Blog

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-08-15

Ma sikeresen elkészültek a kocsimmal. Hazahoztam tesztelni picit, aztán majd még fékolaj és szervoolaj cserét megejtik később, plusz visszakerül az alsó motortérburkolat. Erő van benne, a hangja is jónak tűnik.

 
>> SzervizTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2009-07-03

Vezérlés csere 90 ezernél meg volt kapot minden böl vadi ujat!

>> SzervizTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2009-09-02

Ki cseréltem egy pár dolgot!Kapott uj féktárcsákat elöre:Steinhof sport féktárcsa,hátra brembo utcai uj betéteket elöl hátul A.B.S és a fékfojadékot is le cseréltük Ferodo 5.1 racingre! Ezen kivül kicseréltem a lengéscsilapitpkat elöl hátul Magnetti Marelli. Plusz kapot 6 új gyertyát az is uyg volt hogy Magnetti Marelli lesz de sajnos nem volt igy kopot hejette Championt!

>> SzervizGyozi155 // Alfa 155 Q4 // 2009-09-02

Kalocsán a gyorsuláson elszállt a hűtő!
Vadi új Valeo került a helyére...

 
>> SzervizSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2009-09-02

Tegnaptól újból rendesen megy a szerkezet! Köszönet ezért többek között, de elsősorban Zé. cartársnak!
Úgy kezdődött, hogy észrevétlenül egyre lomhább lett az autó, majd a végső stádiumban reggelenként a hideg motor el se nagyon akart inulni elsőre. A második indítás után látszólag rendes (kissé emelt) alapjárat volt, de terhelés hatására fulladt, torpant és visszadurrogott a szívócsőbe a motor. Az üzemi hőfok elérése után megszűntek az előbbiek, ám egy langy-beteges-nyúlós menetteljesítményű állapot állt be. A fogyasztás megnőtt, a kipufogógáz szaga is jellegzetesen büdös volt. Az i-re a pontot az tette fel, mikor az Üllöi úton a szélső sávból 60-nál harmadikban padlógáznál egy SX4 vígan beelőzött.....
A hibatároló kiolvasása után P0170 és P1173 kódok maradtak, melyek a keverékképzéssel vannak összefüggésben. (Részletesebben a kódokról itt: http://www.mobydic.hu/info_text.htm#o389846294puf148 ). Mivel már a lambda szonda sincs a helyzet magaslatán, így erre és az LMM-re koncentráltam. Az LMM csatlakozójának lehúzásával egyébként pofon egyszerűen (így utólag) diagnosztizálható volt a hiba. Érdemes tehát egyből ezzel kezdeni, ha hasonló a jelenség. A lehúzás után ugyan befecskendező hibajel égett a műszerfalon, viszont határozottan jobban ment a kocsi. Természetesen elkerülhetetlen volt új LMM beépítése. És itt jön a lényeg CSAK eredeti, azaz Bosch LMM-t szabad beépíteni, mert az utángyártottal NEM oldódik meg véglegesen a probléma. A Bosch azonosító leolvasható az autóban lévő LMM-ről, persze amennyiben az még nem cserélt. Az enyémben az eredeti volt 0280 218 019 számú. Ha bizonytalan vagy ezt illetően érdemes a Bosch honlapját felkeresni és ott pontosan megtalálod, hogy mi kell. Sajnos nem olcsó mulatság, de ami jár az jár!
Mostmár jöhetnek nemcsak SX4-ek!!!

>> Autóápolászappali // Alfa 156 1.6TS // 2009-09-02

A tetőn lévő foltot és a jobb küszöb rozsdásodást megjavíttattam fényezés útján, majd Bellám kapott egy teljes polírt.

 
>> SzervizZsifino1 // Alfa 155 2.0 TS 16V Sport // 2009-09-02

148650 Km, és egy teljes kuplungcsere, kinyomócsapágyastól, mindenestől.
Juhhé, Ilyen puha, lágy még sosem volt a kuplung.

 
>> SzervizZsifino1 // Alfa 155 2.0 TS 16V Sport // 2009-09-02

148450 Km-el az első méterek megtétele után mindkét első lengéscsillapító és stabilizáló rúd (meg a szokásos sallangok) cserére kerültek. Most nagyon fasza az eleje.

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa 33 1,4i // 2009-09-01

Meg volt a műszaki vizsga zöldkártyával. Igazából simán átment. :)))

Amit cserélni kellett előtte az a két hátsó féktárcsa betétekkel együtt.

>> SzervizDavidian // Alfa 156 1.8TS // 2009-09-01

2009. 07. 23-án vásároltam a kicsikét és ami ilyenkor kötelező azoknak neki is álltam. Olajcsere? Pipa. (Selenia 20K ALFA ROMEO 10W-40) Olajszűrő? Pipa. Kicsit csörgött a katalizátor, úgyhogy "meggyógyítottuk". A silentek kicsit nyekeregnek, ezért megemeltük és kapott szilikont... ... nem segített. Szét kell majd szedni és úgy megcsinálni, ha így sem megy akkor csere. Ezek eddig filléres dolgok voltak, az olajat leszámítva. (olaj:11090, olajszűrő:1190, a többit ingyé csinátuk a haverokkal) Volt még gond a műszerfallal, hol mutatta a sebességem, hol nem, hol volt fordulatszámmérő, hol nem. Ez azért bosszantó hiba => szervíz. Találtam egy jónak tűnő autóelektronikai szervít. (Utánajártam és érdeklődtem, nem adom oda akárkinek a kicsikét) Végül el is vittem a Bubuvill-be, ahol egy napot töltött, végül teljesen gyógyultan távoztunk. Teljes kábelezés csere volt, mert ami rossz volt az evidens, hogy csere, ami meg rosszul nézett ki, az meg rossz lesz, úgyhogy az is csere. Az egész pontosan 18500Ft-omat emésztette fel, de most jó, ergó megérte.
Ami még hátra van.
Le kell cserélni a vezérműszíjat, a feszítőgörgőt és minden odavalót. Erre azért van szükség, mert nincs szervíkönyve a drágának és így nem merem bevállalni, hogy "Ejj ráérünk arra még!". Csere és pont. Ha ez megvan akkor már csak csinosítgatnom kell, az amúgy is jóképű Rómeót.