Blog
Ma volt egy kis beszélgetésem az autószerelőmmel. Végre szétbontotta a blokkom...
A 2. hajtókar eltört, a csapágya meg felmarta a főtengelyt. Mivel eléggé ramaty állapotú a motorom bele, így a gyűrűzés önmagában nem lesz elég, fel is kellene fúrni, stb... Alaphangon 110000 kemény magyar forint, plusz a szükséges alkatrészek, munkadíj, sötöbö...
Mondtam a mesternek, hogy ennyiért az én motoromat biztos hogy nem fogja kókányolni.
Alternatívákat keresek, úgy tűnik rá is leltem. Majd a következő írásomban részletesen ki is térek rá. :)
Most látom és döbbenek rá, hogy majd' egy hónapja semmi írás :-(
Éppen nem azt jelenti, hogy semmit nem csináltam, de látványos előrelépés sem történt...
A kiszemelt - és hallomás alapján az ideálishoz közel álló - lakatos sajnos bemondta az unalmast, egyenlőre komolyan elgondolkodtam azon, hogy effektíve házilagosan menjen a dolog. A legnagyobb akadály, hogy keresztapámnál - ahol lenne áram, flex, hegesztő, no meg némi gyakorlat és még kéziszerszám is kerülne - nincs hozzá "ingatlan" :-(
A garázsba először is be kellene vezetni az áramot : ez nagyon körülményes, sajnos az öregasszony távollétében kivitelezhető csak a lakatolással együtt és erre mostanában semmi remény...
Áthidaló megoldásként szóba jöhet keresztfater egyik alkalmazottja, nála a gyakorlat + az infrastruktúra (felszerelés aknás garázzsal) is megvan, feltehetőleg figyelembe venné az elképzeléseimet és anyagiakban sem lenne vészes, keresztapám szükség esetén pár nap fizetett szabadsággal támogatná a projektet...
Egyetlen probléma, hogy Miskolctól pár kilométerre van a "telephely", de szerintem szakaszosan akár így is kivitelezhető lenne a meló...
Mindenesetre a verda "szétbombázva" várja, hogy történjen valami. Közben a csomagtartó alján és a zárhídnál, illetve a küszöbön is elkezdtem feltárni a csúfságokat - éppen akad belőlük egy-kettő :-(
Pl. a baloldali lökhárítóbak alatt is van egy kis "elhalás", a rosszabb, hogy a kasztnira hegesztett anyacsavarok leváltak majd' mindegyik rögzítési pontnál, kemény meló lesz minden egyes csavar kioldása:-(
A Pininfarina-felirat eltávolítása sem történt még meg.
Ma majdnem beszéltem a sráccal, tényleg csak percekkel kerültük el egymást :-)
Szerintem holnap felkeresem Miskolcon, hátha lassan nekiugorhatnánk ;-)
Közben egy hengerfej-felújító (minimum szelepszár-szimmeringező) projekten is agyalok, ugyanis 5000 km alatt elfogyott 1,7 L olaj, ráadásul 20W-50-ből! :-(
Egyenlőre bízom benne - ezt még kompresszióméréssel is biztosabbá akarom tenni - hogy a blokkhoz nem kell nyúlni, illetve megúszom a teljes motor ki-és beszerelést.
Egyenlőre tüneti kezelésként vettem 2 liter olajat :-p
Tegnap kis pincei rendrakás után nekiugrottam a sofőri "Rekszinek". Érdekes, hogy az első bátortalan mozdulatok után automatikusan jöttek elő a fogások és szinte percek alatt kint volt a fejtámla, illetve lent a támla hátsó huzata.
Ma a támlabélést szedtem ki és nyúztam le - egyenlőre meg is állok itt, mivel a legelső feladat megállapítani, milyen anyagokkal lehetne a felújítást megcsinálni és ez a két huzat mind a 3 féle anyagot tartalmazza. Sajnos mindegyiken (a bőrszerű , a gyöngyvászon-szerű és a mintás anyagon is) találtam el nem tüntethető szakadást, vagyis elvileg legrosszabb esetben újra kell húzni mindkét teljes ülést, másképpen: ha bármelyik anyagból találok meggyezőt, az nagyban csökkenti a projekt anyag , munkadíj -és időigényét...
