Blog
Végre sikerült ezt is megcsinálni, innen még egy köszönet Csöri-nek, aki végre ki tudta venni a rádiót, így röpke 1 óra alatt végre össze "nőgyógyászkodtam" az egészet, és remekül szuperál! :) Köszönet Kareszkának az alapanyagért, innen üzenem, hogy többet nem fogsz csuklani brate! ;)


Az elsö nagyobb fagy beällta elött meg elgurultunk egy mosoba es megejtettünk egy öszi mosäst.
Mellette kielemeztem hogy milyen szinü is lett a logo a kocsi orrán :)
Most akkor zöld, vagy lila,vagy fekete nemtom :)
Fentvannak az uj szelepsapeszok is.Alfa felni Alfa szelepsapi...








Már többször felvetődött, hogy pontosan milyen kábel és szoftver segítségével lehet kiolvasni az autó központi egységét. A 145/145 (és a 155 is) 3 pólusú Fiat interfésszel rendelkezik, így amit venni kell:
- Fiat - OBD2 átalakító kábel (1.kép), pl innen
- OBD2 - USB/ VAG KKL interfész kábel (2.kép) pl. ez itt
A szoftver amit én használok: FiatEcuScan
A szoftver full okos, többet tud mint egy átlag Fiat szervíz kiolvasója, ez már bebizonyosodott. Mint ahogy az is, hogy a free verzió sajnos nem mindent olvas, többekközött az 1.8 TS-t nem olvasta, így TS-hez érdemes túrni egyéb progit, vagy ehhez törést. Netán előfizetni :-)
JTD-t, m-Jet-et prímán olvassa, nagyon hasznos segítség a hibamegállapításban, vagy csak ha kíváncsiak vagyunk az autónk állapotára.
Használata: A két kábelt összedugjuk, a 3 pólusút rádugjuk az autó megfelelő portjára (engine, airbag, ABS), a piros csipeszt az akksi + sarura.
Ezután első indításnál a honlap alapján konfiguráljuk az USB-serial portot. Kiválasztjuk az autó/vezérlő típusát, gyújtásra tesszük a járgányt és nyomunk egy Connect gombot.
Fontos, hogy az engine interfészen ne akarjunk légzsákot kiolvasni, nem fog sikerülni :-) A 3 pólusú interfész nagy előnye a 145/146-nál , hogy külön van a motornak (motortér, anyósoldali csati), az ABS-nek (motortés, sofőroldali csati) és a légzsáknak (középkonzoltól jobbra eső textilburkolat alatt).



Ezt azért rögzítenem kell...remap óta még nem néztem végsebességet, tegnap megtettem. Volt egy kis hátszél, de már miért legyek olyan, hogy szembeszélben próbálkozok. Szóval így GPS szerint 202-vel robogott a kicsikocsi, ami nem rossz. Kipróbáltam, mostmár tudom, de asszem nem erőltetetem túl sűrűn, nehogy baja legyen a gépnek. Szükség van rá, nem állhat meg.
Felkerültek a téli Lancia Speedline kerekek '89-ből. :-) Centírozásnál egy kicsit ette a súlyokat. Lehet tél végén görgőzés lesz. Könnyebb lett vezetni a kisebb kerékkel. Lehet megy a háztól a 17"-os kerék. Sajnos lemaradtam a 16"os változatáról. :-S
Fényképgépet nem vittem, emiatt nem tudtam megörökíteni az idei év utolsó nagykerekes pózát, amikor beül a kerék a kasztniba. Durván nézett ki pedig. Az esti pakolásnál viszont kattintottam párat. De már itt is sötét volt. Sajna az ülésfűtésem még most sem jó.
Felnik szépen elpakolva.



Ebben a szeszélyes őszben az elmúlt héten talán az év utolsó kellemes idejét mi másra is használhattam volna mint egy kiadós autóápolásra!:-)
Kapott egy kis samponos mosást,polírt,majd a gumi részek szilikonos kenését és végül egy teljes belső tisztítást!Nem mintha koszos lett volna csak a téli álomra tisztán illik menni. :-) Néhány kép az erdményről:







Sajna ma az izabella- hídon váratlanul leállt a nyavalyás és egy kisteherautós " rámtolt " egy segédmotorost :( ( mentőhívás lett a vége ), sajnálom szegény motorost :(
biztosító 91000.- ra taksálta a csocsi javítását.
Komáromban a benzinkutra érve egy fura érzésem volt,mintha valmi váratlan dolog történne velem.Tankolás közben átnézek a kút másik oldalára és egy régi kedves ismerősöm(Marián Szlovákiából) 33-asát megpillantom.(Már többször előfordult velem ,valahogy megérzem ha egy Alfa a közelembe kerül,ez gondolom már a fertőzés jele lehet).Itatás után félreálltunk és meg is tartottuk az évadzáró(igaz csak 2 személyes) Alfás találkozonkat!Jöjjön néhány foto az eseményről:



Az "első" kötelező olajcsere megtörtént!
Km:176200
A cudar időre való gumik felkerültek! Szeretem cserélgetni a kerekeket mindig kicsit máshogy mutat az autó a téli kerekekkel, máshogy a nyári készlettel. :-D
Érdekesség: az előző téli ciklusban 760 km mentem az Alfával ;-o, most sem tervezek többet, a hó és latyak nem nekünk való, ilyenkor pálmafákról langyos szellőről álmodozunk!
