Blog
Elérkezett az olajcsere ideje! Total Quartz 5W-40 olajból vettem egy kannával és mellé egy olajszűrőt, levegőszűrőt, légszűrőt! A szerelőm ajánlotta, hogy vegyek új stabilizátor rudakat előre, mert már kicsit lógnak és zöröghetnek, így ez is cserélve lett!
Kilóméteróra állás: 148000 km

Egy nehéz szülés végeredménye, hogy két évig nyugalom van. A szaki nem akarta vizsgára sem engedni, de pénz beszél és sikerült meggyőznie.
Mivel sajnos csak egy távirányítós kulcsom van jelenleg, fájdalmasan, de végül alternatíva hiányában, betértem a Kelet-Pesthez és rendeltem még egy gyári kulcsot. 2-3 nap múlva, ha megérkezett a kulcs, telefonálnak, és mehetek érte, amikor egy úttal hozzá is tanítják a kocsihoz.
Sziasztok!
Megtörtént az autó átnézése a szentbalázsi Alfákra szakosodott szerelőnél.
Első körben a kötelező dolgok egy része le lett cserélve. Bal első alsó lengőkar, olaj- olajszűrő, turbónyomás mérő szerkezet.
Ezek után, mivel a turbónyomásmérő rossz volt, egy turbótisztításra lesz szükség, illetve egy légszűrő, egy porlasztó (hideg motornál nem működik, inkább kicseréljük) lesz cserélve, szintén olyan költségre számítok, mint a mostani szervizelésnél.
Márciusra pedig patent lesz az autó , akkora marad a jobb első alsó lengőkar, ill. az első féktárcsák, fékbetétek cseréje, szintén jelenlegi költség körülire számítok, de ezek után hálára számítok majd a kocsitól. :)
Folyt. köv. nemsokára.
Bence
Nos, mától számítva 3 hétig nem történik semmi, várjuk a törzskönyv számának a megjelenését, utána vihetjük be a papírjainkat a polgár jenőbe :D Eredetvizsga ha minden jól megy holnap délutánra meglesz.
A régi turbócső gumi anyaga mar elöregedett, repedesek votak rajta. Ennek következtében elég rendesen füstölt kigyorsításnál és mint utólag kiderült a teljesítményt is jelentősen csökkentette. Vásároltam egy újat és ki is cseréltem! Szerelés után az első padlógázos gyorsulásnál embertelen korom felhőt pöfögött ki, de azóta nagyon szépen, szinte füst mentesen járok vele. Mivel már így, repedt turbócsővel vásároltam az autót, így a csere után olyan teljesítmény növekedést érzékeltem ami napokig mosolyt csalt az arcomra a gyorsításoknál! Érezhetően jót tett szegénykémnek, hogy már nem szív fars levegőt! Mindenkinek erősen ajánlom, hogy rendszeresen ellenőrizze a sajátját, hogy nincs-e repedve! :)
Nagy nehezen rá szántam magam az ebayről rendelt vonóhorog felszerelésére. Nem bonyolult a dolog,de nem is plug and play. Kell fúrni-faragni😃 Gondolkoztam ,hogy szakmühelyben felrakatom,de végül kaptam még másfél hét szabadságot,igy neki álltam magam.Igy legalább olyan lett amilyennek szerettem volna.Felrakás előtt kapott két réteg festéket is az egész vas, és a kasztnin készített furatokat is lekezeltem,nehogy rozsdásodjon. Üregvédővel is kifújtam a gerendákat.Nem volt egyszerü a 25 kilós vasdarabbal dolgozni,de végül jol bepozicionáltam egy hokedli ,téglarakás ,meg krokodil emelő segítségével 😃.Gondolkoztam ,hogy csinálok egyedi tartót az elektromos csatlakozóhoz,hogy kevesebb látszódjon belöle ,de végül hagytam a gyártó által elképzelt változatot. Az elektromos csatlakozó kábelkorbácsát bekötöttem ,és bevezettem a csomagtartóba,az elektronika bekötése még várat magára.








Piroskát megfürdettük és elértük ma a 115000 km-t is. Holnap elkezdődik a névre irtási ceremónia is. Törzskönyvét nem találta meg az előző tulaj, szerdán (02.03) bejelentette az o náluk illetékes okmányirodánál, holnap mi is bevisszük a papírokat, a heten az eredetvizsga meglesz. A törzskönyvét köröztetni kell ami alapból 15 nap, utána teszik közzé a számat a magyar közlönyben... Kíváncsi vagyok mire intéződik el a papírozás...



Eljött az idő az első fék cseréjére. Mikor megvettem az autót már látszott rajta, hogy előbb vagy utóbb csere lesz. Igaz azóta mentem vele 30000 km-et. A fékbetét 3 mm-es a tárcsa 26,5 mm-es volt. Sikerült szereznem olcsón gyári tárcsát és betétet felszámolt kereskedésből. Előtte konzultáltam Pityukomával mivel Ő már cserélt, hogy van-e valami buktatója. Következő nap neki is láttam és kb. 2 és félóra alatt sikerült is megcsinálni. Kulcsok melyek kellenek 4-es és7-es imbuszkulcs, 19-es krova. Először az imbusz csavarokat szedtem ki ami a fékmunkahenger csúszkája is. Ezután levetem az első betét rögzítő rugót így ki lehet fordítani dugattyús részt és így a betét is lejön. A munkahengert felakasztottam gumipókkal, hogy ne lógjon és ne terheljem a fékcsövet. Egy kicsit megszívatott a féknyereg felfogató csavarja, mivel gyári tárcsa volt még rajta és 10 éve volt becsavarva így rendesen meg kellett fogni, hogy kivegyem, de sikerült és ez a lényeg. Ezt követően minden simán ment. A tárcsa rögzítő imbusz csavarja is könnyedén lejött.
Most már csak össze kell szerelni. Először a tárcsa, aztán jön a fékmunkahenger kengyele, vissza kell nyomni a dugattyút a munkahengerbe ilyenkor vigyázni kell hogy a tartályból ki ne jöjjön a fékfolyadék. Én ezt pillanatszorítóval csináltam. Ezután belerakjuk a körmös fékpofát a munkahengerbe a másikról meg le kell venni a ragasztós részéről a védőfóliát. Ez olyan mint a matrica. Felrakjuk a helyére a fékpofát a munkahengerrel, becsavarjuk a csúszó csavarokat, melyet én rézpasztával bekentem. Ezután visszarakom a fékpofarögzítő rugóját és kész is. Ugyan így kell megcsinálni a másik oldalon is. Egy pár képet készítettem igaz nem lett a legjobb de van. Az utolsó képen a betét vastagságok lennének a gyári és a kopott. Így látszik még a visszajelzőig nem volt elkopva. Talán ezer km még elbírt volna. A kivett betét már nem a gyári volt hanem BOSCH így úgy néz ki egy tárcsa két betétet használt el.










