Blog
A múltkor beraktam a Pókkal kapott Blaupunkt rádiót. Feladatát ellátja.
Ma megérkezett az ebay-en rendelt rádiókeret. Bepróbáltam.
Elsőre tetszik. A feketesége kiemeli a rádió előlapján az X-et.
Lehet, hogy marad is fekete.
Gond csak annyi van, hogy a rádió nincs rögzítve a helyén.
A keret nem csak keret, mert akkor túl vékony lenne, hanem egy kis kiemelő keret is. (harmadik kép) A második perem miatt a rádió nem csúszik be teljesen a helyére, nem kattan be a keretbe. Cserébe így egy vonalban van a konzollal.
Ráadásul a rádió hátulján lévő műanyag pöcök (7 kép, sárga nyíl) nem ér bele a tartóba (7 kép kék nyíl), így nem rögzíti hátul sem.
Kell egy kis barkácsolás, készíteni kell egy spéci csavart, ami tartani fogja. (M12x40 csavar végébe kell egy M5 menet 7 mm mélyen)







Szóval elsőre elemet cseréltem. ( 3 Volt - 2016 )
Nem lett jó. A kivett elemekben is annyi villany volt, mint az újakban.
Következő lépés a panel átnézése volt, semmi látható hiba.
Következő, hogy elmentem Pápára a híres autókulcsoshoz. Elmosolyodott, majd közölte: Ilyennel nem tudunk semmit se kezdeni.
Youtube: pillanatok alatt találni videót, hogy mit kell csinálni. Aha, csak az a baj, hogy minden távirányítóhoz tartozik egy 4 számjegyű kód. Így 15 év után esélytelen megtalálni azt a kis cetlit, ami anno a kulcsra volt kötve.
Az ebay-en pedig minden van. Kulcs, panel, mikrokapcsoló.
Marad a hibakeresés az áramkörön. Majd valamelyik téli estén nekiállok...








Elértük a 247.000.km-t amikor elkezdet megcsúszni a kuplungom. Nem jó hír, de mit lehet tenni. Nem akartam többször szétszedetni, ezért kapott új kettős tömegű lendkereket, új kuplungszettet,hidraulikus kinyomócsapágyat. Ha már szét volt szedve a váltóolajat, főtengelyszimeringet is kicseréltettem.Gondoltam ha már úgyis szétkapják a motort a váltótól a bölcsőt se hagyjuk ki a felújítás alól.Rohadt zártidom ki, új behegesztve,lefestve, mint az új. A gibárdi fiúk kitettek magukért, így köszönet nekik a profi munkáért.
Következő projekt: Első féktárcsa, fékbetét csere.
Gyüjtögetjük a pénzt festésre szorgosan ! :)
Nemsokára fényezés!
Biztosan ki fog maradni valami, de megpróbálok összeszedni mindent:
Legfrissebb hogy a csomagtér ajtó átmenő kábelköteg ben több kábel feladta és elszakadt, ez ideiglenes szigszalag, de majd egy forrasztás zsugorcső megoldás a hétvégén lesz.
A Motor felújítás:
Új lehúzok, hajtókarcsapágyak, ki lett pucolva a motor belül. A vízrendszer át lett mosva, bár még a kiegyenlítő kupakján látszik hogy akad még benne kis olaj, de szép lassan csak elfogy. Fém gyártatott hengerfej tömítés.
Ami még közben felmerült:
A leömlök újra lettek csavarozva, új csavarok, holtponti jeladó csere, új gyújtásmodulok, új gyertyák, első féltengely csapágyak, levegőcsövek, üzemanyagcsövek, vízcsövek nagyrésze mind kicserélve, 1-2 cső van ami nem lett ezek nincsenek is rossz állapotban de mindenképpen tervben van. Még egy 500-800 km és megy a bele a 10/60.
Most érzetre és valóban is egyben van a gép :) Most nagyon szeretem...
Hűtővíz a napokban is le lett engedve, és kicserélve. Hagy menjen az olaj onnan kifele.
Hátsó lámpák belülről kimosva, kitakarítva.
Ami picit zavaró, de semmi komoly, az üzemagyag tartályba belógó üzemanyag szint jeladó... tetején egy kis lepattanás van. Szigetel rendesen, engem zavar. Azt még kicserélem :)
Hátsó fékek is fel lettek újítva, és kaptak betéteket is.
Kb, nagyjából.
294 041 km




A régi Exide akksi 9,5 év után feladta a harcot. Egy Optima Red Top 50 Ah vette át a helyét 815 A indítóárammal.
Km: 177.480




... és a 666. napon eléré a 90.000 km-t a számláló...
- tankolások száma: 109
- km óra állás: 90.169 km
- össz. menetidő: 1.226,55 óra (51,11 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.363,04 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,13 Ft/km
- átlagos napi futás: 135,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %

A sztori előzménye,hogy 5 hete, szabadságomról jövet Salzburg előtt 80 km-el kifogyott alólam az áram. Ömtc segítségével haza értem ,de világos volt ,hogy baj van ,vagy a még gyári 7.5 éves akksi a kukás ,vagy a generátor is rossz. Akksim volt itthon új,még tavaly ,mikor az injektor csatlakozók vacakoltak ,vettem az Auchanban egy saját márkás ,de Jászakku által gyártott energiaforrást. Berlingómban is Jászakku van ,már 5 éve.
Generátort végül Erhard papától rendeltem ,plusz hosszbordás szíjat ,és szíjfeszítőt is.Ki is postázta ,hamar ide ért.
Múlt hétvégén akartam a cserét megejteni ,de nem volt Torx E kulcsom,mégpedig olyanok tartják a generátort a helyén. Rendeltem Amazonról gyorsban fasza Proxxon Indrustrial szettet.
Ma jött el a nap ,hogy neki essek a verdának . A szerelés menete egyszerü,nem kell akna sem ,kereket sem kell levenni. Felülről kivitelezhető. A gázolaj szűrő tartókonzolját le kell szerelni ,különben nem fér ki a generátor a motortérből. 3 csavar tartja ,nem nagy ügy. A feszítőt sajnos nem bírtam kiszedni ,majd olajcserekor megpróbálom mégegyszer. De nem régi ,úgyhogy nem gáz. A szíjra viszont ráfért a csere.Felkerült az új áramfejlesztő,csavarok lehúzva a megadott nyomatékra( köszi Droberto a nyomatéktáblázatért!😃)
Összeszereléskor pont jött egy szomszédom ,segítségével lelégtelenítettem a gázolaj rendszert. Aztán mentem egy próba kört. 5 hete nem vezettem az autót ,el is szoktam tőle ,kurva jól megy😃😃
Km állás: 255478








0
385
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Stelvio
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- 159
- Filmek
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV