Blog

>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-10-01

Egyre jobban terpesztettek a hátsó kerekek, kottyantak a lengőkarok és nyiszogott is mint a zsugor ásványviz mikor viszed fel az emeletre. Lengőkar felújító készlet beszerzése után ki is cseréltem a csapágyazást, mindkét külsö oldali már csak vasdarab volt nem csapágy :) két fém fékcsö is csereérett volt, a fékerö szabályzó és a tank elötti, hátramenö fékcső közdarab közt.

 

Lassan 3 hónapja, hogy ide firkantottam valamit. AC óta gyakorlatilag sok dolog nem történt az alfával. Meglátogattunk pár magyarországi és szlovákiai találkozót, kilométerekben szegény év ez. A féltengely még mindig szar, még mindig nem sikerült eltalálni azt, hogy jó legyen, de nem adom fel, megoldódik. Ezen kívül a kocsinak nincs baja, leszámítva azt az élhetetlen keménységet, amivel a TA futómű ajándékozta meg. 2018-ban ha sikerült ez a szett is kukába kerül és kap egy új futóművet. Tegnap megkapta az őszi lakkvédelmet is, újra Chemical Guys XXX Hardcore Wax formájában.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-10-12

többször felmerült mar a téma,kéne egy szett 18 as guruló.
Barracuda cult.8*18", ET 32 , 225/40 . A szín egyenlőre platina szürke, tavaszra kiderül milyenek lesznek végleg.
update: görgőzve,fényezőnél,homokfuvas, majd a szín porfestett antracit metál,plusz fedőlakk
update: felnik maratva

 

Jó idő van, menni kéne.
Már régóta a listámon van Kreuzenstein vára, itt az alkalom.
Majd 400 km, nagyrészt pingpongasztal simaságú osztrák utakon. Csak a határig kell valahogy elvergődni.
Kifelé Pomogynál, vissza Sopronnál léptük át a határt.
Maga a vár hihetetlen. A tulajdonos ugyanis épületeket gyűjtött. Európa minden tájáról szerzett épület darabokat és azokat beépítették a várba.
Meg mindent is gyűjtött. Itt van pl. a legrégebbi oszták katapult is...
Több órát mentünk nyitott tetővel. Hazafelé átléptük az 58.000 km-t, a 2.500-dik közös km-t.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-09-30

Banner akksi off, Bosch on board

 
>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-30

130.000 kilométer van a vasban és már jó ideje jelzett, hogy a betétek kopottak. 15 pénzért vettem Textar szettet a sportfékhez, rézpasztát és haveréknál kibontottam. Nagyon jól szerelhető ez a Brembo. A féktárcsa vállát 2ezresért levette egy esztergályos. Szép lett, a fék kiváló, nem sír.

Ami az extra, hogy a tárcsa még szinte biztosan a gyári (26,5 mm vastag szóval még épp elmegy), de a döbbenet, hogy a betétek 0849 gyártási (?) számot viseltek, na meg Fiat-Lancia-Alfa logokat. Tehát lehetséges, hogy ezekkel jött ki a kocsi 2009-ben! Haver szerint nem gyakori, de el lehet ennyit menni, főleg mert ezek nagyon vékonyra koptak.

>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2017-09-30

Szép napos szombat délután megtörtént az akkumulátor cseréje. Előző koppra pontosan 5évet bírt.
Az új családtag érkezésével felkerült a hátsó szélvédőre a babás matrica :)

 
>> Tuning és extraHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2017-10-01

Már egy korábbi blogomban írtam róla, hogy a tavasszal szert tettem Érden Petiéknél még egy szett 16"-os Teledial garnitúrára. Láttam bennük fantáziát, hisz a felnik nagyon csúnya, sómart állapotban voltak.
Testvérem kapcsolatait kihasználva először homokszórattam őket, teljesen eltüntetve a még itt-ott rajta levő gyári festést.
Homokszórást követően elkocsikáztam egy megbízható felnis-gumishoz, akik kipörgették a felniket, majd közölték, ezeknek semmi bajuk nincsen, nem ütnek, nem ráznak, vihettem őket így haza.
Munkahelyemen lebeszéltem a porfestést, választottam színt és bevittem a felniket magammal. Sajnos az első porszórás (alapozás) nem lett túl szép, kráteres lett, ezért kézzel át lettek finoman csiszolva, majd megkapták a végleges, csillámos-ezüst színt.
Nem azt mondom hogy gyönyörű / hibátlan, de szerintem téli garnitúrának tökéletes lesz. Jöhet az új téli papucsok megrendelése és majd a gumiszerelés...

Képek:
Az első két kép a bontóból elhozott állapot.
Harmadik és negyedik képen homokszórt állapotban.
A további képeken pedig a porfestett állapotban.

 
>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2017-06-10

Születésnapomra egy "kerek" számmal ajándékozott meg az autó.

Km.: 222000

 
>> Tuning és extraHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2017-08-16

Megelégeltem én is a szivargyújtóban lötyögő, rázkódásra kilazuló, kieső szivargyújtó fejeket. Tálca kiszerelését követően a lakásban, kényelmesen, kicsit megszenvedve, de kb 15perces műtétet követően sikerült kibányásznom a szivargyújtó aljzatot.
Helyére a képen látható USB adapter került beépítésre.
Szerelés közben vettem észre, hogy itt is van egy rizsszem izzó. Azért nem tűnt fel, mert amióta meg van az autó, soha nem világított, kicseréltem így azt is.
Az aljzatot eltettem, hátha egyszer még kellhet.
Kötözni, forrasztani, kábelt vágni stb. nem kellett, a gyári stekker tökéletesen passzolt az adapterre.
Működés: az adapter csak akkor világít és tölt, ha legalább a helyzetjelző fel van kapcsolva. Járó motornál, de világítás felkapcsolása nélkül nem kapcsol és nem tölt.
Két darab adaptert rendeltem aliexpress-ről, a jelenleg beépített piros led-eset és tartaléknak egyet fehér led-del.
Nekem nagyon bejön!

UPDATE:
Poló cartárs-tól egy kis plusz info, avagy kiegészítés, amit ezúton is köszönök neki:
" Próbalámpával mérd ki, hogy melyik jön gyújtásról, melyik világítástól és cseréld meg a két pint a csatiban, könnyen kijönnek. A harmadik a test, azt ne bántsd. Így nem csak világítás mellett tudsz tölteni. "