Ja, majd' elfeledtem ! : a B2 ajtóval is szépen elszórakoztam, mivel nem tetszett az illeszkedése, illetve már korábban a zár kasztni-részénél láttam, hogy a furatok ki vannak tágítva mindenfelé és még így sem áll rendesen az ajtó - sajnos ez elég rossz dolog, ugyanis pont ott volt törve. Folyamatosan él bennem a gyanú, hogy valamit szarul csináltak meg, de nem bírok rájönni, pontosabban a hátsó sárvédő rosszul helyreállítása lenne az egyedüli magyarázat, az viszont egyrészt annyira összetett elem, másrészt sehol nem látok toldást- javítást, hogy nagyon gyárinak tűnik... Ellenben az ajtó pontatlan beállítása - ami cserés volt - magyarázat lehet, meg is próbálkoztam korrigálni - egyenlőre sikertelenül :-(
Ma összeszedtem magam és bemásztam a GTV alá. Nem volt egyszerű, mert előbb a garázst kellett úgy rendbeszednem, hogy legyen hely az autó körül. Mióta saját garázsom van és nem bérlem (5 éven keresztül béreltem a GTV-nek a garázst, hihetetlen!) tele van egyéb, nem autós homival.
A bemászás célja, hogy kicseréljem a kuplung mukahengert. Minden flottul ment. Drótkefe, az elmaradhatatlan WD 40, várakozás, és minden oldható kötés - a nevéből adódóan de sok tapasztalatal ellentétben - oldódott. A régi munkahenger hüvelye eloxidálódott a sok állástól.:-(Ezért eresztett maga alá. Az Ali-féle munkahenger hibátlan, így pikk pakk be is építettem.
Egyetlen probléma adódott csupán és ez nagy csalódás. A 21 fontos fém kuplungcsóvem fittingjei nem passzolnak a munkahengerhez. Nem is értem! A gyári cső két végén eltérő fittingek vannak, a Goodridge-en azonosak. Meg se próbáltam összerakni, úgyis csak folyt volna. Kár, mert fölösleges pénzkidobás volt, és szerettem volna ha felkerül. A fékcsövekkel majd későb foglalkozom. Gyors egyszemélyes légtelenítés és....
...indítás. Az autót szeptemberben tettem le. Egyszer beintítottuk, mikor egy leendő vevő jött megnézni még valamikor év elején. És ma. EXXIDE MAXXIMA be, starten és wromm. Mintha nem is egy 25 éves autó lenne! Egy álom. Kiálltam, letörölgettem a szélvédőt - vastag por van az autón - és úgy rendszám minden nélkül tettem pár kört. (Előtte persze mg ellenőriztem a folyadékokat, minden rendben találtatott.)
A GTV továbbra is egy ÁLOM! A hangja meseszerű. A nyomatéka felülmúlhtatlan. A futóműve pazar. És a formája...nekem tökéletes. Direkt elmentem az ABC óriási kirakata előtt, csak hogy bevizualizáljam. Régen is órákon át tudtam nézni, és nem veszített a fényéből most sem. Hihetetlen, hogy milyen hatást bír gyakorolni rám egy autó, ami az enyém már jó rég óta, de mégis. Elképesztő ez a jármű. :-)
Jövő héten vizsga!



Nagyon szépen visszaesett az olajfogyasztásom a 10W60-as olajjal, most már nyugodt vagyok és jól alszom!!
Meglátogattuk Geri és Alfater szerelőműhelyét, hogy elvégezzék az olajcserét. A Selenia ami benne volt 19000 km alatt szinte semmit sem fogyott, így nyugott szívvel bólintottam rá, hogy legyen megint Selenia Alfa Romeo 20k. Cserélve lett még az olajszűrő és a levegőszűrő is.
Már egy ideje égett a check engine lámpám Geriék ezt is kiolvastatták. Kiderült, hogy légtömegmérőm gyengélkedik. Legközelebb ez is orvosolva lesz.
Óra állás: 112000km
Ismét nekifutottam eladni a Birodalmi Cirkálót...Nem könnyű!
Pedig most még 100.000 Ft kp-t is adok hozzá!
Szívem szerint megvenném azt az autót, amit a kereskedő barátom ajánlott:
AR 159 SW 2.4 Mjet, autómataváltós, barna belső, bordó fényezés, mindez 4.5 M Ft...
Na de addig marad az öregasszony (Alfetta néni)!

Sajnos ismét megmakacsolta magát úgy 40-50 ló. Nemigen akart menni, 2-ben rángatva gyorsult, cserébe viszont csak 8,7-et fogyaszott. Megpróbáltam lehúzott LMM-mel, hát ég és föld, ment mint állat, csak nem volt alapjárat, megpróbáltam lehúzott lambdával is, úgy nem volt változás. Szóval LMM. Kapott féktisztítót gazdagon plusz egy 15 percre levettem az aksisarukat, resetelendő a compot. Hogy konkrétan e 2 eljárás közül melyik volt hatásos, azt nem tudom, de visszatért a power, szóval egy időre ismét elfeledhetem (remélhetőleg) az LMM cseréjét.
