Blog
Beújítottam egy világosszürke bőrgarnitúrára :-) Kellett vele dolgozni rendesen, mire így néz ki. Ajtókárpit is van, de a fotón még nincs beszerelve.
És még: rendeltem gyári (!) termosztátot, azt is beépítettem, még az eredeti volt benne, igencsak ráfért a csere.

szept 29. Frissítés: Úgy néz ki az autó vétlen volt, a tuning box okozta a hibákat. Tehát a Tbi-be vetett bizalom továbbra is él. :)
Útban Kaposújlakra, nem sokkal autópályáról lekanyarodva (Pestről) villantottam párat a fénykürttel mire hibaüzenetek sora kezdett ell záporozni: vissza gurulás gátló, fékerő elosztó, abs, motor hiba lámpa kigyulladt és nullát mutatott az üzemanyag jelző. :( Az autó egyébként ment rendesen és hangja is normális volt.
Már trélerek kezdtek képzeletben lebegni a szemem elött, úgyhogy gyorsan visszafordultam, hátha saját lábon haza érünk. (haza értünk). Érdekes módon az üzemanyag jelző akkor megy nullára ha beindítom a motort, elötte mutatja rendesen a szintet. Próbáltam a többszöri újra indítást de nem javított a helyzeten.
Mindenesetre megrendeltem már a hiba olvasót, múltkor is olyan hüllyeség miatt jelzett a Tátrában, hogy nem volt elég neki az oxigén. :-/ De ezt a hibát pár indítás után kitörölte.

Délelőtt végigkutattam a garázst és megtaláltam a Pókkal kapott rádiót, egy Valencia mp34-et. Részben ezüst előlap, mp3 lejátszással. Igaz USB-t, SD-t nem fogad, de így is kevesebb CD kell. Bepróbáltam, tetszett. Készítettem hozzá egy ISO-ISO adaptert ami az Alfa spéci csatlakozó kiosztását visszafordítja a szabványosra. Összeraktam. Szól.
Egyenlőre ennyi.
Kell még egy kapcsoló, hogy az antennát ne tolja ki ha CD megy, de még nem tudtam eldönteni, hogy hová tegyem.
Nagyobb fejtörést okoz a rádió körüli rés. Kellene fabrikálni valami keretet, csak még ötletem sincs, hogy hogyan.
A fiamtól megkaptam a régi, már megunt szőnyegét. Pont jó lett a kocsi mellé a garázsba.
update 2017.09.18.
Lehet rendelni a keretet:
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-GTV-SPIDER-CD-RADIO-FACIA-SURROUND-FP-09-02-/292150347937?hash=item44058488a1:g:czUAAOSw3utY58kO
Kösz az infót JCsabi-nak!
update 2017.09.19.
Megrendeltem a keretet, szept. 25-28 között jön :-)




Nagyon jól éreztük magunkat! Az eddigi legjobb Kaposújlaki találkozó volt szerintem, és még a nap is kisütött!!! :-)










Megejtettük a vezérléscserét. A matrica és az előző tulaj elmondása szerint 37.000km volt benne és azt 2015 szeptemberében hajtották végre. De mégis úgy éreztem az a tuti ami a tuti a csinálj mindent magad szisztéma ,ráadásul Continentál szíj volt rajta ami valójában Contitech (made in Románia) és egy korábbi 1.6 Ts -emen ez a márka gyakorlatilag kinyúlt mint az állat. A másik a bizalmatlanság ,egy dolog a matrica és egy másik dolog a valóság. Így a magam részéről innentől számolhatom a megtett km.-eket. Egyébként valós volt az állapot.
Amit beépítettem : INA Hosszbordás szíj feszítő csapágy 5.790-
INA Hosszbordás szíj vezető csapágy 10.850-
DAYCO 6 PK 1965, ékszíj 7.125-
Desztillált víz 5l 358-
Fagyállóm volt korábbról megmaradva.
INA Vezérműszíj készlet 33.989 -
INA Balance szíj készlet 28.996-
RUVILLE Vízpumpa 12.650-
Meg elegem lett a torx nem torx hanem ribe és egyéb dugókulcs mizériából és vettem egy (30.000-res készletet még jó szolgálatot fog tenni ).
A főtengely hosszbordás szíjtárcsához Ribe M9-es , az alatta lévő balance tárcsához Ribe M7 dugókulcs kelet.
Mint mindig ,most is hálás vagyok az asszony segítségének elég szívós meló volt pl.: egy 1.6 ts-hez képest.
Km állása : 137.675





Megfutottam a második kört is a vízhőfok jeladó fals érték mutatásával kapcsolatban. Ahogy kezdődött:
Motor egyszer csak (semmi konkrét helyzet) rángat, majd kivillant a sárgalámpa és go to dealer. Legutóbb vezetékek ki lettek mérve nincs szakadás kontakt spray megoldotta a dolgot amíg haza nem értem ugyan is akkor újra előjött. Két hét múlva vissza a szervizbe, most a termosztáton lévő csatlakozó lett kicserélve, egyenlőre működik nem volt sárga lámpa, pedig leautókáztam KUL találkozóra, remélem már rendben lesz.
Vízhőfok egyébként tökéletes 86 fok volt végig amíg számtógéppel rácsatlakozva kocsikáztunk.

Kéne egy jó ragasztó.
Eszembe jutott, hogy a Giulietta rendszáma is harmadikra sikerült. Ismerve magamat szétnéztem a fényképek közt. Meg is találtam, hogy mivel ragasztottam fel. (1. kép)
Mivel ma boltjárós nap volt, bementünk a Forstinger-be és lőn! Volt nekik!
Hazaérve fel is ragasztottam, ahogy anno a Giuliettát. Először simára csiszoltam a tartót, zsírtalanítottam féktisztítóval, a ragasztóval kapott kendővel (durva higító szaga volt) letöröltem mindent. Először a műanyagra nyomtam rá, aztán ment fel a tábla. Hajszárítóval vagy fél órát melengettem, majd szivaccsal kitámasztottam.
update 2017.09.17
Még fenn van :-)
A nagy hidegre való tekintettel még egyszer átmelegítettem hajszárítóval.





AliExpressről rendeltem 70mm átmérőjő Led univerzális fényszórókat.
A régi lekopott, bemattult ködösöket hőlégfúvóval átmelegítettem, szikével óvatosan körbe vágtam és darabokra szedtem. A vetítő részbe szépen beleillett a 70mm LED.
Beágyaztam neki fekete parketta tömítő szilikonnal majd a front oldalon is körbe szilikonoztam. A gyári üveget szépen megtisztítottam és ugyanezzel a szilikonnal a helyére ragasztottam.



Felpuhult a kuplungom, és néha megcsúszott nagy terhelésnél..
Cserélni kellett a szerkezetet, a kettős tömegűt, a főtengely szimeringet akkor már illik, és a főmunkahenger is elengedte magát. Mint kiderült a boncolásnál eltört a szerkezet.
Néha égve maradt a kézifék visszajelző. A tartály tetején levő jeladó volt rossz. fékolajcsere 195.000 Km