féktárcsa, ami a Fiat Coupé 2.0i 20V Turbo 305mm-es tárcsája lett a QH-tól (28.000.-), mert ez is 4x98-as! Fékbetétből Delphi (9000,-/garn.) került beépÍtésre! De ezek még nem elegendőek ahhoz, hogy fel is tudjam rakni őket, mert a Brembo nyergek felfogatása nem egyezik a 155 csonkállványéval! Ezért Gery83 kollega segítségét kértem a tartókonzolok (5800,-) legyártatásában! Ha ezek is meg vannak, akkor még mindig nem lehet felrakni a cuccot, mert így a nyergek nekifeszülnének a tárcsákhoz! Ezért kell még 4db 8mm-es távtartó alátét a nyereg és a tartókonzol közé! Aztán 8db 10.9-es szakítószilárdságú M14x1,50-es 40mm hosszúságú csavar (5904,- kedvezménnyel) a nyergek és a tartókonzol felfogatásához + 8 db M14-es alátét (173,-) és 4db M14x1,50-es fémbetétes önzáró anya (1024,-)! És az utolsó dolog, amit el kell végezni, a csonkállványon a tartófülek 12-es furatát felfúrni 14-esre! Nah... így már össze lehet legozni a cuccot! :-)) Egyébként a 17-es gurulók alá pont befér minden! :-) Az egyedüli dolog, amin nem kell változtatni az a gumi fékcső, ugyanis ez szerencsére kompatibilis a Brembo nyergekkel! Sőt, a főfékhenger is maradt a gyári ABS-es 22,2-es belső átmérővel! A légtelenítés meg annyiból áll, hogy először a nyereg belső felét kell légteleníteni, utána pedig a külső felét! :-)
És ez a projekt nem jöhetett volna létre Gery83 kollega nélkül, akinek hatalmas nagy köszönettel tartozom a féktárcsák és betétek beszerzéséért és a tartókonzolok, ill. a távtartó alátétek legyártatásáért! Plussz még azért is, mert elviselte az állandó telefonos zaklatásaimat! :-DD Köszi mégegyszer! :-)
A Brembo matricákért (1000,-) pedig GT kollegát illeti elismerés! Köszi, nagyon szépek lettek! :-)

('98 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V AR34301)

Eladva 2018.05.23-án Vitaprix Cartársnak!

Valami különös okból kifolyólag az előző Szlovén tulaj kivágott a hátsó sárvédő textilbetétjéből egy szép darabot a felső ívből. Emiatt esőben mindig beverte a forgó kerék a vizet. Közeledett az ősz, nyakunkon a tél, ezért sürgőssé vált a csere... Nemis olyan hosszas keresgélés után második nekifutásra Phon kolegánál lapult a megoldás, egy bontott textilbetét formályában :) Gyorsan meg is köttetett az üzlet és pár átszállással megérkezet az "új" betét. Mindenféle különösebb gond nélkül bebírtam építeni a régi helyére, minden klappolt, egyedül a csavaroknak kelett készítenem müanyag alátéteket (fém rozsdásodik).
Hamár kintvolt a betét, megigazítottam a hátsó lökősömet is, mivel fél centivel lejebb volt. Így most már fixebb is minden :)
Örümmel vetem észre, hogy korróziónak nyomát sem találtam (kopp-kopp-kopp)
Maradtak még az első betétek cserére, azok is megvannak, csak elkéne őket hozni rokontól :) Talán jövő héten...az acélfelnieimmel együtt, mert még mindig a nyári gumikkal feszítek :(