Blog
2007.12.10.generátor csere,vezérlés:szíj+görgők csapágy
megkapta a téli gumikat Bestia - Bridgestone Blizzak-ot visel most
Megérkeztek (1031) az első fecskék:) azaz a nemrég megrendelt Alfa Romeo 156-os személygépjármű eredeti, kezdeti, gyártáskor kiállított katalógusai, melyek közt egy, különböző extra felszereltségeket tartalmazó is van:) Az újságok rejtettek számomra olyan információkat is, melyekről eddig nem is tudtam, pl. hogy 3 féle sportcsomaggal lehetett megvenni ezeket az autókat anno és hogy milyen alfás szolgáltatások jártak hozzá. Amin egy kicsit elcsodálkoztam. Szerintem Magyarországon ez nem volt soha jellemző, csak egy az egyben lefordították az olasz katalógust. (Nem hiszem, hogy ha valakinek útközben elromlik az alfája, akkor segítségére szalad egy szerviz, az autót elszállítják, az utasokat továbbviszik a célpontjukhoz és még a szállodai költségeit is fedezik, aztán ha elkészül az autó, akkor azt is hazaszállítják.. Vagy valakivel ez megtörtént..?:)
Na hát a rekordnak idén löttek:(((((
Maradtam 16-os időnél erre az évre. A legutobbi blogbejegyzés óta voltam 2x gyorsulni de sem az időjárás sem a fejlesztések nem hozták meg az eredményt.
Kb 5fok és 60-70km/h -ás oldal-ellen szél volt mindkét alkalommal. Jellemző volt hogy az egyik gyorsuló hayabusa kb 60fokos szögben dölt ellen a szélnek a futamon.
Felvetödött a lehetösége annak is hogy a slick gumik egyel nagyobb mérete se elöny. A K&N légszürő nem hozott érzésre semmi extrát. A két gyorsulás között kicseréltem a katalizátor utáni középdobot egy saválló csőre. Ez legalább hanghatást javított:)))) De érzésre is jobb kicsit.
Ma is voltam szerelgetni kicsit mert a kuplung munkahengerem szép lassan engedte a fékolajat és sikerült beszereznem egy felújítottat az ebay-röl potom pénzért.
A csere nem volt egyszerü de sikerült:)) A légtelenitést kicsit érdekesen végeztem elsőre a rutin hiánya miatt, de miután minden szép fékolajos lett a motortérben sikerült megoldani.
Selenia-t kapott szokás szerint.
minap éktelen csörömpölésre lettem figyelmes a vezérlés felől gondoltam csak nem ugrott át egy fog, esetleg elszabadult a főtengelyszíjtárcsa ... a szerelő szét is kapta nem kis meglepetésre az 1500km-rel ezelőtt cserélt gyári vezérlésszett szíjfeszítőjéből hullottak ki a fém darabok a szíj kissé laza volt.. óriási szerencsém volt hogy nem szakadt a vezérlés...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021045t.jpg)
Műszaki, zöldkártya, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, fagyálló, jobbelső alsó lengőkar.
Megvételre került (1029) egy bal hátsó kilincs, mert Zoli (a szerelő), mikor hozzákerült az autó (2008 január), csak úgy tudta kinyitni az ajtót, hogy az eltörött. Ennek már lassan egy éve, de most már hamarosan javításra kerül az is. Na nem mintha eddig olyan sokat használtam volna a hátsó ülést -kb. egyszer sem- de haladunk a tökéletesség felé:)
Vettem még ugyanehhez az ajtóhoz egy belső takaró háromszöget is a kilincs másik oldalára, mert azt pedig Robi törte el kb. két-három hónappal ezelőtt, mikor .. nem is tudom már, hogy miért, de le akartuk venni:)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021112t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021113t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021114t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021115t.jpg)
Születésnapomra megleptem az autómat egy kis kényeztetéssel.
Először a bal első végtagja lett felizgatva,szépen le került róla a féltengely és felcserélődött a szép emlékű szürke Alfa hasonló alkatrészével,amely bár sok mérföldet rótt már le,mindazonáltal a féltengelyt körülölelő gumiharang kiváló állapotban leledzett,ellentétben a jelenlegivel,melyen repedés keletkezett,s lőn szabad útja a zsírnak ki a szabad világba.Na ezt elégeltem mostan meg s baráti segítséggel belekerülvén ama másik tengöly ép gumiborításával sok leendő kilómétert megelőlegez mintegy :-)
Babrálva ismerszik meg a szerkezet,így derült világosság arra a tényálladékra,hogy a gólya lábának teteje csúnyán el van repedve.Jővőbeni problémát elkerülendő gyorsan elugrottam két másikért,melyet szintén a szürke masina hagyatékából merítettem s s kicserélend.
Mivel a sebességváltóból amúgy is le kellett engedni az olajat,ezért vissza már frisset kapott bár nem olaszt,mert az pont nem volt a boltban de a paraméterek megfelelőek.
Közben volt idő az akku karbantartására is:szint ellenőrizve,csatik lesikálva :-)
Nézelődés közben fény derült arra,hová is fogyott az olaj oly sebesen nemrégiben:
Egészen konkrétan kiszökött a motorból a szelepdekli tömítésen keresztül.
Pont volt kéznél egy,úgyhogy annak is csere lett a sorsa :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020980t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020981t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020982t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020983t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020984t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020985t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020986t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020987t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020988t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020989t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020990t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020991t.jpg)
0
553