Blog
Valami különös okból kifolyólag az előző Szlovén tulaj kivágott a hátsó sárvédő textilbetétjéből egy szép darabot a felső ívből. Emiatt esőben mindig beverte a forgó kerék a vizet. Közeledett az ősz, nyakunkon a tél, ezért sürgőssé vált a csere... Nemis olyan hosszas keresgélés után második nekifutásra Phon kolegánál lapult a megoldás, egy bontott textilbetét formályában :) Gyorsan meg is köttetett az üzlet és pár átszállással megérkezet az "új" betét. Mindenféle különösebb gond nélkül bebírtam építeni a régi helyére, minden klappolt, egyedül a csavaroknak kelett készítenem müanyag alátéteket (fém rozsdásodik).
Hamár kintvolt a betét, megigazítottam a hátsó lökősömet is, mivel fél centivel lejebb volt. Így most már fixebb is minden :)
Örümmel vetem észre, hogy korróziónak nyomát sem találtam (kopp-kopp-kopp)
Maradtak még az első betétek cserére, azok is megvannak, csak elkéne őket hozni rokontól :) Talán jövő héten...az acélfelnieimmel együtt, mert még mindig a nyári gumikkal feszítek :(




Megjavítottam az alsó kuplung munkahengert, kapott egy javítókészletet. Az eladott Puntomból maradt egy garnitúra téligumi felnire szerelve, zsír állapotban. Ezek is felkerültek az autóra. Egy kis malőr, a két hónapos állásban teljesen lemerült az akkumulátor, így nem tudtam ellenőrizni, hogy a kuplung kiemel-e. Látásra jó, majd meglátjuk, ha lesz időm feltöltöm az akksit, és beüzemelem.
Megosztanám a tegnapi nap sikertörténetét!;-)
Régóta szemezek a termpomattal, piszok kényelmes a 156 ülése, de a folyamatos gázon tartott lábam 2 óránként begörcsöl, és meg kell állnom - pedig fáradt még egyáltalán nem vagyok.
Beszéltem Zolival (Kispest elég közel van hozzám;-) ), az volt a véleménye, hogy ha szerzek tempomat kart, valószínűleg gond nélkül be lehet tenni, és egyből működni fog.
Nagy nehezen szereztem (a péceli bontóból 15k HUF-ért), Zoli ingyen beszerelte (oké 10 perc volt, de akkor is jófejség, na). És lőn csoda:
1.: kábelezés benne volt a kocsiban
2.: a visszajelző led is benne volt, és működik is
3.: szoftveresen is minden ok
Szóval van ezennel tempomatom, és a legjobb, hogy 15ezres befektetéssel még emeltem is a kocsi értékén, egész szépen;-)
Ma felkerültek a téli kerekek. Kriszking cartárstól sikerült beszerezni az acélfelniket még szeptemberbe.Örültem neki, hogy olcsón sikerült hozzájutni( 20000Ft) :)), aztán pár hétre rá kiderült hogy elkaptak gyorshajtásért :(( +30000Ft. Ma megvettem rá a gumikat Semperit Speed Grip 185/65 R15 szereléssel együtt 64200Ft.
Ma elkészült az ismét megkomplikált futóműszervízelés.
Úgy volt, hogy csak szilentezni kell az első lengőkarokat, de csak kiderült a szétszedéskor, hogy a talpasok is készen vannak. Ott voltam az átnézéskor, tényleg nem adta ki megemelve a kis gonosz, nem moccant semerre. Szétszedve meg vagy egy centit...
Úgyhogy a szilentkészletet félretettem a következő alkalomra, és gyorsan szereztünk két lengőkart. Holnap kell a verda, úgyhogy nem értünk rá sokat jógázni az ügyön.
Végül cserélve lettek az alábbiak:
első lengőkarok
jobboldali kormányrúdfej
bal első motortartó bak
bal hátsó lengőkarcsapágy
olaj, olajszűrő
Egészen korrektül egyben van érzésre az autó, sokkal finomabban
veszi a döcögős utat. Most nagyon korrekt a futómű, nincs az a kellemetlen
szétrázza a belem érzés. Ennyit számít, hogy hangtalan. Persze a kormányzáson
is éreztem már, hogy nem az igazi, most elmúlt az a fura nyúlóssága ami az utóbbi
időben már érezhető volt. A kedvenc körforgalmamon 10-zel gyorsabban mentem át, mint szoktam :-)
Holnap pályán is kíváncsi leszek, hogy mekkora a különbség. Ennyire egyben nem is volt még nálam sose.
Jövőhét: fékgenerál
2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.
Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.
A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km
Mai napon friss műszakit kapott a vas csontnélkül újabb két évig rohangálhat.
Hát el jött az ideje hogy a futóműhöz is hozzá keljen nyúlni:-}Nyöszörgött,kopogott,és elkezdte enni a jobbos gumi belső szélét:-{Meg hát jön a vizsga!Ki kellett cserélni a két felső lengőkart! (205500Km.)