Blog

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-11-03

Amúgymeg hogy legyen pozitív kicsengés is, nem volt fölösleges az a tartóbak csere!
Autópályán olyan halk lett az autó, mint még soha. Nagyon csendes...lehet még az utolsó, jobb első motortartót is kicserélem hamarosan.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-11-03

A kopogószellem eltűnt, vagyis csörgőkígyóvá vált. Nehéz a szellemírtók élete, manapság könnyen mutálódnak ezek a lények...
Első futóműjavítás utáni utamról hazafelé kiálltunk egy pihenőbe Debrecentől úgy 100km-re. Hallottam valami fura zörgést...csak reméltem, hogy a parkolóban röcögő Ducatoból jön. De nem. Az Alfából jött. Amennyire fülre hallottam, jobb alulról. De hallatszott igazából balról is. nyugtáztam, hogy biztos a kipufogó hővédője. Pihi után téptünk haza 150-nel. Másnap vittem el a szerelőhöz, hogy ugyan keressük már meg azt a rezgő lemezt, mert idegesítő. Hát nem lemez rezgést hallottam, hanem a főtengely szíjtárcsa van meggyengülve.
A gumi ki van repedezve, egy helyen ki is szakadt már, és a motor rezonanciájának ütemében odaverődik a vezérműszíj borítás öntvényéhez. Tehát mozdul tisztességeset. Megrendeltem minden cuccot Erhardtól hozzá, akkor már komplett vezérléscserét csinálunk.
Ahogy elnéztem a hosszbordás szíj állapotát és a görgőket, ennyit bírnak. 80e km-t futottak, és vállasra koptak a görgők, szanaszét repedezett a hosszbordás szíj. Nem vagyok boldog, vannak autók, amik 140e-t tényleg úgy elmennek egy szíjszettel, hogy felé se kell nézni. Itt 80 fölött több, mint rizikós.

>> SzervizTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2010-11-02

Ma elindultam Zsámbékra az Alfa Kontakt-hoz, hogy kiderítsük a légzsák hibák okát, de Zsámbékon egy kereszteződés előtt az autó leállt, és nem indult újra! :o( Először gyanakodtam a benzinre mert ugyan negyedig jelezte a műszer de hátha ennyit csal gondoltam.) Miután vettem benzines kannát és benzint (szerencsére ott volt a kút az út túloldalán) betöltés után sem indult. Azután a sokadik próbálkozás után csak beindult! Közben a szervizből is megérkezett a segítség. A Hiba nem a benzin hiány volt! Hanem Alapjárati motor, Alapjárati jeladó, valamint lambdaszonda. Valamint ha már úgy is ottmaradt az autó kicserélik az első szélvédőt is mert az is repedt volt már és így a vizsgán már gond lett volna.

 
>> SzervizTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2010-10-30

Műszerfal világítás izzócsere után égve maradtak a légzsák visszajelző lámpáim!

 
>> EseményGabesz // Alfa 146 1,6 ie // 2010-11-03

Eladósorba került a több, mint 6 évig használt kis 146-om :( Nem kapkodom el... Fáj a szívem érte.
A hét folyamán kicsinosítgatom kívül-belül.

 
>> Szervizgstup // Alfa 156 1.6 16V TS // 2010-11-03

Nem lesz egy könnyű menet,volt minden....

Fék+lengéscsillapító mérés
Futómű átvizsgálás vizsgára
Zöldkártya diagnosztika/hibakód olvasás
Első fékbetét igazítás
Hátsó fékbetét
Hátsó féktárcsa
Hátsó stab. pálca
Jobb hátsó kitámasztó rúd
Keresztkitámasztó rúd csere
Stabilizátor szilent csere-J.H B.H.
Stabilizátor csere J.H. , B.H.
Fékbetét/tárcs csere bal és jobb hátsó
Fékcsőcsere bal és jobb hátsó
Futóműállítás elől-hátul
Fényszóró állítás
Műszaki + zöldkártya

Összesen "csak" ennyi volt...

 
>> EseményGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-11-03

Hazaérkezett az új vas :D Eredetiség vizsga megvan, hátravan még az átírás, biztosítás, forgalmi-csere.
Még csak ismerkedési fázisban vagyunk . Eddig nagyon tetszik az autó :) Nem bántam meg. A kisebb változtatások már körvonalazódnak bennem, de ezekkel még várok, először a szükséges alkatrész cserék következnek: olaj, szíjak, stb. Utána járunk majd, hogy miből jön rossz úton a kis kopogó hang elől. Továbbá van egy apró horpadás a bal hátsó ajtón, szerencsére a fényezés nem sérült, és van egy kicsi sérülés a jobb hátul a lámpa alatt. Ezek kis esztétikai dolgok, tavaszig így marad. Még meg kell keresni, hogy a tempomat miért nem működik, és a fedélzeti comupter kijelzője miért nem látszik, ha megy a fűtés.

 
>> Egyébvzsiros // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-02

A nagy érdeklődésre való tekintettel:
- A tempomat csatlakozó a kormánymű alatti kábelkötegből volt nálam visszahajtva, a szerelő onnan vadászta elő, olyan nőgyógyász mozdulattal.
- A bontóban vásárolt karon olyan 20-25 cm kábel volt (csatlakozóval), így bőven összeért
- A tempomat lámpa a középső visszajelző panelen, kis zöld ledként jelenik meg. Egy stilizált kmórát ábrázol.
- Képeket csinálok később (holnap napfényben) - akkor rakok fel

Mindenkinek info: annyit még kiderítettem, hogy a frissített belsejű 156-okra igaz ami itt leírva vagyon. A régiekből hiányzik a kábelezés.

A tempomat csatlakozója (köszi GTPeti;-) ):
http://img217.imageshack.us/img217/4783/spa0014mz0.jpg

 
>> Egyébkond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2010-11-02

Végre bekerült egy fejes: Pioneer DEH-2200UB, így nem kell tovább árválkodnia a négy csipogónak. Nem egy komoly cucc, de a célnak tökéletesen megfelel és szépen szól. Egyúttal felkerültek a téli papucsok, mivel mostanában már többször 0 fok alá ment a hőmérő higanyszála a reggeli órákban.

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-10-31

Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..

Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.

Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.

Hát erre volt jó pár óra szabadság..