Blog

>> EseményDanTes // Alfa 156 2,0 JTS selespeed // 2017-07-17

17.07.17 Hétfő

Mivel adás-vételkor nem írtuk alá eredetiben az adásvételi szerződés minden példányát az eladóval (nagyon tapasztalt volt mindkét fél :D) rövid elsőbbségi levelezés után elérkezett a nap eljött az átíratás ideje. Perkálni kell az állam bácsinak, mert kellett neked autót venned, főleg ilyen erős motorral.

Eredetiség vizsga 18.500 Ft
Új forgalmi 6.000 Ft
Új törzskönyv 6.000 Ft

Vagyonszerzési illeték ( már a neve is vicc, nem beszélve az összegről) 79.300 Ft

Mindösszesen 109.800 jó Magyar Forinttal járultam hozzá a költségvetési egyensúlyhoz, mert vettem egy 14 éves használt autót.

Magyarország én így szeretlek!

Az öröm az ürömben, hogy az autó törésmentes, a festékvastagság minden elemnél azonos, és gyári fényezés mindenhol.
Úgyhogy most titta öröm és bódottág van, már papíron is az enyém ez a csoda, remélem nagyobb költséggel járó javítás nem jön elő mostanában, mert kezdek legatyásodni.......de továbbra is amore, amore, amore.

 
>> Tuning és extraChoppR // Alfa GT Coupe // 2017-07-17

Lecseréltem a régi 17-es lemezfelnijeimet szintén 17-esekre. A felnik plusz a rajta lévő egy szezont használt gumik 80.000 Ft-ba kerültek, a futómű beállítás és a szerelési díj pedig 10.000 Ft-ba

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2017-07-14

olajcsere, szűrök, egr-map szenzor tisztítás..stb...

természetesen várpalotán.

 
>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-07-17

Mindenképp ki akartam cserélni az olajat a váltóban, ezért vásároltam 8 liter Tutela GI/VI-t. A 8 literből már sejthető, hogy csak részleges csere történt. Két okból döntöttem így, egyrészt nem szerettem volna többtízezer forintnyi olajat elpacsálni, másrészt pedig nem akartam a váltó kedélyeit borzolni egy átmosással. Kétszer cseréltem az olajat, a 7 literből kb 3.7 jön le. Ez a legnagyobb jóindulattal is kb. 75%-os csere. A két csere között 400 km-t mentem.

A szervizkönyv szerint 30000 km-rel ezelőtt volt cserélve az olaj a váltóban, ebből nekem csak annyi tűnt fel, hogy a t50-es torx kulcsnyílás ki volt fordtítva a feltöltő csavarból és borzalmasan meg volt tépve. No nem gond, beleütöttem egy t55-ös torx-ot, ezzel már jobb volt a helyzet, de ez is folyamatosan ki akart fordulni belőle. A vége sajnos az lett, hogy vésővel kivéstem. A csavar cseréje - bár tudom csúnya dolog - az esetleges új tulajra vár, bár már ki lehet nyitni, tehát a dolgát végzi.

Ahogy a képen is látható, nem volt szép ami lejött belőle, második körben már tisztult a kép. És a lényeg, hogy változott-e valami: talán finomabb és gyorsabb váltások, de ez szerintem a placebo hatásnak is betudható.

Ezen kívül, ajándékba magamnak, megjavítottam az ablakmosó spricnit, mert nagyon harmatosan pisikélt. A motorháztetőben található Y visszacsapó szelep volt rossz, cseréltem másikra. Most lehet szélvédőt mosni.

>> EseményDanTes // Alfa 156 2,0 JTS selespeed // 2017-07-17

17.július 10. Hétfő Táplánszentkereszt (Szombathely mellett)

Reggel indulás Gyulára 460 km, mert ott van, ott vár az AUTÓ egy fekete Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed amit kinéztem magamnak. Az autó megtekintésekor, rögtön látszott, hogy vigyáztak rá, nagyon szép belső rész és pár apró hiba a külsőn, de ez természetes csak 14 éves az autó. Már a próbaút alatt elvarázsolt az autó, bár a selespeed akkor még szokatlan volt, meg kellett szokni. Hazafelé vezető úton volt rá lehetőség, 460 km alatt volt időnk összebarátkozni.

