Blog
Újonnan vásárolt autóról révén szó nem feledkezhettem meg a vezérlés cseréről. A szervízkönyv rendesen vezetve volt, így látszódott, hogy 180e-nél sem volt még vezérlés csere... Márkaszervizbe vittem, több ízben próbáltak átverni, sajnálom a szerelőt, akinek a keze NEM VOLT benne a dologban és korrekt és becsületes módon állt hozzám. Ettől függetlenül a márkaszervizt így azonnal leírtam, de legalább 2 év garanciát kaptam a kicserélt vezérlésre. Mai napig nem tudom kihez vihetem az autót, aki megbízható, ért a típushoz és nem akar rajtam meggazdagodni.
Elérkezett a nap amikor egy nem kedvelt autókereskedőnél megláttam őt! Elmentem hát megnézni. Rögtön szembe tűnt, hogy a bal első ajtó fényezve volt, kicsit más színnel, így azonnal felmerült a kérdés mi történt vele. Az Alfa márkaszervizben a teljes kivizsgálás után kiderült, hogy 2 karosszériaelemen kívül mindegyik fényezése eltér a gyáritól, de mivel vastagabb volt a festék mindenhol a kérdéses helyeken, így csak a kereskedő szépítési beavatkozásait láthattuk. Nem mellesleg a garancia 7 évéig ott volt szervizelve az autó, ami még jobban megnyugtatott. Tehát komolyabb baja nem volt neki... :)
A zasszony megint elvállalta a bőrápolást. Mi több, önként és dalolva.
Tisztaság, jóillat, ahogy a múltkor is.
Nem jó a benzines szervo csöve a dizelbe. Vagyis a 16 szelepes dizelbe nem. Szóval kivettem a csövet, összehasonlitottam azzal amit a benzinesből kibontottam, és nem jó. Nem értem 2004-ben miért nem lehetett már az alu csövet eloxálni mint 2001-ben. Ja, h igy jobban fogy a 10 év alatt kikorrodáló 300 eurós cső? Az más. Gyártsunk akkor kacatot...
200 ft-ért "vettem" egy 12es belső átmérőjű alucsövet, 5000ért ráhegesztették, 2000ért jött hozzá egy liter Fuchs titan hidraulikaolaj, igy "csak" dolgozni kellett vele. Csápos emelő bérlet lesz még a +költség.
Kiszedni kb 1 óra, visszafelé 2.5, mert a vastagabb csövet elég nehéz volt a felfogató bilincsekbe visszaimádkozni. Leszereléskor a cső bordás csatlakozója (szürke, 4 foggal kapaszkodó csati) fogai eltörtek, a bontottról szedtem le miután hőlégfúvóval megmelegitettem nehogy az is elpattanjon mert olyat külön lehetetlen beszerezni.

Az egész történet azzal kezdődött, hogy műszakira menet leszakadt a lökhárítóm egyik oldala. Nagyon cuki kis történet volt, gyorsan meg is oldottam a dolgot SOS-ben. 14 furat, 7 kötözőszalag, máris olyan, mint az eredeti. :)... Meglett a műszaki, majd pár napon belül sikerült megrendelni az utángyártott lököst. Nem tetszik a bontósok felfogása, a bontott lökös "kis hibával" kb. 30 000 Ft (bár Szlovákiában kaptam ajánlatot 58 000-ért is), a zsír új meg kb. 40 000 Ft. Picit tartottam az utángyártottól, hogy mennyire fog majd elállni, de az első próba megmutatta, hogy mindenhol szépen illeszkedik és követi a vonalakat. Barátságunk úgy kezdődött a lökössel, hogy előkaptam a sarokcsiszolót, majd egy jókora darabot kivágtam az aljából, mivel az IC-m nyár óta sem ment össze, így felrakni nem tudtam érintetlenül a lököst. A ködlámpák belső tartója is ki lett lakoltatva, épp rossz helyen voltak. Miután kivágtam egy kis műanyagot, majd még egy kicsit és még egy kicsit, sikerült felraknom a kocsira. Az eredmény? Cégér. Lapos orr, semmi izgalom. Ami leginkább zavart az az, hogy az IC-ből egy szép nagy darab, valamit a szívócsövek fele kilógott a lökös alatt. 2 lehetőségem maradt: Kettévágom az új lököst és megtoldom (na ez még viccnek is rossz), vagy rendelek hozzá toldatot, ami mégsem lesz hihetetlenül alacsony, de takarja, amit kell. A második verzió döntött... na akkor toldat keresés... Novitec toldatot szerettem volna, sehol nem találtam számomra elérhető áron... következő jelölt, a Seat Leon Cupra toldata. Semmi egyedi kivitelezés vagy ötlet, de ez van. Megrendeltem azt is, egy hetet vártam rá, de csak megérkezett. A barátságunk vele is (milyen meglepő) úgy kezdődött, hogy beleeresztettem a sarokcsiszolót. Pár önmetsző csavar és már a helyén is volt a toldat. Közben a ködlámpák kikerültek szélre, ez sem az egyedüli 56, amelyik így néz ki, de az vigasztal, hogy legalább DIY projektoros, 3000K-s xenon izzóval. A scudettóm egy tavalyi koccanásban megsemmisült, normális áron sehol senki nem akart nekem adni, tehát fel is hagytam a keresésével. Rács lesz, na de nem a szokásos alu, 8 mm- vastag méhkaptár alakú műanyag rács. Ezt is beszabtam a helyére, majd pár próbakör. Nem ér le sehol, jöhet a fényezés. Na itt végre támadt egy ötletem, amit eddig (remélhetőleg) senki nem csinált: a toldat is kap színt 2 oldalt. Kapott egy rendes zsírtalanítást, portalanítást, 2 réteg átlátszó műanyag alapozót, fillert, 4 réteg festéket és 5 réteg lakkot. Legyen majd miből polírozni. A rácsok beragasztása majd később fog megtörténni, még 1-2 apróságot meg kell csinálnom, de felpróbáltam. Tetszik.












Megtörtént az első indítás!
5 év után ujra jár a motor! First Start
Szokás szerint nincs elkövető :-(
Az Ázsiacenterben meghúzták a bal első sárvédőt, lökhárítót....
A kép nem adja vissza a sérülést, rögzítő kampók letörve, szóval a lakatos szerint inkább cseréljük ki :-( Úgyhogy csere és fényezés.
Plusz a jobb első külső gumiharangot is csere. Mert valószínűleg megsértettem csapágycserekor :-(

Már jó ideje hallom, sikít a jobb első csapágy... de eddig húztam halasztottam a cserét. Most hétvégén lesz időm, szerintem ki tudom magam is cserélni. Hát volt kis gond... de pár óra alatt sikerült (az esti moziról viszont lekéstem miatta) Starline lett betéve, kíváncsi vagyok meddig bírja. Bízom benne hogy sokáig, vegyes vélemények vannak erről.
151.600Km