Blog
Ma reggel megnézettem a futóművet.
A jobb első keréken kellett állítani, ezek szerint nem véletlenül kopott jobban annak a guminak a belső fele.
Mivel hosszútávra megyünk nyaralni így átnézettem a kocsit hátha ki kell valamit cserélni. hátsó fék + betét csere és olaj +szűrő,(223000km)
2022.12.29. Új hűtő beköltözik
2023.06.08. BAJ VAN!
2023.06.12. Bontás
2023.06.14. Az új hűtő
2023.06.15. Új hűtő beköltözik
2023.06.16. Hűtő extrákkal
2023.06.17. Hűtő és légszűrők
2023.06.29. Pont az "i" betűre - hűtő
A nyári üzemszünetben már hagyomány egy nagytakarítás, bőrápolás, waxolás. Idén a Meguiars Gold Class waxot kapta meg. A rosso-n tökéletesen működik, gyönyörű az eredmény, remélem valóban ad némi védelmet is. A lakk kifejezetten érzékeny a madár meglepikre, remélem javít a helyzeten ez a komolyabb szintű wax.
Az idei Spider Túra után újra aktualizáltam a tavalyi listámat.
Mindezt felvittem a térképre is.
- sárga: magassági pont
- kék: "megvolt"
- lila: a 2023 Nagy Túra betervezett pontjai
Pár napja egy csavaranyával oldottam meg az eltérő szögeket.
Ma elkészült a pontos idom, beszereltem.
A helyére téve kifúrtam a lyukakat és már mehetett is vissza a csavar.
Kész.
Teszt a 2023-as Nagy Túrán...
u.i.
Felmerült a kérdés hogy nem jelent problémát hogy a gumikon felfüggesztett hűtő tetején lévő U profilt mereven rögzítjük a karosszériához?
...ezért vártam egy napot a kivitelezéssel is a hűtő beszerelése után.
Amire jutottam:
- a hűtőt tartó gumibakok pár tized mm játékot engednek a hűtőnek - ennyit a lamellák is engednek/mozognak a hűtő tetején, nem lehet gond.
- a gumibakok rezgést is csillapítanak - lehet, de a csavarok felül átmenőek, tehát fémről fémre közvetlenül viszik át a rezgést, alul minden maradt a régi, csak kapott két nagy O-gyűrűs támogatás. Ahogy nézegette az alkatrészeket (pl a 3 hűtőt) a gumi alkatrészeknek inkább "hézagkitöltő" szerepe van. A gyártási pontatlanságokat egyenlítik ki.
- lamellák mozgása, leszakítása - az eredeté képen (ahol a víz folyik) jó látni hogy az U-tartó már centikkel nincs a helyén, a ventilátor forgása közben gyakorlatilag szétverte a hűtő tetejét. Számomra egyértelmű volt hogy ez a plusz mozgás szabta szét a hűtőt.
Teszt a Nagy Túra 2023-on (36 hágó) - ha valami látható változás lesz lehet hogy az alu távtartót gumira cserélem.
Az utóbbi időben végre sikerült időt szakitíni a korábbi autóból megmaradt menetrögzítő kamera (70mai Smart Dash Cam Pro) beszerelésére és megkapta a már tavaly beszerzett dupla USB ajzatot is a beltérhez illő biros megvilágítással.
Pár hete ritkán rosszabb minőségű úton elkezdett zörögni valami a műszerfal környékéről. Hamar sikerült beazonosítani a forrást, a műszerfal tetején lévő "hangszórórács" és légbeömlő műanyag burkolata rezonált. Hétvégén kipattintottam és ragasztottam rá pár szivacsos filc anyagot. Eddigiek alapján a probléma megoldódott.
Ezen kívül nekiugrottunk a rács melletti nyitható tárolórekesznek is. A probléma sajnos a szokásos, az erős rugó miatt ahogy felcsapódik az ajtó hamar törik az olcsó műanyag és visszaesik a fedél. Olvasgattam az ügyben és mindenhol azt találtam, hogy a rugó van túlméretezve az anyagminőséghez. A törött résznél 3,5 mm-es lyukakat furtunk és a "tengelyt" a törött műanyag darabbal visszafogattuk egy gyorskötegelő segítségével. Nem szerettem volna a műszerfalat is furkálni és a különböző oldalakon megtalálható dupla tekercsrugós megoldást alkalmazni, így inkább a gyári rugóból visszatekertünk egy kört és máris sokkal-sokkal gyengébb lett, így a gyári megoldás szerint raktuk össze újra és tökéletesen működik újra a fedél, szépen tartja magát végállásban.
Gyárilag eléggé bent vannak a kerekek, még a gyári 18-as turbinákkal is. A Giulia / Stelvio párosig az olaszok nem adtak arra, hogy szintben legyenek a kasznival. Most ezt pótoltam fekete Japan Racing pogikkal. A húszas sok lenne hátra, 18-es nem volt, így maradt a 15 mm, körben. Sokkal jobban mutat és jobban vezethető is Túrógombóc. Egy Balatonig tartó kiruccanással nyugtáztam a sikert.