Blog

>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-09-10

Egyik nap mikor hazaértem halottam hogy elkezdett picit csettegni a motor... gondoltam hogy hidrotőkés lesz lassan... nem örültem de gondoltam lassan aktuális a km ek számát nézve.... jó akkor elkezdek spórolni. Napról napra roszabb lett, addíg amíg már mondtam hogy na jó ezzel már sehova, csak a garázsba vissza.... hivtam Lali mestert, hogy nézzen rá mégis mi lehet biztos hogy Hidró ??
Így is lett kijött meghallgatta mondta hogy nem hidró... lehet hogy vezérlés módosító.... épp van nála egy tengellyel együtt. hibátlan . jó tegyük bele.... szerelés közben jókat beszélgettünk, gondoltam ha jó lesz , akkor kap egy újat.
Estefele végeztünk is a cserével, mehet az indítózás. !! Hurrá !!!
Pöc röf, és kop, kop,kop,kop,kop ....
Mondanom sem kell összetörtem... akor lejjebb lesz a gond... és nagyobb... Lali azért kíváncsiságból lehuzogatta szépen sorban a trafókat. a 3. hengernél semmit nem változott a hangja.. !!!!! hoppáááá
Kivettük a gyertyát, és a múlt héten beletett Bosch gyertya gyári hibás !! el van tövre a porcelán része és mozog az egész belseje..
Kérdeztem hogy nem lehet attól hogy esetleg túl húztam? monda nem.... akkor a menet szakadt volna el... Kicseréltük és gyönyörűen járt a motor....
Jah és a vezérlés 2 foggal arébb volt... így megoldodot a reggeli dadogás is.... és úgy húz mint az állat. szóval öröm boldogság !!! :) köszönöm Lali75

 

Hát nehezen de szét jött a lengés csillapító ☺ kap másik pór védőt + festést. Már a kasznin a foltok is kezelve vannak, folytatás jövő héten csütörtökön ☺ A lengő kar gömbfején is a pór védő ki volt szakadva, úgy hogy kicseréltem. Már alapozót és tömítőt kapott a kaszni az egyik feléről, másik oldal csak ha már megy és rá tudok állni aknára ☺ A kerék összetartást is ott lesz beállítva. A lengés csillapító, az agy, a pór védő lemez is lefestve, jövő hét közepéig száradhat ☺

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-09-10

Motorolaj,váltóolaj,gázolajszűrő,pollenszűrő lecserélve, műszaki abszolvalva.Köszi Jata.
Olajgőz lecsapató,MAP szenzor,LMM,direktszűrő pucolva.
Mehet a történet tovább.Tavaszra ujra gyűjtünk valamiket a padlásra. 😉
16 évesen is jól néz ki a digó vas. Alfa amore in progress.

 
>> Tuning és extraMr.Szaki // Alfa Giulietta QV 1.75 TBi // 2017-05-10

Keresgéltem nyári felni, mivel a turbinát inkább télre használnám. Tirolban az egyik gumishoz betévedtem, szerencsére kiderült, hogy épp a tulajjal beszélek, aki maga is nagy Alfa szerelmes! Elbeszélgettünk és vagy másfél órán keresztül kerestük a megfelelő felnit mire rátaláltam a számomra tökéletesre!
TEC SPEEDWHEELS AS2 (8X18 ET45 5X112 72.5)
Megrendelés után kb másfél héttel már ezzel gurultunk! :D
Szereléssel, centirozással 800 eurot fizettem.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-09-08

Rövid idő alatt szétszereltük a motort.Nem csak a főtengelyt kell cserélni, hanem hajtókart is.
Gondolom nem lesz egyszerű beszerezni az alkatrészeket!

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-09-07

Erről nincs sok minden írni való, nekiálltam és segítséggel kiemeltük a motort az autóból.
Csak egy kormányszervó csővel szenvedtűnk, de a végén az is megadta magát, úgyhogy szépen kijött a motor.
Találkoztunk sok kontár megoldással amit orvosolnunk kell, mert nem megfelelő anyák voltak ráerőltetve a menetekre, sőt sok helyen egyáltalán nem is voltak csavarok.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-09-06

Sokáig nem tartott, hogy beigazolódjon amitől féltem, nem elég csak a hajtókarcsapágyat kicserélni, valami még odalett.
Ha "szerencsém" van akkor csak hajtókart kell cserélni.
Mindenestre az új csapággyal is rendellenesen lógott a hajtókar.
Nincs más, a motort szét kell szedni. Itt is létezik egy effektív olcsóbb megoldás, csak a főtengelyt cserélni vagy köszörűltetni.
Én nem ezt választottam, hanem a motort szétszedem!

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-09-05

Más-más gyártók csapágyait rendltem, próbáltam a megfelelő csapágyhoz hozzájutni.
Nem volt egyszerű, mert a forgalmazók nem mindig voltak tisztában, mit is szeretnék.
Persze azért a végén eljutottam egy olyan céghez akiben még soha nem csalódtam(velük kellett volna kezdeni).

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-09-04

Ha már felemeltük, lebontottuk a motor alját, hogy belekukkantsunk a hajtókarokhoz!
És valóban ahogy gondoltam a kettes henger hajtókar csapágya adta meg magát!
Az is megtudtam, hogy már a második lépcső lett köszörűlve a főtengelyen.
Nem sok jővőt jósolok ennek a főtengelynek.
A motorblokk belseje mindent elárult,hogy miért ment tönkre ez a motor.
A rossz minőségű, nem megfelelő olaj okozta.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-09-04

A motorról tudtam, hogy kopog, hajtókarcsapágynak van hangja.
De az, hogy a motorblokk és a hozzátartozó "díszek" (önindító, generátor, porvédőlemezek stb.stb) is vastagon állnak a rozsdában az eszembe se jutott!
Ezek után a féken meg sem lepődtem!
Sok éves autószerelői tapasztalatom alatt soha nem találkoztam még így elhanygolt motorral!
Itt kezdtem el gondolkodni azon, megéri-e foglalkozni velel!