Blog
Régóta tervbe volt véve (mivel nélküle vettem) a szőnyegszett beszerzése. Több helyen is megkérdeztem és több ismerőst is mire eljutottam Punischer Cartárshoz, aki végül csináltatott nekem méretpontos szőnyegszettet feketét és természetesen piros varással nagyon jó áron. Nagyon tetszik és ezúton is szeretném megköszönni a segítségét.





Nem, egyszerűen a 15"-os felnit nem erre az autóra találták ki. Emészthetetlen számomra a látvány. Hirtelen felindulásból elkezdtem árulni a kerekeket, és meglepően gyorsan akadt is rá vevő. Úgyhogy az összeget gyorsan vissza is forgattam a kerékbe. BeeGee árulta a 16"-os alufelnijeit (10000 Ft/db), arra lecsaptam. Weho ismeretségi körének köszönhetően pedig eljutottam egy sráchoz, aki alig használt téli gumikat eléggé baráti áron adott el nekem. 7000 Ft-ba került darabja a Continental ContiWinterContact TS810-es gumiknak 205/55 R16 91H méretben. Évekig tudom majd ezeket még használni.
És hát a látvány sokkal kellemesebb a szememnek... :-)

2009.11.04. Új garnitúra téli gumi. A lekerült nyári mind kuka, sőt az egyik felnit hegeszteni és görgőzni is kellett.
2009. november elsején került hozzám, óra szerint 167.500 kilóméterrel.
Eredetvizsga, átírás, törzskönyv, forgalmi, kötelező... 116.000 forint.
Az eladó infoi alapján kb. 5000 kilóméterrel ezelőtt kapott olajat (Selénia), ugyanakkor fékbetét és hátsó féktárcsát is cseréltek. Ezen kívül cserélt: 2 db kipufogó rezoncsövet, termosztát kapcsolót, jobb oldali külső és belső féltengely gumiharangot.
Amire felhívta a figyelmet, az az időszerű vezérműszíj csere. Amire nem is kellett felhívnia: kicsit kényelmetlen, hogy a kuplungot néhány váltás után spiccel vissza kell húzni (munkahenger?).
Ezen kívül a karosszérián van egy-két szépséghiba, belül pár törött kapcsoló, könyöklő, kopott váltógomb és alkalomszerűen felbukkanó légkondi hibaüzenet.
Ma voltam zöldkártyán. Sikeresen elköltöttem 7280Ft-ot :) 1 évre ez is letudva....
A szintjelző problémája miatt ugye belemélyedtem kicsit a csomagtartóba. Sajnos észrevettem hogy az AC környékét eddig nem vettem kezelésbe, és ez meg is látszik rajta. Elég ratyi állapotban voltak a csövek, és a szorító bilincsek. Vettem is ezekból újat, majd nekiláttam a nagytakarításnak. Eközben vettem észre, hogy a nyomó oldali benzinvezeték csatlakozója (kis műanyag 'pöcök') a tetején ki van kopva - ugyanis valami barom valamikor, valamiért rátett egy szorító bilincset, ami kikoptatta, és a tetején szivárgott a benzin.. Szerintem -1L/100 km. Mivel a kis pöcköt beszerezni elég nehéz, ezért megheggesztették a tetejét, átmeneti megoldásként. Persze próbálok bontóból ilyen pöcköt szerezni. Vagy ha kell a bontott szintmérő mégis, majd küldetek Maklárral ilyet is.. :) Addig marad így.
Tankolás után a műszer fekve maradt (azaz üres tankot mutat). A szintmérő megfáradt. Nagy nehezen sikerült kivenni, mintha le lett volna tapadva, és kicsit érdekesen állt a vezetéke a "majré lámpának" is. Ezeket megigazítottam, és visszaszereltem de gyújtás ráadása után ugyanúgy fekszik a mutató. Mivel még nem raktam össze teljesen azt a részt, így megigazítom mégegyszer, illetve kimérem az ellenállását. Vagy marad a bontott 2000-ért, bár még kábelezési probléma is lehet szerintem.
4 Db Dunlop téligumi: 34.000,- Ft
szerelés: 6.500,- Ft
Azért ha összeadjuk azt az 1-1 mm-t amik ezek engedtek akkor nem csodálkozom hogy kerék beleért a kerékjáratba.







