Blog
Már úgy vettem az autót, hogy tudtam a motorháztető cserés lesz.
Mivel az éleknél nagyon fel volt hólyagosodva, és szépen nem lehetett volna javítani.
Az alfadepotól tudtam beszerezni egy rozsdamentes motorháztetőt, fehér színben.
A fényezőm szépen lefújta, majd fel is került az autóra.
Így azért más a látvány.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110023t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110024t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110025t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110026t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110027t.jpg)
Úgy tűnt hogy a 146 porvédője jó lesz, így a győri UNIX-ban vettem egy párat. (Meg egy ablaktörlő lapátot is hogy a gumiját át tudjam tenni PHuBi-ra. Az eladó hölgy ajánlotta hogy akkor vegyek csak gumit. Oké nézzük. Bő 3x került volna többe mint lapátostól.)
A berakás érdekességét az adta hogy nincs rugó összehúzóm.
A megoldás egyszerű. A felbakolt autón emelővel felemelem a kerékagyat, így össze van nyomva a rugó. Ebben a helyzetben 4 db hilti szalaggal rögzítettem a rugót. A lyukak közt mindig akadt amit csavarral össze tudtam kötni. Az emelőt leengedve a rugó rövid maradt. Ki lehetett venni. (Biztos ami biztos spaniferrel is rögzítettem a rugót. Az utolsó meneteken még sikerült is vele egy kicsit jobban összehúzatni, könnyebb volt összerakni.)
Szóval jónak tűnik a 146 porvédője, csak az alsó végét nem lehet rögzíteni. Egyenlőre marad, majd télen kicserélem valami másra.
Gólyaláb visszakerült, már csak a féket kell kitisztítani és visszarakni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110013t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110014t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110015t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110016t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110017t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110018t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110019t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110020t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110021t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110022t.jpg)
Alámerültem. Pár olajcseppet le kellett töröljek, ami nem jó hír, mert sok órát dolgoztam miatta 2021-ben. A kuplung harang alatt megjelent a valtóolaj. A lendkerék csapagycsésze két csavarjan keresztül és/vagy a szivartömítésnél is előjött az olaj.
A jó hír, hogy nincs ennél rosszabb hír.
Mehet.
Olaj fogyott, de a 4-5000-es motorfék üzemek a hegyekben ezt teszik.
A gumikat is bemértem, már túl vannak az élettartam bő felén. Két éve futnak. Tavaly tettem előre a hátsókat. Tetszik, hogy elég egyenletesen kopnak kivül-belül.(nem úgy mint a 156) Aszimmetrikus, nem lehet vele játszani kiforditom-befordítom játékot.
Hátul nem meglepő a merev tengely miatt, inkább az elsőkön csodálkozom. Szerintem a gyári 165 szélesség (keskenység) is segít ebben.
35 fok felett nem volt az igazi. Elszökött egy kis gáz, vissza lett töltve a gyári mennyiség. Szivárgás nincs, normálisnak mondták a dolgot.
94.330 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110012t.jpg)
Az előző tulaj, 243 ezer km-nél csinált szervizt az autóra.
Akkor Meisterteile olajat raktak bele.
Én azzal az olajjal nem nagyon akartam használni, szóval egyből megcsináltuk rá a kötelező szervizt.
Nekem a 156 ba, az elmúlt 10 évbe a Selenia bevált, ezért azt kapott most is az autó.
Selenia Wr Diesel 5w30.
Cserélve lett a levegő és a pollenszűrő is.
Km óra állása: 250876 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110006t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110007t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110008t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110009t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110010t.jpg)
Mielőtt ment volna az autó honosításra, ugye át lett nézve, és a bal alsó lengőkar első és hátsó szilentje ki volt szakadva.
Szilenteket nem akartam cseréltetni, ezért komplett új TRW lengőkart kapott az autó.
Illetve mivel a bal felső lengőkar úgy nyikorgott, mint egy lovaskocsi, az is szintén cserélve lett, szintén TRW lengőkarra.
A jövő héten a futómű állításra is sor kerül.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110001t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110002t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110003t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110004t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110005t.jpg)
Az elmúlt egy hónapba elkezdtem helyrepofozni a májusban vásárolt 159-emet.
Vásárlás után a munkahelyemen átnéztük, a bal hátsó kézifékkötél szorult, illetve be volt rohadva.
Kapott 2 új kötelet, illetve mivel a bal hátsó féktárcsa belső fele fel volt égve, ezért cserélve lett a féktárcsa illetve a fékbetétek is.
TRW féktárcsa és fékbetét került az autóra.
Nekem a féknyereg valamilyen szinten fétis lett, hogy szépnek és pirosnak kell lennie, szóval ha már szét volt szedve a hátulja, újrafestettem a nyergeket, a végén lakkoztam.
Közbe kapott rendszámot az autó, elkezdtem használni, de az első féket gyengének érzem, szóval a közeljövőben ott is csere lesz, illetve nyergek felújítása.
Km óra állása: 250744 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109992t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109993t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109994t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109995t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109996t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109997t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109998t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109999t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000110/0000110000t.jpg)
Megjött a gumiharang, nekiálltam.
A kereket levéve feltűnt hogy a gólyaláb gumiharangja is kukás...
A belső csukló könnyen szétjött mert kiszedéskor leugrott a végéről a zégergyűrű.
Kimostam benzinben és feltöltöttem a gumiharanghoz adott zsírral.
Természetesen a csukló szétjött és lehetett legózni hogy hogyan lehet összerakni. Szerencsére még megvannak a PHuBiból kiszedet csuklók és azt lehetett mintának venni.
A féltengely összerakásáig jutottam.
Holnap jön a gólyaláb.
Az estét kereséssel töltöttem. Úgy tűnik hogy a 146 porvédője jó lesz, holnap meglátogatom a UNIX győri boltját és beszerzek egy párat belőle.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109979t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109980t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109981t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109982t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109983t.jpg)
Hűtőventillátor előtét ellenállás csere.