Az elöző tulaj kicserélte a hátsó betéteket!Én most kicseréltem az elsőket is igy most már elől-hátul újak a betétek:-}
Végre fizettek. Persze csak részben. Hosszas idegölő hercehurca, illetve alkudozás után adtak egy kis pénzt. Ebben sokat segített a PSZÁF-vel való fenyegetőzés, és az Allianz QBE-re való ráhatása. Na persze nem annyit amennyire gondoltam, de közel jár az összeg az elképzelésemhez, mégsem az előzőleg megígért 70.000. Már nem volt kedvem további 6 hónapot harcolni a maradék 20000 Ftért, az utánajárás többe kerülne. Persze nem ilyen rózsás a helyzet, mert ezt csak a biztosító fizette ki a saját részét, a XIX. kerület önrésze még nem került kifizetésre. Majd írok a jegyzőnek megint egy panaszt, az szokott segíteni.
Elkészült. (0617) Szuper lett a futóműve nagyon, az új lengőkaroknak és a RAJ hátsó gátlóknak köszönhetően. Nagyon jól tart a kanyarban, nem dőlöngél, szépen fekszi az utat és nem utolsó sorban nagyon jól viseli a kátyúkat. Sokkal-sokkal jobb lett. Úgyhogy az elsőket is kezelésbe vetetem nemsokára.
Az olaj sem a kormányműből 'folyik'. Inkább a váltó lesz a hibás, ami viszont nem olyan nagy gáz, mintha a kormányművet kellene -esetleg- cserélni. Így ha minden igaz, elég lesz a tömítéseket kicserélni, csak ahhoz jól szét kell kapni, ahogy hallottam. - Legközelebb..
Helyére került az üléscsavar. Gergő szerint sem volt gyerekjáték a visszahelyezése, de megoldották. A xenon viszont nem javult meg. Arra azt mondták xenonos hozzáértők, hogy nem biztos, hogy a trafóval van a gond, az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kap elég feszültséget, azért kapcsol le, vagy éppen azért nem kapcsol fel. De csak a jobb oldali..?! Mondjuk ez is magyarázható azzal, hogy az van messzebb az aksitól.. de mire nincs magyarázat? Egyszer kiderül mi a hunyó..
A rezonátor csövet éppen ideje volt már cserélnem.. Kicsit ki volt már szakadva, mert mindig az ér le először az alacsony hasmagasság miatt. Tehát ezért volt olyan érces, fura hangja a kipufogónak onnan alulról, nem pedig mert valahol kilyukadt a dob vagy a cső. Hál' istennek így egy dolog cseréjével megúsztam az egészet. Ami a rezonátorcsőtől hátrafelé van, az pedig úgyis kuka lesz nemsokára.
Ami legközelebbre maradt, az a jobb hátsó elektromos ablak vizslatása, hogy mitől nyikorog. Illetve a jobb első is kaphatna egy automata üzemmódot, hogy ne kelljen azt sem felfelé mozgatáskor végig nyomva tartani, ahogy a bal oldalit sem kell. A 'lefelé'-vel nincs gond, az úgy működik. Elképzelhető, hogy kicseréltetem a most benne lévő (2008.május, Selénia) motorolajat, arra, amit Egom-ban nyertem. Igaz, hogy még nem tettünk meg azóta 10.000km-t vele, de az egy év már letelt, és a nyeremény is itt fog csak álltában tönkremenni, ha nem használom el.. Ami még hátra van, az a vezérlés átnézése. Új vez.mód-ot 99%, hogy kapni fog lassan. Ha pedig a váltó szétszedésre kerül és kitömítik rendesen, akkor lehet, hogy megoldódik a hátramenet-recsegés időszakos problémája is egy váltóolaj cserével. Futóműveshez még nem lett elvíve. Sor kerül erre is, de lehet, hogy csak az első gátlók cseréje után. Igaz, hogy addig kapaszkodnom kell a kormányba és a gumik sem kopnak megfelelően, de jövőre úgyis kap újakat, addig meg csak kibírják. Hát ennyi. Jövő hónapban folyt.köv.
[Költségeim: rezonátorcső ~13.000Ft, munkadíj ~14.000Ft + 1.000Ft]



