Blog
Már a kocsi alatt van kb az autó értéke mégegyszer:fék,futómű,válto,kormányzás,felnik,gumik,kardán,féltengelyek...meg még sok más...pár kép...
Mivel a kipuff egy rakás rozsda volt és a kardan miatt le kellett venni,nekiálltam és drótkefével lesikáltam az egészet,majd rozsdamaróval adtam neki rendesen,végül pedíg hőállófestékkel szebbé varázsoltam! Remélem jó lesz még egy darabig...nyárig...
Tegnap éjjel átléptük a 150 000 km-t. Lekopogom, a kocsi szinte tökéletes, erő van benne, most pár kicsi és egy kicsit nagyobb horpadástól eltekintve még sérülésmentes is.
Fényképet nem tudok mellékelni, mert nem volt nálam gép, megállni nem tudtam, mert nem volt hol, plusz még forgalom is volt, szirénázó mentőautóval bonyolítva. Megpróbáltam telefonnal, de akkor jött a mentő, utána meg már 150001-et mutatott. :D
Ma vettem egy Bosch AeroTwin ablaktörlőt (550/530 mm), mert a régi - igaz olcsó - ablaktörlő nagyon csíkozott, és este az esőben nem sokat láttam. Leginkább emlékezetből és tapasztalatból mentem, mert nem nagyon láttam a sávokat :)
Remélem nálam is beválik az új ablaktörlő, mert jókat hallottam róla
Esemény is lehetne egy műszaki vizsga, de mivel ez egy lassan 17 éves autó, sajna általában szervizként bejegyzendő...
Szóval a vizsga előtt hátsó fékeknél kellett fékerő-szabályozót szerelni, némi berohadást megszüntetni, kéziféket rendbe tenni.
Az ékszíjat cserélték, azt jeleztem előre, hogy furcsán zajong már. Mint kiderült, hiányzott már belőle, épp idejében jött a csere.
Volt olajcsere is szűrőkkel együtt, na nem a vizsga miatt, csak mostanra jött ki, egyben megvolt hát.
Mielőtt a vizsgaállomásra gurultak vele, még a GEORGE idejéből maradt piros rendszámtábla világítást is rendbe tették (újra gyári és szabályos fehér).
Vizsga így rendben volt, főleg, hogy lecsúszott némi kenőanyag is a sötétített ablakok miatt...
Összességében így végül baromi drága lett, az autó értékének kb. ötöde ráment, de ez ezzel jár. A fék baromi jó lett, és összességében most minden nagyon klappol. Már csak el kén elindulni vele valahová jó messzire...
2008.12.05-én megtörtént az ismételt nagyszervíz, amely 2 napot vett igénybe.
Cserélve lett:
Vezérlés módosító
Kuplung; Valeo
Motorolaj; Selenia 20K 10W40
Szilentek
Akkumlátor
És még néhány apróság: bendix, olajszűró, levegőszűrő, a vezérlésnél néhány szimering.
Az összes költségem 138.000 Ft volt munkadíjjal
Km óra állása: 116.280
Tettem fel néhány képet a régi kuplungról.
Még a nyáron kapott egy ütést az olajteknő, azóta fogyogat az olaj. Falcokc-tól vetem egy bontott, de teljesen ép kartert (selespeed hozta el, ezúton is köszi), azt most cserélte ki a Béla. Az új olaj szintén Castrol Edge Sport 10w60 - 9000 km-nél cserélődött. Beszerelte a lemezkéket is, amiktől azt vártam, hogy megszűnik a ciripelés, de nem lett eredménye, mert még mindig zörög valami. Ha már leszedte a kipuff elejét, berakattam egy flexibilis csövet is, hátha ott zörög - hát ez is hiábavaló volt. Átnézte a váltó bovdeneit is, valamivel jobb lett, de még mindig akadozik egy kicsit. Lélekben elkezdek felkészülni egy váltó felújításra, nehogy valahol a prérin adja meg magát. Jó lenne rendberakni mihamarabb, mert szeretnék javítani a váltókar optikáján, és kellene hozzá, hogy ne lötyögjön.
A legfontosabb mindenesetre most a kartercsere volt, remélem az olajszint marad a helyén.
karter 12E
olaj 15E
flexcső 5E
Béla 25E
Abszolút minden a tervek szerint alakul. Leugrott a két hengerfej. Eredmény: 2-4 oldalon van pötimálőr: 2-es henger két kipufogószelepe, 4-es henger két szívószelepe fáradt el a vezérlés szakadástól.
Nem vészes, ez szinte semmi, így megnyugodtam, főleg, hogy a hengerfal álomszép. Semmi váll, sehol ovál kopásra utaló jel, tiszta hónolás mindenhol.
Hétvégén level3: szelepek ki, átvizsgálás, majd mehet össze.
(Erhard nevét előre imába foglalom, ha tényleg tud hozni nekem 16v-s szelepvezetőket, mert azok bizony fehér holló jellegűek...bár még meg sem rendeltem, előbb látnom kell a szelepeket...:) )
Szelepvezetőkön kívül cserélve lesznek a szelepek (mily meglepő?!), a szelepszár szimmeringek, esetleg 1-2 tőke, és a hfej tömítések (ez is meglepő...miért is írtam le ezeket?!....mindeggggy:) )
Mv: 2010.11.28.
Zk: 2010.12.04.
Km óra állás:111000.
Ma este visszakaptam a verdát. Szép lett, jó lett, de nem tökéletes. Habár minden alkatrész új, a sárvédő nem tökéletesen illeszkedik az autó vonalaihoz, a gondos gazda szeme látja a milimétereket itt is, ott is. Nem vészes amúgy, de láthatóan minden illesztésen csalni kellett. A szín szép, a műanyagos munkák tökéletesek, a lökhárító szebb, mint volt. A futómű hivatalosan tökéletes, a torony, lengőkar bekötések jó helyen vannak. A beállítás is jó értékkel sikerült. Mégis mintha húzna jobbra egy hangyányit. Minimális a dolog, valószínű a szilentcserékkel el is fog múlni. De ezt már csak jövőre...
Dec 5. ma felrakattam 4 új Continental WinterContact TS800-at, 185/65r14 méretben. A bal első felnit elküldtem hátra, valószínű nem tett jót neki a kocc, elég nagy súly kellett rá. És láss csodát, az autó egyenesen fut! Végre minden helyreállt..
Dec 6. Egy 20 perces telefonálás közben tenyérrel nekitámaszkodva apránként nyomogatva beállítottam a hézagot a sárvédő és motorháztető közt. Annyi picit pont engedett. Hozzáállítottam a motorháztetőt, így már tetszik :-) Fönt az ajtó, motorháztető sárvédő hármas találkozásnál is kapott egy kis kiigazítást, mostmár ott is sokkal jobb az illeszkedés.