Blog
Végre beszerelésre került az ősszel vásárolt (Waeco gyártmányú) ülésfűtés. Nem volt egyszerű de megérte, baromi jól melegíti a hátsó fertályomat (még kabáton keresztül is) szerintem nagyon hasznos extra! Két állású kapcsolójának köszönhetően van egy gyors felfűtő és egy melegen tartó fokozata!
Az üléskárpitok megbontását rábíztam egy szakemberre, nem akartam, hogy nyoma maradjon a beszerelésnek a képek tanulsága szerint megérte!
A kapcsolók elhelyezése sok fejtörést okozott de szerintem így nem rontja a középkonzol esztétikáját. Egy hiányossága van a készletnek: a kapcsolóból kispórolták a visszajelző fényeket így azt utólagosan beszerzett ledekkel oldottuk meg a színe (borostyánsárga) és mérete hajszálra egyezik a ködlámpa visszajelzőjével!
Az érdemi szakmunkát ketten végezték: köszönet Zolinak a precíz villamossági részért no meg Péternek a kárpitos "részlegen"!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021403t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021404t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021405t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021406t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021407t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021428t.jpg)
Történt, hogy a csajok verdáján lejárt a vizsga. Ahhoz, hogy a kis Merci sikerrel abszolválhassa ezt a 2 évente veendő akadályt, igény támadt a részéről 60.000.- jó magyar froncsira döglődő "apróságok" okán. A vizsga-zöldkártya ( ja, az is time-off lett időközben) kombó 20K-ba került. Szumma 80.000.-
Fentiek apropóján gyorsan megmozgattam agyszerű képződményem kuszamód értelmetlen tekervényeit, konkrétan, hogy: mennyivel is könnyült csak az elmúlt 1 évben a családi büdzsé a 2 ( igazándiból 3, mert februárig a Twingot nyúztuk ) verda hathatós közreműködésével?
Törlesztők+kötelező jelleggel fizetendő sarcok+elég sűrű szervízelések+üzemanyagköltség=HORROR. Le sem merem írni az összeget...
Viszonyításképpen: a mostani autómat megvehetném készpénzzel bőségesen, és rendbetételre is jutna elegendő lé maximálisan... vagy másképp konvertálva: évente 1-2x alkalommal Győzikével és családjával simán ülhetnénk egy repülőn útban valami klassz hely felé 1-2 hétre - pontosan úgy, ahogy az a TV-ben látható tőlük. ( na annál azért jóval kultúráltabban ) Ehelyett azonban csekkek, szervízelések és max. Csepel-sziget. :)
Volt egyik bontódó autóról 4 lemezfelnim. Elég silányul néztek ki, ezért elvittem őket felújíttatni. Szemcse szórták, majd utána por festették. Most szépek és nem utolsó sorban jók!
Gumik is voltak itthon, azokat a 146-ról örökölte a kicsike. Téli kerékkel hoztam németektől haza, ezzel az úttal együtt kb 4-5ezer km lehetett bennük, szinte újak.
Megelégelve a "nem látást" és megszokva a 155-ből a fényt vettem egy xenont ebbe is. 5000K ami fehér fényt ad...
Sikerült vennem (1128) a Homasita autóalkatrész áruházban egy hóláncot, ami ha elakadok, remélem kihúz a bajból:) Egy ideje már nézegettem a hóláncokat, mert elég x@r felénk az út, és nem is takarítják, úgyhogy néha nem elég a téligumi.. Remélhetőleg jó szolgálatot fog tenni ez a rombusz mintás Thule hólánc, ami 12 mm-es láncszemekből lett összeszerelve.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021408t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021409t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021416t.jpg)
Megvolt a sikeres műszaki vizsga, és a friss zöldkártya is!!
Megjött a levegőcső "javítókészlet". Hamar be is szereltem.
Most már nem fogja kinyomni az olajat és nem szív fals levegőt.
Thx Erhard!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021392t.jpg)
Miután felkerültek a télikerekek az autó elkezdett balra húzni. El is vittem átnézetni, meg centíroztatni. Szálszakadásos valószínű valamelyik gumi, ami még nem látszik. Állítólag ez a Pirelli-nél előfordul.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021390t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021391t.jpg)
Mivel a kötél háza meg volt sérülve, a téli befagyások elkerülése miatt ki lett cserélve a kézifékkötél. Sajnos a rögzítés csavarja beletört a hátsó lengőkarba, ezért ki kellett szedni a régi csavart ami nem volt egyszerű feladat. A lényeg, hogy sikerült kicserélni és remélem nem fog befagyni ha igazán hideg lesz.