Blog

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-12

Összeraktam és kicseréltem a festett tükröt is és a jobbos helyzetjelző izzót, ami párnapja égett ki.
Izzó Bosch H6W

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-12

Sajnos a beázás miatt a csúnya foltos lett a tetőkárpit és tetszik az egyik barátom S-Line Audi-ában,hogy ott minden burkolat fekete.Így hát neki álltam festeni az A oszlop burkolat, kapaszkodó,napellenző, és a tetőkárpit lett fekete. A többi burkolatot nem akartam szétszedni,mert így is egy két patent eltörött.Meg a festék is elfogyott,bekerültek a Kristyon kapott sofita led izzók is.Költségem csak a matt fekete festék és a műanyag alapozó ár volt.

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-12

Elkészült a fényezés része és vártuk a szélvédőst.Eredetileg úgy volt,hogy lesz bele egy új szélvédő viszont valami kavarás történt,mert a rendelés során csak a szélvédő keretet rendelték meg és az üveget nem.De szerencsére nagy baja nem volt az eredetinek apró kavics nyomok és minimális karcok vannak rajta így annyira mégse bántam,hogy visszakerült a gyári.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-10-11

Még az előző nagyszervíznél megbeszéltük, hogy ősszel cseréljük a termosztátot, mert melegben is gyanúsan viselkedett. Hűvösebb időben gyakorlatilag sose melegedett be, csak a 90-es alatti osztásig. Termosztátból sajnos csak a gyári dobozos Behr volt elérhető, így az került bele. A tartályt pedig vissza kellett küldeni, mert a turbo-vízcső becsatlakozásánál el volt repedve, mozgott a csatlakozó. Lesz még egy utam...
Hazafele toltam egy joyride-ot, és végig a 90-re volt szögezve a mutató, szóval megjavult :)

>> EgyébCelluX // Alfa 156 1.6 TwinSpark sedan // 2019-10-11

Hol is kezdjem. Valamikor nyár elején 90-el sikeresen elütöttem egy nyuszikát aki miatt úgy döntött pár dolog bal elöl hogy megunja az életet. Gondolok itt a szívás zaj csökkentőre illetve a ködlámpára a ködlámpának a takaró műanyagjára, illetve a lökösön lévő ködlámpa tartó is megunta a szolgálatot. Az enyhén elrohadt lökhárító tartóról nem is beszélve ami konkrétan 5cm-ert görbült el hátrafelé. Rá álltam vele másnap reggel az aknára levettem a lököst és akkor láttam meg hogy a szívás zaj csökkentő az kb 15 darabban van a motorvédőn. Akkor már úgy voltam vele hogy az oda nem fog kelleni és sikerült pótolni egy szimpla csőből ami felvezet a bal első sárvédő mögé hogy semmi szennyeződést meg port ne szívjon fel lehetőleg. Ezután leszedtem a küszöb spoilereket hogy megnézzem milyen állapotban van alatta a küszöb. Nos hát láttam már szebb küszöböket is. Aztán nyár vége felé elkezdtünk keresni egy lakatost aki megcsinálná nem éppen horror áron. Találtunk is azt mondta hogy augusztus közepe-vége felé el tudja vállalni. Akkor mondott rá 100-at plusz az anyag. Hát jó meg lett beszélve. Eközben használtam az autót és imádtam még akkor is minden egyes percét akár mennyire is össze volt csórikám töredezve. Eltelt az augusztus a lakatos még mindig nem szólt hogy lehet vinni. Eltelt szeptember első fele és olyan 12.-e környékén szólt hogy lehet vinni. Olyan boldog rég voltam. Ahogy Apával számoltuk körübelül beszerzéssel és a megcsinálással együtt olyan 1 hét lesz mire kész lesz. Eltelt 2 hét átnéztünk hozzájuk hogy mi a helyzet. Az autó 2 hét után is uygan ott állt ahova Apa lerakta 2héttel ezelőtt. Na mondom az fasza. Elvittük a küszöb spoilereket hogy tudják hogy hol vannak az illesztések. Ez volt egy hétfői nap. A srác aznap azt mondta hogy szerdára kész lesz. hát Szombatra lett kész. végülis csak a lakatolás csúszott a megbeszéltekhez képest 1.5 hónapot, DE kész lett. Most szerdán (2019.10.09.) Elhoztuk a műanyagostól a lökösöket meg a spoilereket és most vasárnap (2019.10.13.) nézi meg egy fényező srác hogy mikor tudná elvállalni és mennyiért.

