Blog
Tavaly novemberben elhoztam. Örültem és rettegtem egyszerre. A fórum másról sem szól, mint szerelésről. Szétszedett műszerfalak, felújított porlasztók, tréleres hazautak, elkopott turbók. Nem túl biztató. De úgy kell nekem, prémium. Aztán jött a rángatás, kénytelen voltam ismerkedni a motortérrel én is. Forrasztgattam, injektor csatlakozót tisztogattam, egr-t pucoltam, lemezeltem.
Igen...és ha belegondolok, csak időmbe került. És egy fillérembe sem. Azóta nyoma sincs rántásnak, minden finoman, tökéletesen működik. Ahogy még soha egyik autómon sem.
Ha visszagondolok az elmúlt 12e km-re, ez az autó semmi extrát nem kért. A vételkor fennálló dolgait rendbe tettem (szélvédő, olajcserék) és ennyi. Műszakira fékbetétet cseréltünk. Fékbetétet, amit kaptam hozzá.
Hogy is volt ez 2007-ben? Akkor félelmek nélkül ültem be a 146 jtd-be. Nem volt rossz autó, mégis első évben 250e Ft maradt ott szervizre. Akkor fel se tűnt. Fékgenerál, vezérlés csere, termosztát, apróságok.
A 159-cel most járunk 210e Ft környékén, 10 évvel későbbi Ft értéken. Tényleg kell ettől félni? Majd az idő és a km-ek megmondják.
Most mit gondolok? Örülök, hogy ilyen autóm lett. Mást ad, mint az az előző autóm. Olyat, amit nem lehet elmesélni, fórumon átadni. A 146 az egyedi élménye mellett határtalan szabadságot adott. Alig fogyasztott, a sarki fűszeresig se érte meg gyalog menni.
A 159 más. A sarki fűszeresig gyalog megyek. Viszont nincsenek távolságok. Sosem gondoltam, hogy egy 16 órás repülőút után bevállalom, hogy autóval Budapestről Csengerbe "leugrok". Vagy hogy egyáltalán autóba ülök. Most meg azon kapom magam, hogy bevállalom, és mire ott vagyok, egész kipihenem magam. Hogy? Miért?
És amikor ránézek az órára, simán csak nem értem, hogy miért vagyok már itt?
Nem jöttem gyorsan, nem vadultam, csak úgy jöttem. Zenét hallgattam, eszegettem. És csak utólag ért le, hogy sötétben esőben máskor mintha Mátészalkáról nem lenne ilyen vidám, laza az út. Pár autó elenged, nem hajtok. Szerintem...
A xenon szépen bevilágítja a máskor matt fekete utat, a nehéz kaszniban nem érződik soknak a sebesség, nem tűnik csúszósnak a nedves út. Csend van, szól a zene, váltogat az automata, néha hallani, ahogy purrog az 5 henger.
És kiszállok kipihenten, azzal az érzéssel, hogy igazából tökmindegy, hogy hova el bírnék még menni ezzel a döggel.
Más szemszögből szabadság :-)




Sajnos ma délután, úton Zalakaros felé, Böhönyét elhagyva durrdefektet kapott az autó a jobb elejére, 110-es tempónál. Szerencsére semmi komoly nem történt, a gumi viszont kuka, valami végigvágta a belső oldalát. Úgyhogy most korábban beköszöntött a tél, illetve a téli gumi. Holnap felkerülnek a 16"-os téli kerekek, illetve a rajta lévő régi téli gumik. Amíg be nem köszönt a 7 C° alatti átlaghőmérséklet, addig azokkal járok, útána felkerülnek az vadi új téligumik is. Jövő tavasszal pedig a tervezett 2 db nyári gumi csere helyett, egy komplett szett kinéz, addigra majd kiválasztom, hogy mi kerüljön a nyári felnikre. Bye-bye 18"-os kerék, az idei évre :(
Így nyár végére sikerült időt szakítani a fóliázásra. Kerámiás fóliát rakattam, hogy telefont, gps-t ne zavarja. Egész A oszlopig lett fóliázva. Thomy Fólia csinálta.

Egyre jobban terpesztettek a hátsó kerekek, kottyantak a lengőkarok és nyiszogott is mint a zsugor ásványviz mikor viszed fel az emeletre. Lengőkar felújító készlet beszerzése után ki is cseréltem a csapágyazást, mindkét külsö oldali már csak vasdarab volt nem csapágy :) két fém fékcsö is csereérett volt, a fékerö szabályzó és a tank elötti, hátramenö fékcső közdarab közt.
Lassan 3 hónapja, hogy ide firkantottam valamit. AC óta gyakorlatilag sok dolog nem történt az alfával. Meglátogattunk pár magyarországi és szlovákiai találkozót, kilométerekben szegény év ez. A féltengely még mindig szar, még mindig nem sikerült eltalálni azt, hogy jó legyen, de nem adom fel, megoldódik. Ezen kívül a kocsinak nincs baja, leszámítva azt az élhetetlen keménységet, amivel a TA futómű ajándékozta meg. 2018-ban ha sikerült ez a szett is kukába kerül és kap egy új futóművet. Tegnap megkapta az őszi lakkvédelmet is, újra Chemical Guys XXX Hardcore Wax formájában.

többször felmerült mar a téma,kéne egy szett 18 as guruló.
Barracuda cult.8*18", ET 32 , 225/40 . A szín egyenlőre platina szürke, tavaszra kiderül milyenek lesznek végleg.
update: görgőzve,fényezőnél,homokfuvas, majd a szín porfestett antracit metál,plusz fedőlakk
update: felnik maratva




Jó idő van, menni kéne.
Már régóta a listámon van Kreuzenstein vára, itt az alkalom.
Majd 400 km, nagyrészt pingpongasztal simaságú osztrák utakon. Csak a határig kell valahogy elvergődni.
Kifelé Pomogynál, vissza Sopronnál léptük át a határt.
Maga a vár hihetetlen. A tulajdonos ugyanis épületeket gyűjtött. Európa minden tájáról szerzett épület darabokat és azokat beépítették a várba.
Meg mindent is gyűjtött. Itt van pl. a legrégebbi oszták katapult is...
Több órát mentünk nyitott tetővel. Hazafelé átléptük az 58.000 km-t, a 2.500-dik közös km-t.









Banner akksi off, Bosch on board
0
628
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Adok-veszek
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Zenebutik
- Giulia
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth