Blog
Úgy megörültem az autónak, hogy 2008. május 8-án reggel elindultunk csavarogni :)
Bécs
Innsbruck
Brenner hágó
Merano
Bolzano
Trento
Venezia
Udine
Graz
Bécs
az igazsag az, hogy a fo cel az volt, hogy a 2 hete kinezett lampakat es kilincseket megvegyem a hazba, az itteni kinalat nem er semmit, minden egy kaptafara van es az olasz lampak horror arban vannak. de ugy belul tudjuk, hogy ez csak kifogas, hogy mehessunk...
reggel 6-kor indulas, Pozsonyba 20 perc alatt felmegyek, onnan autopalya vezet az olasz hatarig es meg tovabb, kozben kenyelmesen megkajalsz Innsbruckban. Delben mar a Brenner hagon vagy (8 EURos meglepetes) es delben olasz foldon.
szerpentinezel egyet, megallsz kavera 2100 meter magasan, majd 70 U kanyar utan megerkezel Meranoba, ahol 3 oras seta es varosnezes var. Onnan 26 km Bolzano, megveszed az elso 12 lampat, tobb nincs. Elmesz 1 ora alatt Trentoba, ott keresel egy hotelt, zuhany es kimesz a varosba egyet kajalni. 2 ora seta, 2 ora kaja, 23-kor alszol egyet, aztan reggeli es elmesz megvenni meg 4 lampat. tobbet nem vehetsz, mert nem fer a kofferbe. Kozben rajottel, hogy nincs penzed hazamenni, de nem baj, mert idokozben befut a fizetesed. Megorulsz es oromodben veszel meg 12 kilincset 6 darab Oviese alsogatyat, mert az is olasz :) Ezzel tulleped a tervet 300 euroval, de egye fene, kilincs kell. a sztrada unalmas, faluzva lecsorogsz Velencebe, ahol keresel egy parkolohelyet 4 EUR/ora es meg varnod is kell ra. Aztan seta, kaja, seta, majdnem 5 ora, mire visszaersz a parkoloba. Innen ujra faluzva elmesz Portogruaroba, ahol a cento commerciale-ban veszel egy rakas olasz sonkat (prosciuto crudo, mortadella), szalamit (Beretta), borokat, grappat, tesztat, pestot, hogy meg tovabb elvezhest az olasz izeket. Ezuttal csak szazast fizetsz es 1 honapig van mit enni/inni. Mivel mar 20 ora van, toronyirant felmesz Gemonaba, egesz jok az utak, 130-al siman mehetsz. Gemonaban felmesz a sztradara, hogy meg egy utolso olasz capuccinot ihass, innen a hatarig mar csak 4,70 EUR. A hatartol kb. 4 ora hazaig, ejjel 2:02-kor hazaersz es az egesz mar csak emlek...
Fél éves kínlódás után az egyik fő gond megoldva! (116942 km, 2008. május 7.)
A márkaszerviz is ugyanazt állította, mint előtte a többiek, minden ok, de addig nyaggattam őket, hogy jobban megnézték a motortartó bakokat és kiderült, hogy fél éve nekem van igazam, tényleg el volt szakadva a középső bak. Soha nem derül ki, miért nem jött erre rá senki és miért jöttem rá én, ráadásul senki el sem hitte, hogy baj van...
A csere egy óra alatt megvolt, azóta az autót mintha kicserélték volna, fantasztikus újra normálisan indulni az autóval. Annyira, hogy el is viszem kerülni egyet.
Most már csak a zörgő csörgő váltó zavar, de az legalább hangos zenével megoldható.
Az örömöm még a szokásos szivatás se tudta elmulasztani. A srác ugyanis kihozta az autót és csak úgy mellékesen megkérdezte, hogy ki akarom-e próbálni. Persze, hogyne, kipróbálni muszáj. Azt viszont nem sejtettem, hogy 303 Sk (2333 Ft) vár majd a számlán. Közben persze a hiperaktív srác cserélt egy első izzót is (már tegnap kiégett, de odacsaptam neki és világított tovább), ami további 202 Sk (1555). Fantasztikus. Remegve mentem fizetni, hátha addig észrevesznek valami légyszart az autón és fizetek még pár ezrest a pucolásért. Szerencsére nem így történt, ezért az 1952 Sk-s motortartó bak (15030 Ft) és a munkadíj 1062 Sk (8177 Ft) kifizetésével megúsztam ezt a napot.