 

Szeptember 1-én Dunakeszin, egy figyelmetlen terepjárós összetörte Pufi jobb elejét. Az út szélén parkolt, majd amikor kellően közel értem hozzá úgy döntött, hogy ő ott megfordul. Záróvonal és buszmegálló volt... nem akarta elismerni (a szerintem teljesen egyértelmű) felelősségét, ezért rendőrt hívtunk. A helyszínelés során a járőr megállapította, hogy a terepjárós több szabálysértést is elkövetett ezzel a manőverrel. Igyekeztem menteni, ahogy tudtam: áthúztam az autót a szembe oldalra, mert ott volt a buszmegálló öböl. Gondoltam a fékcsikorgásra és a dudálásra csak észbekap emberünk, de nem... Elég helye sem lett volna megfordulni. Abban reménykedtem, hogy a buszmegálló öbölben talán elférek mellette, de ő csak fordult... amikor belecsattantam ő keresztben állt az úton. Csak annyit sikerült mentenem, hogy nem a teljes elejével találtam el, hanem még el tudtam annyira húzni, hogy "csak" a jobb eleje sérüljön. Nem sérült a hűtő, intercooler, klímacsöveg, motor, futómű, nyúlványok és semmi egyéb "életfontosságú szerv". Személyi sérülés sem történt, de én utána csak remegtem és képtelen voltam kommunikálni. A járőr akart mentőt hívni, de nem kértem.

Ami sérült:
- első lökhárító;
- jobb első lámpa és ködlámpa;
- lökhárítótartó;
- légszűrőház;
- légszűrőház tartókonzol;
- géptető;
- jobb első sárvédő;
- ... és még sok apró patentszerű dolog.

Az autó tegnap készült el, végre hazahozhattam. Fl előtti lökhárítót nem tudtunk beszerezni, ezért fl került rá. Terveztem a scudetto cseréjét fl-re, de azért nem így.

Watz Nándor közbenjárására, karosszériás partnerük a LuZso Car Kft. soron kívül elvállalta a javítást és minden más munkát pihentetve hozták helyre Pufit. Köszönöm szép és precíz munkájukat és gyors segítségüket!

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2019-10-10

Nyári szett, 4-5.kép
Téli szett, 6-7-8.kép
Fagyálló csere is volt, de csak amennyi így elsőre lejött belőle. Kapott közel 3 kg koncentrátumot és mellé ioncserélt vizet. KB így összesen 5 l volt teljesen a kicsit több mint 8 literes kapacitáshoz képest.
Még a múltkori TD kiegyenlítő tartály takarításakor sor került egy tartalék TS kiegyenlítő tartály kitakarítására is, így azt már csak cserélni kellett.
Kapott téli ablakmosót, és gyári gumi taposókat is.
És utoljára a + saru csavarja is megadta magát, ami rögzíti a kábel köteget a saruhoz, úgy hogy kerestem egy bontottat, talán gyári vagy sem, de minőségben jobbnak nézett ki az biztos, úgy hogy lecseréltem.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-10-10

Felkerültek az idei téli kerekek, ami téliről télire történt, mivel a TS-re került az ezen lévő kerék szett. És csak mert így volt tetszőleges a választás ;-)
Kerék cserekor egy gyors ellenőrzést megszoktam ejteni, fékcső repedezettség és egyéb apróbb hiba/gond, így most hogy már fél év állás idő után már használva van az autó, láttam hogy a féltengelyen a pórvédő gumi harang bilincse nem a legjobb, úgy hogy hamar cseréltem.
A fagyálló is meg lett nézve, és csak - 14°C fokos volt, így egy kis hűtő víz leengedés, és kapott 1 kg koncentrátumot. Az eredmény majd kiderül. + ablakmosó folyadékba is került már téli.

 
>> Szervizroad-hog // Alfa 147 Quadrifoglio Verde // 2019-10-10

5 év után közelekedik az az időpont amikor elkezdek felkészülni az autó egy hónapon belüli eladására. Eladjuk, mert igazából piszok jó, de családalapítás előtt állva szükségünk lenne egy nagyobbra.
Tekintve, hogy az autót folyamatosan szervízeltem, beleértve azt a kemény három darab rendkívüli műszaki hibáját is, amik az évek alatt felmerültek (turbócsó lyukadás, valami szenzor elszállt, ablakemelő halál), így nagyon nem kell felkészíteni az eladásra.
Az első lépés amit csak az eladás miatt csináltatok, egy diagnosztika az autón, hogy van-e valami rejtett belső hibája. Megnéztük az EGR szeleptől kezdve a töltőnyomáson, befecskendezőrendszeren át minden apró szösszenetet, amit ki lehet olvasni. Azon túl, hogy a rendszámtábla világítás ki van égve semmi hibajelenség nem tapasztalható. Az részecskeszűrő állapotából látható, hogy nagy távokat megyünk a kocsival autópályán, de azokat csak ritkán: szülőkhöz hétvégente vidékre, kirándulások, nyaralás. Tehát abszolút második kocsiként van kezelve, hétvégi rohangálásra egy puttonyos van üzemben. Na meg lenulláztuk a szervízintervallumot, mivel a két héttel korábbi olajcserén az elfelejtődött és visított a kocsi minden indításnál.

KM állás: 113.627 km