Blog

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2010-08-17

Hibaüzenet kiolvasás, törlés

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2010-08-05

Olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő

88000 km

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2010-08-17

89000 km kapott új Gates szíjat és görgőket.

Anyagköltség 40000 munkadíj 10000 ft

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2010-08-25

Lent voltunk Kalocsán az Alfa Romeo club gyorsulási versenyén. Nagyon jó volt lefele a konvojozás és az egész nap jól sikerült. Most még nem gyorsultunk, mivel még nem akarom túl erőltetni kis sárkányt, lévén még nincs benne 6000 km se. Majd jövőre. :) Néztem az olajat is mikor haza értünk, egy csepp se fogyott... :)

 
>> EseményDozer // Alfa 155 Q4 // 2010-08-14

Projekt: Műszaki vizsga.
Status: Done.

:DDDDD
Újabb két év legális rosszalkodás :DD

 
>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-08-23

Nagyon zavart már, és nem tudtam miért van: kopogó hangok jöttek a bal elejéből.

Még ezzel a kopogással vittem el Liát Zsámbékra a szerelőhöz, aki "kijavította" egy laza kormánymű-cserével. Ráköltöttem 70-ezret csak erre, meg még sokat a többire, de a kopogás 2 nap múlva újra előjött.

Rendkívül bosszantó volt a dolog, ugyanis NEM JAVÍTOTTÁK KI a kopogást, és egy vagyont hagytam náluk.

Aztán most a hétvégén alámentem, és megnéztem közelről, hogy mizu. Azt tudtam, hogy az alsó műanyag burkolóelem a kormányműnél lifeg baloldalt. Miután rájöttem, hogy nem tudom szerelőakna nélkül megcsinálni szépen, a jó öreg ladás módszerrel fogtam két darab drótot, és két helyen (ahol amúgy szerintem két csavarnak kell lennie) összefogtam a lifegő elemet a fixszel.

Miután végeztem, örültem, hogy nem fog leérni többet az alja. Aztán hazafelé jövet azt vettem észre, hogy nincs kopogás:)))


Ergó, és itt a lényeg, két darab dróttal egy hetek óta húzódó kérdésre kaptam választ, és hoztam rendbe Liát. Sőt, kiderült, hogy nincs is se a futóműnek, se a szilenteknek, se a lengéscsillapítónak, se a kormányműnek baja.

Ja igen, és új szerelőt keresek. Ez azt gondolom alap, ezek után..

>> EgyébHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-08-23

Több mint egy év, majdnem 14 hónap kellett 25 ezer kilométer megtételéhez.

2009. június 29-én vettem át az autót, azaz egy hét híján 14 hónapja. Azt hiszem sikerült hozni vele egy teljesen átlagos évi futásteljesítményt, pedig volt benne Horvátország, és sok-sok alfás találkozó is.

A jubileumi kilométeróra-állás alkalmából bejelentem, hogy több mint egy év után végre elneveztem az autómat: a GT mától a Blanka nevet viseli.

A Blanka (német-latin-spanyol) női név jelentése: fényes, ragyogó, fehér. A névnek van olasz formája is, a Bianka, de a Blankát vagányabbnak tartom :)

A bogarat már Györgyusz a fülembe ültette korábban, és végül Jazzy/Franci, győzött meg, hogy jó lesz neki ez a név :)

>> SzervizRobiik // Alfa 155 2.0 Tspark 16v // 2010-08-08

Mohács mellett egy kisfaluban voltunk rokonéknál. Isteni volt a rétes. Kevésbé boldogított, mikor hazafele nem akart úgy húzni az autó mint kéne, aztán a körforgóból kifele biztos volt hogy gáz van, amint kattant a fék mikrokapcsolója elment a müszerfal, kiengedtem a féket voltak müszerek, hmmm. 10m és meg is álltunk úgy végleg. vagyis addíg végleg, amíg nem kapott töltést az aksi, mert "csak" a generátor halt meg. adtunk neki bőven töltést és a saját lábán hazament az autó. Hétfőn reggel szerelőkeresés volt a program, valakit kellett találni aki kipattintja a generátort. (aki szedett már ki generátort 155 2.0ts-ből az nyilván érzi az iróniát) A probléma csak annyi volt, hogy amint meghallották hogy alfa rögtön elálltak a dologtól, senki nem volt hajlandó hozzányúlni. találtam egy műhelyt, franciaautós, azt mondák nem nyúlnak hozzá, de van egy üres emelő meg rengeteg szerszám, ha akarok álljak neki. Gondoltam jobb mint a semmi, nekiálltam, elkértem Rolandtól a Piri számát, segítsen merre induljak el. Majdnem sikerült kiszedni ahogy ő mondta, csak a blokkot kellett arrébbtolni hogy kiférjen a szemét generátor. A javítás már sima ügy volt, ahhoz képest, hogy marelli fesz-szabájzó alig akadt a megyében, de megoldotta a villamosságos cimbi. Visszaraktuk a generátort, majdnem bepattintás volt a kiszedéshez képest, aztán jött a sírás. Volt minden, kivéve benzin, mer az nem jutott el a motorig. Méregettünk kiderült, hogy a benzinpumpánál mind2 szál test. Akkor ezt biztos a computer csinálja, Bosch bácsi beleköp a levesünkbe. Sok méregetés után kiderült hogy a fordulatszám jel kimegy a jeladóból, de nem érkezik meg a computerbe, új szálat húztunk újra élt a vas, hallelúja. Haver, aki segytett szerelni meg mérni, meglátta a gányolt, félbevágott csúszósarukat azt mondta így nem megyek sehova, gyorsan kicserélte mini sarukra, és úgy rárakta őket a trafókra szerintem le se tudnám szedni. (2 napig anyázott, franiaautó szerelő a hivatása, azóta még jobban utálja az alfákat, de a lelkiismerete nem engedte hogy így kiengedje a kapun :) az amore mindenkit megérint) sokba fájt, de most jó lesz egy darabig biztos.

 
>> SzervizRobiik // Alfa 155 2.0 Tspark 16v // 2010-07-28

Reggel furcsa volt mintha nem járna minden henger... aztán kiderült, nem jár minden henger :) épp akkor mutattam büszkén havernak nézd milyen faja új verdám van, erre adott szerszámot. leszedtem a "fölösleges" borítást a trafókról és egy laza mozdulattal visszatoltam a jel kábelt a trafóra. Akkor derült ki, hogy a trafókon félbevágott csúszósaruk vannak rágányolva, olyan igazi sufni szinten. Igaz az előző tulaj mondta, hogy amint lehet csináljak vele valamit, mert gáz, de valahogy nem fogtam akkor fel... Azóta javítva lett de erről késöbb.

 
>> AutóápolásRobiik // Alfa 155 2.0 Tspark 16v // 2010-07-25

Megfogadtam, hogy mindent lejegyzek magamnak, meg hogy megmutassam apámnak, hogy ez akkor sem egy drága autó. :) félek neki lesz igaza, de ettől szép a szerelem. Első teendő volt (ablaktörlő gumi csere után) hogy bal első izzót akartam cserélni, mert nem világított. Kiszedtem, rájöttem hogy nincs ilyen izzóm visszaraktam, működött. Utána csinálta párszor, hogy hol működött hol nem, aztán egyszercsak rendesen összeraktam a csatlakozóját, azóta nincs ilyen gondom.