Tegnap a jó időre való tekintettel gondoltam, hogy lemosom az autót. Ez kb. 3 órát vett igénybe: mosás, vaxolás, gumifeketítés, külső műanyagok ápolása, ablakok lemosása, bogártalanítás, (belső) kéznyomok eltüntetése - csak egy ablak van mindig összetaperolva:) -, majd a belső takarítás. Ez már viszonylag rövid idő alatt megvolt. Kisebb ejtőzés után rászántam magam, és eltávolítottam az AlfaCity- s reklámmatricát, aminek helyére az AlfaCity- ben vásárolt Cuore Sportivo került felhelyezésre, megjegyzem szándékosan ferdén, nehogy tökéletes legyen. Az AC matrciából néhány részletet azért meghagytam, de a harmadik képen látszik, hogy mennyi maradt "fent és lent".
05.10én kimentünk écsre a gyorsulási versenyre kipróbálni hogy mégis mit megy egy 2.0 qv..... Hát nem csalódtam sem magamban sem pedig az Alfámban.A kezdeti nehézségek ellenére viszonylag jó időket mentünk.A legjobb időm a 402 méteren 16.652 mp volt ami azt mondom egy kezdő gyorsulótól nem is olyan rossz.Ezzel az idővel be is keróltem a 8ad döntőbe....:D Ugyhogy meg voltam teljes mértékben elégedve magunkkal..:D
-hátsó stabilizátorok csere
-kormánygömbfejek csere
-Fékbetét + Tárcsa csere (Előre 2.4JTD 156os tárcsák kerültek)
Volt rajta pár apró karc, meg a vízkő is itt-ott a kelleténél jobban égette már bele magát a fekete fénybe, elhatároztam, hogy ezen bizony polírral fogunk segíteni.
Ellátogattam Phonhoz Gyöngyösre, hogy szépítsünk a verdán. Elképzeltem, hogy hogyan fog kinézni, de...hát többszörösen is túlszárnyalta az elképzeléseimet az, amit Phon alkotott. Tükörsima felület, sehol egy karc, a régiek eltűntek és a légy elcsúszik rajta, annyira sima. Tényleg le a kalappal.
Már a polír után mondtam, hogy özz, ez kurvaszép. Aztán rátolta még a waxot, meg valami fényesítő szert és nem győztem betelni a látvánnyal. Nappal olyan csillivilli, hogy a városban rengetegen megfordulnak utána, piros lámpánál megnézik, ami egy 12 éves autónál azért nem mindegy, még ha egy 145-ről is van szó :)
Most este, hogy letettem a vasat, a közvilágítás fényei, ahogy visszatükröződnek rajta, látszik, hogy hibátlan a fényezés. Szóval 200%-ig megérte és ajánlom mindnekinek, aki igényes az ilyenre.
És itt is köszi Phon! ;)
Kicseréltem mindkét izzót a tompítottban plusz került egy az izzókészletbe is. Azt hitem olcsóbb az izzó.
Pótoltam a felnikulcsot is, mert a szerzsámossal nem járt, amikor vettem a kocsit. Amit kéőbb pótoltam azt egy defektnél megette a csavar. :-) Inkább, mint a csavar feje kopjon le. :-) Ez befért a pótkerekes dobozba, de nem úgy, mint a gyári. Ezres volt. :-)
Bekerüt egy 250W-os MacAudio (5.000 Ft) mélyláda a csomagtartóba. De még befordítva, mert várja az erősítő barátját.
Közben már van hozzá erősítőm is. Nem tudom már mennyi volt. (20e?) nagyon lassan haladok ezzel. Kábelek még nincsennek. Mindig valami mással foglalkozom.
Megérkeztek az alkatrészek Erhardtól.
Flexi cső
Két hátsó kutyacsont
Két felső lengő
1L szervó olaj
Két stab.szilent előre
Fékcső előre hátra
ATE féktárcsa és fékbetét. Még nem kerültek beszerelésre.
Hátsó garnitúra betét: 21389-30%
Hátsó tárcsa /db: 10638-30%
(29862)