Hazaérve minden családtagot el kellett vinni egy próbakörre és mindenki csodálta az erőt, az út tartást és a szemet gyönyörködtető formát és a belső kényelmet....ez az Alfa érzés.

Csütörtökön már várta a barátom aki profi Alfa szerelő, és hát azért bennem volt a félsz, hogy mit mond amikor átnézzük tüzetesebben aknán. Megnyugtatott, az autó szinte gyári állapotban van, gyári csavarok csak az alsó motorvédőnél voltak cserélve (ez egy kicsit sérült, de nem vészes)
Sajnos a jobb első lámpa a mosóban bepárásodott (de nagyon) és elküldte a xenon trafót ezt nem lehetett kiszűrni a vásárláskor, de ez benne van a pakliban. Sokkal jobban örültem annak, hogy az autó rozsdamentes és kitűnő állapotban van. Úgyhogy elkezdtük leszedni az első lökhárítót és kiszedni a lámpákat. Jobb első kiszárít és újra szilóz, trafócsere és természetesen párban megkapta az Osram Nightbreaker izzókat, és lőn világosság :D

Motorolaj csere (Selenia), váltó olaj csere (tutela transmission GI/VI) és az összes szűrő természetesen. Közben kiderült, hogy a bal hátsó ajtón a kilincsfül törött és cserélni kell, Tatáról már érkezik egy bontott pénteken. Csomagtartó ajtó telók csere, ablaktörlő lapátok Boschra cserélve, most már töröl is.

A gumikat azonnal cserélni kellett mert a talán hazáig kibírja kategória volt az autón, úgyhogy kapott egy Vredestein Sportrac 5 szettet amivel nagyon meg vagyok elégedve és még illik is az autóhoz hiszen Giugiaro design mint az autó. Kimentem Ausztriába ami tőlünk kb. 20 km egy szerpentines hegyiszakaszra és itt kezdődött a katarzis. Hihetetlen ahogy befeküdt az autó a visszafordító kanyarokban is. Meg sem mozdult, a gumik nem vinnyogtak és suhant az autó, szinte halottam ahogy mondja menjünk, menjünk, az emelkedőkön való gyorsulásról már ne is beszéljünk. Hihetetlen érzés volt ilyen autót vezetni és tudni azt, hogy ezt már bármikor megtehetem, hiszen az enyém.

Remélem még sok balesetmentes kilómétert nyomunk le együtt vele, mert a szívem szakadna meg ha törne mert amore, amore, amore.

 
>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-07-19

Bent vannak a rugók, hátul az új gátlók. Picit lejjebb ment, pont elég, nem túl sok.
Kanyarba érezhető, szar úton szintén :D



292 127 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, Döme // 2017-07-14

Motorszerelés után pár nappal... de még jó időben, jó helyen. ;) Újra jó! :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-07-15

AC-ról hazafelé észleltem, hogy valami nem kerek a fékkel... a tartályba pillantva a gyanúm igazolódott, fogyott a fékfolyadék... Feltáráskor derült fény arra, hogy a jobb első fékcsőből tűhegynyi likon spriccel az olaj... :( Sebaj, ez jó ok arra, hogy nekifogjak a korábban beszerzett hűtött tárcsás féknyereg felújításának és beszerelésének. Így is tettem. Komplett dugattyús felújítókészleteket vettem, új fékcsöveket és sajnos egy új réz fékcsövet is, mert a bal első elporladt... Jó lett! :)

234.910 km

>> EgyébWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-07-16

Na gebasz van. Fészes cartárs dobott egy tippet...
Mindez idáig levegőben lóg hifi kábelezése, úgy néz ki kedves koléga megoldotta problémát.
Sanszos, hogy ha meglesz, végfok és sub megy a sufniba.
Nagyobb végfok mindenképpen kicx lesz, dld...helyére ki kell nyomozni passzol e egy kicx, vagy láda is kell...láda...szeretnék egy focalt...:))))

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-07-05

Ajándékba kapta és felszereltem. Klafi! :)